Sivu 2/2
Re: Viljelysuunnitelmia 2013
Lähetetty: 14 Tammi 2013, 19:44
Kirjoittaja ahma450
LHP 8,5% kumina 15% Ohra 40% kaura 36,5% Ohra Vildeä ja kaura Marikaa.Ilman rypsiä ois tarkotus mennä jo toinen vuos peräkkäin..
Re: Viljelysuunnitelmia 2013
Lähetetty: 14 Tammi 2013, 19:52
Kirjoittaja tumemies
Ohraa tulee 10ha alalle ja kauraa 3hehtaaria muutama hehtaari lhptä.. pienet alat mutta näillä mennnään. Jatkossa toivottavasti enemmän ehkä jo ensi keväänä 40ha kylvöön..

Re: Viljelysuunnitelmia 2013
Lähetetty: 14 Tammi 2013, 20:15
Kirjoittaja jupesa96
Ohessa minun resepti jossa reunaehtona 1.minimiajankäytön ja 2. minimipanosten avulla tavoiteltava mahdollisimman korkea tuotto.
Vihreää puolet (riista/nurmi+viherkesanto).
Viljelyohjelma: perustus suojaviljaan, 3-v. kierto
Toinen puoli kauraa.
Viljelyohjelma kauralle: Oma siemen,vanhat koneet, sopimuslietelanta+100kg salpietaria, perusrikkakasvitorjunta. Satotavoite 3,5-4t pystyvälistä suurimoerikoislaatuun, hintatavoite 250/t.
Re: Viljelysuunnitelmia 2013
Lähetetty: 14 Tammi 2013, 20:18
Kirjoittaja Make
Nurmi 30 juurikas vajaa 30, ohra 20, uutena seosvilja 15, kaura 3 LHP3
Re: Viljelysuunnitelmia 2013
Lähetetty: 15 Tammi 2013, 08:59
Kirjoittaja bouli
15% nurminata Kasper
15% nurminata Valtteri
15% kevätvehnä Seance
15% kaura Akseli
14% herne Rocket
15% ohra Elmeri
2% suojavyöhykenurmi
2% LHP
7% sänkikesanto, ojituksen kunnostusta
Onhan siinä taas riittävästi lajeja pienelle pinta-alalle.

Re: Viljelysuunnitelmia 2013
Lähetetty: 15 Tammi 2013, 09:03
Kirjoittaja SamiT
Tulee 8 ha juurikasta, 4 ha härkäpapua, 8 ha luonnonhoitopeltoa ja riistapeltoa siitä osa, ja loput sitten elintarvike- ja rehukauraa 74 ha alalle. Tuon elintarvikekaurasopimuksen takia kun ei saa viljellä ohraa ja vehnää gluteenisisällön takia.
Re: Viljelysuunnitelmia 2013
Lähetetty: 15 Tammi 2013, 10:25
Kirjoittaja junttieinari
Vanhalla kaavalla mennään: Puolet nurmella, 20% ohraa, 20% kauraa, hieman kaura-raiheinäseosta ja perimäinen metsäpelto LHP:llä.
Re: Viljelysuunnitelmia 2013
Lähetetty: 09 Helmi 2013, 21:44
Kirjoittaja lasu212
Ois pieni kysymys. Mulla on tuommonen 5,5 ha kokonen alue ilman tukia ja mietin mitä siihen laittaisin? Ehdotuksia?
Re: Viljelysuunnitelmia 2013
Lähetetty: 10 Helmi 2013, 08:55
Kirjoittaja viljanviljelijä
lasu212 kirjoitti:Ois pieni kysymys. Mulla on tuommonen 5,5 ha kokonen alue ilman tukia ja mietin mitä siihen laittaisin? Ehdotuksia?
Eiköhän tuo riipu eniten lohkon viljavuudesta ja muista lohkokohtaisista seikoista, jotka sinä itse tiedät parhaiten.
Re: Viljelysuunnitelmia 2013
Lähetetty: 10 Helmi 2013, 09:17
Kirjoittaja lasu212
viljanviljelijä kirjoitti:lasu212 kirjoitti:Ois pieni kysymys. Mulla on tuommonen 5,5 ha kokonen alue ilman tukia ja mietin mitä siihen laittaisin? Ehdotuksia?
Eiköhän tuo riipu eniten lohkon viljavuudesta ja muista lohkokohtaisista seikoista, jotka sinä itse tiedät parhaiten.
Totta tuokin. Ajattelin kylvää vehnää, koska sitten sais kärryt täyteen tuolta suunnalta.
Re: Viljelysuunnitelmia 2013
Lähetetty: 10 Helmi 2013, 12:57
Kirjoittaja nimbus
ohra 37,47 % Barke, Brage
vehnä 35,13 % Wellamo
rapsi 0,00 %
syysvehnä 14,34 % Olivin
syysruis 2,14 % Evolo
lhp.nurmi 10,91 %
Öljykasveissa välivuosi möhöjuuren ja kuoriaistenkin takia.
Re: Viljelysuunnitelmia 2013
Lähetetty: 11 Helmi 2013, 15:27
Kirjoittaja Joomies
Tärkkelysperunaa noin 27 %
Syysvehnää 18 %
Ohraa 12 %
Nurmea 28 %
Syysrapsia ja -rypsiä 10 %
LHP 5 %
Re: Viljelysuunnitelmia 2013
Lähetetty: 08 Maalis 2013, 21:29
Kirjoittaja turkki
Re: Viljelysuunnitelmia 2013
Lähetetty: 13 Maalis 2013, 21:38
Kirjoittaja Juza
tälle kaudelle jäämässä yksi lohko avokesannolle vaikeiden rikkojen takia. mavi antaa asiasta kahdenlaista tietoa, avokesanto ei saa rajoittua valtaojaan ja toisen kohdan mukaan sitä tulee välttää.
eli miten mahtaa asia olla, onko kellään kokemusta?
edit, selvishän se kun jakso vaan lukea
Re: Viljelysuunnitelmia 2013
Lähetetty: 01 Huhti 2013, 00:07
Kirjoittaja ATH
Reilu 3 ha monivuotista nurmea
Tai jotain... Saa ny nähdä.