Sivu 3/4
Lähetetty: 21 Joulu 2006, 22:26
Kirjoittaja TKH
Jari kirjoitti:forssu kirjoitti:2 tonttua niistä olis pyynti onko liikaa vai ei? on niis ny kuitenki uuret navat plus kummit. ostanko vai enkö
vastailkaapas
Tarjoa 450€. Ehdottomasti liikaa 2K€ tuon heppoisen kuvan perusteella,mullois pieni reki myynnissä 600€:n hinnalla ja siihen saat akseliston ja renkaat alle tonnin kokonaishinnalla...
Nyt vaan taitaa mennä sekaisin uudesta tehdyt ja käytetyt.Jos tuollaiset kärryt tekee siten että laskee mitä raudat maksaa(uutta putkea) ja siihen hitsaamisen lankoineenja kaasuineen sekä telin laakeroinnit+maalaus...niin pakosta maksaa.Vai pitäisikö niitä jonkun tehdä talkoilla tekemisen ilosta?
Sinänsä nuo ajavat varmasti asiansa jonkun harrastajan MF35 tai 361 vallun perässä kun käsipelissä lastaa,lienevät sopivan kevyet siihen käyttöön,ja kuka sanoo ettei sitten voi tingata?
Lähetetty: 21 Joulu 2006, 23:26
Kirjoittaja Jari
TKH kirjoitti:Jari kirjoitti:forssu kirjoitti:2 tonttua niistä olis pyynti onko liikaa vai ei? on niis ny kuitenki uuret navat plus kummit. ostanko vai enkö
vastailkaapas
Tarjoa 450€. Ehdottomasti liikaa 2K€ tuon heppoisen kuvan perusteella,mullois pieni reki myynnissä 600€:n hinnalla ja siihen saat akseliston ja renkaat alle tonnin kokonaishinnalla...
Nyt vaan taitaa mennä sekaisin uudesta tehdyt ja käytetyt.Jos tuollaiset kärryt tekee siten että laskee mitä raudat maksaa(uutta putkea) ja siihen hitsaamisen lankoineenja kaasuineen sekä telin laakeroinnit+maalaus...niin pakosta maksaa.Vai pitäisikö niitä jonkun tehdä talkoilla tekemisen ilosta?
Sinänsä nuo ajavat varmasti asiansa jonkun harrastajan MF35 tai 361 vallun perässä kun käsipelissä lastaa,lienevät sopivan kevyet siihen käyttöön,ja kuka sanoo ettei sitten voi tingata?
Eikai kuvassa olleet kärryt uudet? Eikä metsäkärryyn harrastekäytössä kannattane uutta rautaa tuhlata,hajottamolta romurautaa ja niistä väsää kärryn... JOS hinta tärkeimpiä kriteereitä. Vaatii viitseliäisyyttä mutta jotakin "tienaa" verrattuna ostokärryyn.
Metsäkärry helpoimpia tehtäviä,oma teetetty 80-luvun alussa paikallisella pajalla.
Vielä nykyäänkin ihan ok. kärry kun kuormatila reilusti yli 3m2 ja tapeilla riittävästi mittaa että saa kuormaa,sekä ennenkaikkea kulkee keveästi metsässäkin kun renkaat riittävän suuret kehältään mutta leveyttä ei liikoja.
Lähetetty: 22 Joulu 2006, 16:20
Kirjoittaja forssu
käväsin tos rauta kaupas ja sain sieltä 100x100x5 14,5 eurua metri joten aika halpa sekin jo oli

Lähetetty: 22 Joulu 2006, 19:15
Kirjoittaja TKH
Jari kirjoitti:
Eikai kuvassa olleet kärryt uudet? Eikä metsäkärryyn harrastekäytössä kannattane uutta rautaa tuhlata,hajottamolta romurautaa ja niistä väsää kärryn... JOS hinta tärkeimpiä kriteereitä. Vaatii viitseliäisyyttä mutta jotakin "tienaa" verrattuna ostokärryyn.
Käsitin niin että puhuttiin noista Jaskarin tekemistä kärryistä(uudet navat,yms.),nehän liikkunee kahden tonnin luokassa telinä..?..
Lähetetty: 22 Joulu 2006, 19:34
Kirjoittaja forssu
TKH kirjoitti:Jari kirjoitti:
Eikai kuvassa olleet kärryt uudet? Eikä metsäkärryyn harrastekäytössä kannattane uutta rautaa tuhlata,hajottamolta romurautaa ja niistä väsää kärryn... JOS hinta tärkeimpiä kriteereitä. Vaatii viitseliäisyyttä mutta jotakin "tienaa" verrattuna ostokärryyn.
Käsitin niin että puhuttiin noista Jaskarin tekemistä kärryistä(uudet navat,yms.),nehän liikkunee kahden tonnin luokassa telinä..?..
joo jaskarin kärryjä mä tarkotin mutta oli se hinta silti aika huikia kun laskeskelin sitä ja yksi aksilanen on melkeen puolet halvempi.
nyt teen itte kärryt kun paapalla on tieros jotkut pienet kuorma-auton pyörät+navat ja rautaa saan rauta kaupasta tingittynä 14,5 euroo metri 100X100X5mm
Lähetetty: 22 Joulu 2006, 19:39
Kirjoittaja forssu
pertskuta kun unohrin äsken laitaa että tietääkö kukaan mitään purkaamoa seinäjoki-vaasa-närpiö seudulla missä olis vanhoja renkaita plus napoja. sais vähä katella muitakin vaihtoehtoja kuin nuo mitkä nyt on tieros

Lähetetty: 22 Joulu 2006, 20:28
Kirjoittaja Valmettimies
Kauppila Jalasjärvellä.
Lähetetty: 22 Joulu 2006, 21:19
Kirjoittaja forssu
Valmettimies kirjoitti:Kauppila Jalasjärvellä.
joo ton mä tiesin kans mutta oliskohan konehallilla jotain majorin etupyöriä ja napoja kuinka palio

Lähetetty: 22 Joulu 2006, 22:11
Kirjoittaja Valmettimies
Konehallilla on vaikka mitä en oo kyllä käyny pitkään aikaan, pitäs kyllä käydä.
Lähetetty: 23 Joulu 2006, 08:50
Kirjoittaja forssu
joo kun ajattelin apinoida yhen tutun kärrystä saman systeemin eli takavetosen raktorin etupyöriä ja navat kans. sitt tekee reiät olkatapille ja työntää sen alhaalta ylöspäin ja hitsaa kiinni. sitte vielä vaikka rauta telin alapuolelle niiden väliin jolloin se on jo aika tukeva. sillä tutulla on muistaakseni praunin etupyörät ja navat. hyvin on se kärry kans kestäny vaikka aika suuria kuormia sillä on ajettu ja rengas puhkes viime talvena ensimmäisen kerran kun sillä on ajettu jo 10 vuotta
Lähetetty: 23 Joulu 2006, 09:12
Kirjoittaja TKH
forssu kirjoitti:joo kun ajattelin apinoida yhen tutun kärrystä saman systeemin eli takavetosen raktorin etupyöriä ja navat kans. sitt tekee reiät olkatapille ja työntää sen alhaalta ylöspäin ja hitsaa kiinni. sitte vielä vaikka rauta telin alapuolelle niiden väliin jolloin se on jo aika tukeva. sillä tutulla on muistaakseni praunin etupyörät ja navat. hyvin on se kärry kans kestäny vaikka aika suuria kuormia sillä on ajettu ja rengas puhkes viime talvena ensimmäisen kerran kun sillä on ajettu jo 10 vuotta
Ennenkuin lähtee kiertelemään purkaamoita kannattaa katsoa mitä maksaa valmiit navat,nimittäin myydäänhän myös kevytkärryjen napoja joissa ilmoitettu kantavuus 500kg luokkaa ja pulttijako valmis hlö/pakuvanteille.
http://www.pvtarvike.fi/index.php?cat=1 ... =1551&pg=P
Lähetetty: 23 Joulu 2006, 16:09
Kirjoittaja forssu
soitin konehallille ja kyselin purkaamon puolelta vanhoja tr.eturenkaita niin myytiin vain eioota. nyt taidan ostaa uuret navat kone hallilta mutta renkaista en nyt vielä tiedä muuta kuin sen että sais olla jonkun lava-auton pyörät niin olis pikkasen isommat kuin henkilöauto kärryn pyörät.tarjoilkaas jos jollain olis jossain tallin nurkalla vanhoja renkaita joissa olis ilmaakin vielä (ei mitään helkutin isoja kuormurin pyöriä)!!!!!!!!!jostain seinäjoki-vaasa-närpiö alueelta
Lähetetty: 23 Joulu 2006, 18:35
Kirjoittaja Valmettimies
Käy jossain rengas korjaamolla niistä saa sileitä renkaita nelko mukavasti ja vanteita myös.
Lähetetty: 23 Joulu 2006, 18:49
Kirjoittaja forssu
Valmettimies kirjoitti:Käy jossain rengas korjaamolla niistä saa sileitä renkaita nelko mukavasti ja vanteita myös.
joo tollaset 235x15 olis nyt kohteena ne ku sais vielä neli pulttisella vanteella niin sais hakia ikhoolta ne halvat navat
Lähetetty: 26 Joulu 2006, 00:18
Kirjoittaja tiko78
Kyllä se vaan on niin jot tuollaiset kiekot uppovaa metsänpohjaan heti kun painoa mättää päälle. Kuormurin pyörät on isot, mutta on se vierintävastuskin pienempi. Elkää tätä seikkaa unohtako esim 385/22.5 tuumaset puolisileät kuormurin eturenkaat makso vanteineen 2kpl 50€ on muuten vähän kantavammatkin..