Sivu 3/4
Lähetetty: 19 Helmi 2007, 00:54
Kirjoittaja AP
vähä yli 80 peltoa, mettää jonku kertaa enempi. Reipas 30 lypsävää ja sen nuorkarja päälle.
Lähetetty: 19 Helmi 2007, 11:24
Kirjoittaja jmje
AP kirjoitti:Reipas 30 lypsävää ja sen nuorkarja päälle.
fiksu määrä,jolla perustoimeentulon saa.
Lähetetty: 19 Helmi 2007, 18:21
Kirjoittaja kannonkäivärä
Itsellä ei tilaa ole mutta isoveljellä kyllä on.
Lehmiä noin 30-40 lypsävää +hiehot ja vasikat
sonneja on suurin piirtein 40-50
Lähetetty: 19 Helmi 2007, 21:32
Kirjoittaja tiko78
Omaa 13 ha ja vuokramaita 24ha. Kituliasta puuhastelua tämän päivän suurviljelijöihin nähden.
Lähetetty: 19 Helmi 2007, 21:46
Kirjoittaja Rubinjo
tiko78 kirjoitti:Omaa 13 ha ja vuokramaita 24ha. Kituliasta puuhastelua tämän päivän suurviljelijöihin nähden.
Eipä niinkään, vaan keskikokoa isompi tila sulla.
Tää tilojen koko pääsee unohtumaan aika usein keskusteluissa. Yli sadan peltohehtaarin tiloja on vieläkin minimaalisen vähän. Oisko lukumääräsesti 3-4 % luokkaa.
http://www.mmmtike.fi/fi/index/tiedotte ... kaisu.html
"Keskipeltoala kasvussa, myös vuokrapeltoa enemmän
Viljelyksessä olevaa peltoa oli suomalaisilla maatiloilla vuonna 2005 noin 2,3 miljoonaa hehtaaria, mikä on hieman yli 33 hehtaaria tilaa kohden. Keskipeltoala kasvoi lähes kaksi hehtaaria vuodesta 2004, kun se aivan viime vuosina on kasvanut alle hehtaarin vuosivauhtia. Viljellystä peltoalasta vuokrapeltoa oli noin kolmannes, eli vajaat 0,8 miljoonaa hehtaaria. Vuokrapeltoa viljelevillä tiloilla vuokrapeltoa oli keskimäärin 18,2 hehtaaria, eli lähes hehtaari enemmän kuin edellisvuonna."
Lähetetty: 19 Helmi 2007, 23:17
Kirjoittaja Kaupoi
Vuokramaita 14ha, ommaa vähä enemmän. Kurmuja parret täynnä. Kuusen saa jouluna hakia omasta metästä.
Lähetetty: 20 Helmi 2007, 15:55
Kirjoittaja Auts
Kaupoi kirjoitti:Vuokramaita 14ha, ommaa vähä enemmän. .
Metsää noin 65 Ha
Lähetetty: 23 Helmi 2007, 18:57
Kirjoittaja kotiku
Peltoo vuoramaineen 45 ja 16 lehmää jotka saa lähtee 5 vuoden sisällä. Metsää 300.
tila
Lähetetty: 25 Kesä 2007, 21:32
Kirjoittaja niklas
peltoo 20 mettää 80..lehmät lähti n 8 vuotta sitte
Lähetetty: 25 Kesä 2007, 21:58
Kirjoittaja MK
Peltoa vuokramaineneen 150,mettää 40 ha, broiskuja.
MK
Lähetetty: 26 Kesä 2007, 11:48
Kirjoittaja jari2
Peltoo 25 ha metsää 100 ha 10 lypsy lehmää jotka lähtee 2-3 kk päästä ja mullikoita sekä emolehmijä vajaa 20
Lähetetty: 28 Kesä 2007, 12:02
Kirjoittaja Vesa
jarska kirjoitti:Vesa kirjoitti:O.J. kirjoitti:
Löytyykö vielä pienempää

Löytyy...ykkösellä alkaa.
Pellot linnunsiemenellä, mansikalla, pimeällä piensiemenellä ja pikkusen ohraa joka vaihdetaan puuksi talvella. Sitte vielä kaupustellaan puuteollisuuden sivutuotetta. Tuossa yhelle miehelle hommaa. Vaimo elättää sitte palkkatyöllä perheen...

kyllä käy vesaa kateeks.
Mikähän kohta noista käy kateeks?
Vähän päivitystä tietoihin. Yhä alkaa ykkösellä, mansikkaa, pimeä piensiemen jäämässä pois, kaikki vilja kauraa. Polttopuun myyntiä. Myös puuteollisuuden sivutuote jäämässä pois älyttömän hankintahinnan takia.
Yksi ei ole muuttunut. Vaimo elättää yhä perheen palkkatyöllä

Lähetetty: 12 Syys 2007, 23:06
Kirjoittaja claas58
54 ha peltoa, metsää vähän enemmän.
Lähetetty: 13 Syys 2007, 06:36
Kirjoittaja maatreij
Pelto n. 4 ha on istutettu kuuselle ja naapurin kanssa on mehtää n. 1000 ha - minulla 50 ja naapurilla loput!
Lähetetty: 13 Syys 2007, 11:00
Kirjoittaja Klasu
40 ha peltoa + 2ha vuokralla, 160 ha metsää, josta n. 130 kasvullista metsää. Lisäksi 42 lehmää ja nuorikarja päälle. Emäntä käy ulkopuolella töissä, jotta mulla harrastelu onnistuisi
