Sivu 3/3

Lähetetty: 16 Loka 2005, 02:18
Kirjoittaja Rubinjo
teräsmies24E kirjoitti:
Murtola_Lasse kirjoitti:
teräsmies24E kirjoitti:itse olen ostanut tavaran 26e/tonni sis alv ja ite rahdataan ja levitetään :, nykyään urakoitsijat ovat rosmoja :evil:
Mistä olet hakenut?
P&J Nurmi :oops: , täytyy pyytä Rauta.net koski oy:n tarjous, vampulasta ollaan ajettu, mut paraisil on lyhyt matka ja joutuu odottamaan
Taulukon mukaan Parainen on kilpailukykynen. http://www.murtola.com/forum/viewtopic.php?t=602
Ja hintaerot tasottuu kummasti ku laskee x tonnia/5-6 v./ha.

Lähetetty: 09 Helmi 2006, 15:48
Kirjoittaja Rubinjo
Mites tän talven kalkitukset? Näyttäs pitkästä aikaa olevan kalkittuja peltoja vähän reilummin. Täs muutama kuva 9.2.06, kosteaa kalsiittia Paraisilta.
KuvaKuva
KuvaKuva

Lähetetty: 09 Helmi 2006, 15:58
Kirjoittaja O.J.
Ei oo pahemmin hankea teilläpäin :wink:

Mikä pönttö tuossa vaunun kyljessä on?

Lähetetty: 09 Helmi 2006, 16:53
Kirjoittaja Jari
Todella vähän on kalkittuja peltoja,itse asiassa en tiedä ainoatakaan lohkoa omalla kylällä,enkä kyllä koko pitäjässä :shock: Nyt saattaa olla hieman routaakin,ennen joulua ei ollut pakkasia ja sitten tuli lunta eristeeksi. Nyt on sulannut pois ja tullut lisää useaan kertaan,routaa lienee ainakin kotovainiolla missä kynnös paistaa paikoitellen. Suojaisemmilla pelloilla ts. kauempana missä kalkkia tarvittaisiin,luntakin haitaksi asti eli noin 25-30cm jonka alla routa lienee hakusessa.

Tuli vuoden vaihteessa rekkakuorma maksettua mutta levittämisajankohta auki,routaa odotellessa... Viljavuusnäytteiden mukaan alkaa olla ongelmia kalkin sijoittamisessa 8) ..."Onneks" on uutismaita ja ostomaita sen verran että kalkitsemiselle ei loppua kuitenkaan näy ja tilan paras kone,porukan ryssän kalkkikärry,saa tehdä töitä jatkossakin ja kuski välillä virkistävää remonttia :D

Lähetetty: 09 Helmi 2006, 17:02
Kirjoittaja Rubinjo
O.J. kirjoitti:Ei oo pahemmin hankea teilläpäin :wink:

Mikä pönttö tuossa vaunun kyljessä on?
Ai nii, siitä pitiki kommentoida, kiinnitin ittekki siihen huomiota. Näytti olevan lisäpolttoainesäiliö. Oli varustettu pitkällä letkulla pa-pistoolilla ja sähköpumpulla.
Kuva