Jokaisen mielipiteille/ideoille avoin keskustelupalsta, maatalouden eri aiheista. Tule mukaan keskustelemaan. Jollet ole vielä rekisteröitynyt, paina rekisteröidy-tekstiä alapuolella.
jk kirjoitti:
Mun tarjouksis esim. ratio sx combo+axial on jo pari euroa kalliimpi kuin broadway. Broadwaylla lisäksi juolavehnää "pidättelevä" vaikutus.
Mulla on ilmeisesti ihan eri hinnat tai sit laskin jotain väärin.
jk kirjoitti:
Mun tarjouksis esim. ratio sx combo+axial on jo pari euroa kalliimpi kuin broadway. Broadwaylla lisäksi juolavehnää "pidättelevä" vaikutus.
jk kirjoitti:
Keskon myyjä soitti juuri ja totesi että eroa on niin paljon että ei edes ala laskea uutta tarjousta.
Nyt taitaa tulla jo viides vuosi putkeen kun nettikaupasta tilataan aineet. Hehtaari kustannusta tuosta tulee noin 49€. Siihen vielä päälle 10 hehtaaria Aurea+Clamox ja vielä vanha varasto.
En ymmärrä miten naapuri palstalla kehutaan omamyyjiä halvemmaksi? Agrinkin tarjous on maamiesseuran kimppalista.
Keskon myyjä soitti juuri ja totesi että eroa on niin paljon että ei edes ala laskea uutta tarjousta.
Nyt taitaa tulla jo viides vuosi putkeen kun nettikaupasta tilataan aineet. Hehtaari kustannusta tuosta tulee noin 49€. Siihen vielä päälle 10 hehtaaria Aurea+Clamox ja vielä vanha varasto.
En ymmärrä miten naapuri palstalla kehutaan omamyyjiä halvemmaksi? Agrinkin tarjous on maamiesseuran kimppalista.
Kuinka paljon saatte alennusta noista nettikaupan hinnoista, ellei Agri tai Kesko pärjää???
Kuinka paljon saatte alennusta noista nettikaupan hinnoista, ellei Agri tai Kesko pärjää???
K-maataloudesta saamani tarjous on n.15% kalliimpi kuin ks.fin
Kokonaishintaluokaltaan erä on muhvinssin tasoa.
Kaikki kysymäni aineet oli K:ssa reilusti kallimpia.
Kuinka suuria määriä pitää tilata että K ja A alkaisi olla kilpailukykyisiä?
Vai onko pärställä jotain merkitystä?
Taitaa se kokonaisasiakkuus vaikuttaa. Ainakin Raisio on sitä paljon hehkuttanut. Ei uskois, että hinnanerot noin isoja mitä muhvinssi kertoi, ainakin viime vuonna Kesko oli lähimpänä Kasvinsuojelu.fi hintoja. Eroa oli noin 8 prossaa 6000 euron tilauksessa. Nyt en oo hintoja vielä mistään kysynyt...mites Yrma onko ollu samat hinnat kuin Agrimarketissa ?
Mun täytyy kyllä kysyä Jarin kans samaa. Ei pärjänny .fi kauppa viime vuonna ja nyt tietää jo ensimmäisen tarjouksen jälkeen ettei pärjää agrille. Koosta vielä tarjous tulematta. Raisio ja yrmakin näyttää pikaisella vilkaisulla pärjäävän nettikaupalle.
jk kirjoitti:Mun täytyy kyllä kysyä Jarin kans samaa. Ei pärjänny .fi kauppa viime vuonna ja nyt tietää jo ensimmäisen tarjouksen jälkeen ettei pärjää agrille. Koosta vielä tarjous tulematta. Raisio ja yrmakin näyttää pikaisella vilkaisulla pärjäävän nettikaupalle.
Tarjoukset nähtyäni uskon, että ero ei voi tulla ks.fi:n alennuksista vaan olette vain saaneet paremmat tarjoukset muualta.
Lopputulokseen vaikuttaa kyllä huomattavasti enemmän se, että valitaan oikeasta aineesta sopiva annos kullekin lohkolle.
Näillä muutamilla firmoilla vaikuttaa ostettavien tai mahdollisesti ostetavien rehujen määrä myrkkyjen hintaan.
Tämä maatalouskauppa on ihmeelistä, väliin vaikuttaa viljelijän esipolvitodistus. Eräs viljelijä sai maatalouskaupalta veret seisauttavan tarjouksen ohrista. Altialle ilman sopimusta. Maksettiin parempi hinta, kuin Altia maksoi samalla hetkellä tehtaalla, sopimuksen tehneille. Ja hinta maksettiin vielä kuivaamolle päin, siis ilman rahtia. Vähän alkoi tuntumaan, että joku vetää välistä näissä Altian sopimuksissa.
Mitä iloa on tehdä sopimuksia, jos saa paremman hinnan ilman sopimuksia samasta paikasta?
No onhan tämän firman kanssa aikaisemmin käytetty näitä Gogolin kuolleita sieluja. Isännän nimissä tehty sopimuksia ilman, että isäntä tietää mitään. Paras tilanne oli kun peräkkäin oli kaksi rekkaa kippaamassa Korvalle ohria, kumpikin eri kinkeripiiristä. Sopimus oli kuitenkin samalta isännältä.
Rahtihyvityksistäkin luovuttiin, koska niitä ei aina muistettu tilittää viljelijälle saakka.
Vähän kauas meni myrkyistä, mutta tää on ihmeellinen kauppa tää maatalouskauppa, se on kovaa, eikä aina niin reilua.
Täytyy huomioida että kasvinsuojelu.fi kaupasta tulee ennakkomaksuna tuosta -2% pois ja lisäksi määräalennukset riippuen tilauksen suuruudesta. Rahtia lisätään 23€ +alv. Agrimarket toimittaa ilmaiseksi.
K-kaupasta josta otin aineet 2012 kuvitteli ilmeisesti että ostan heiltä aina. Nousua viime vuoteen reippaasti yli 10%. Toinen K taas teki hyvin lähelle KS.fi hintoja olevan tarjouksen. Kokonaisuuden ero KS:n hyväksi 5% kun ennakko ja määräalennus huomioidaan.
Tarjouksen sisältö:
Ally Class
Baytan Universal
Sonis
Comet Pro
Prosaro
Terpal
Envision
Express SX
Fluroksipyyri