Kevätkylvöt 2007
Valvoja: Farmari-ryhmä
Pullat on kanssa maassa. Kevätkynnettyyn jemmasin. Sateet vähän pakkas kylvötouhua haittaamaan. Eilen tuli noin 4mm vettä.kuokka kirjoitti:kevätvehnät kylvetty; 27 ha
kun työt on aloitettu, nehän on sillon kesken.
Syyskyntöiset lohkot vaatiikin sitten melkein viikon poudan, että kuivahtavat muokkauskuntoon. Yllättävän märkiä on vielä hietatöyräätkin, jotka yleensä pölisevät jo tähän aikaan keväästä.
Vielä ei oo näkyny sitä kauan toitotettua aikaista kevättä. Ei edes naapuri ole pottumaitten kyntöä aloittanut. Ellei tänään kun ite naapurikunnan puolella,siellä näkyi ensimmäinen kylväjä.
Perhanan kylmää,öisin pakkasta ja päivällä nippanappa plussalla sekä kylmä merituuli. Pellot kuivaa,mutta altapäin kunhan ojitus kunnossa. Alkuviikosta aikaisintaan kylvämään vehnää,ei yksinkertaisesti ehdi aiemmin kun tuli tyhmyyksissään luvattua kyselijöille "pikkuhommia",kaivuria pitäs siirtää öisin ja silloinkin maan alla ettei kukaan nää:twisted:
Perhanan kylmää,öisin pakkasta ja päivällä nippanappa plussalla sekä kylmä merituuli. Pellot kuivaa,mutta altapäin kunhan ojitus kunnossa. Alkuviikosta aikaisintaan kylvämään vehnää,ei yksinkertaisesti ehdi aiemmin kun tuli tyhmyyksissään luvattua kyselijöille "pikkuhommia",kaivuria pitäs siirtää öisin ja silloinkin maan alla ettei kukaan nää:twisted:
- Rubinjo
- Luokka: >500hv
- Viestit: 2591
- Liittynyt: 17 Tammi 2005, 22:28
- Paikkakunta: Halikko www.toivontila.fi
- Viesti:
- Mullifarmari
- Luokka: >500hv
- Viestit: 561
- Liittynyt: 14 Loka 2005, 15:58
- Paikkakunta: P-P
Ilmat on tosiaan ollu kylmät. Kevätkynnös kuivahtaa täälläpäin yleensä päivässä-parissa niin että on jo kiire. Nyt noi oli melkeen viikon eikä vieläkään ollu yhtään liian kuivaa. Haihduntaa ei tapahdu yhtään, pinta vaan kuivahtaa tuulen avulla.Jari kirjoitti:
Perhanan kylmää,öisin pakkasta ja päivällä nippanappa plussalla sekä kylmä merituuli. Pellot kuivaa,mutta altapäin kunhan ojitus kunnossa.
Torstaiaamussa oli sellainenkin mielenkiintoinen piirre, että aamulla täyty odotella kymmenen korville maan sulamista, että pääsi äestämään.
-
teräsmies24E
- Luokka: >500hv
- Viestit: 551
- Liittynyt: 07 Loka 2005, 21:56
- Paikkakunta: Auranmaa
- Mullifarmari
- Luokka: >500hv
- Viestit: 561
- Liittynyt: 14 Loka 2005, 15:58
- Paikkakunta: P-P
Lumia nakkeli, täällä eilisen aikana 20mm. Ihmeesti nurmet kuitenkin kantaa, ku lietteen ajoa alottelin.
Edit: siis lumia nakkeli, ja vettä tuli 20mm
-Mf-
Edit: siis lumia nakkeli, ja vettä tuli 20mm
-Mf-
Viimeksi muokannut Mullifarmari, 11 Touko 2007, 17:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.