Sivu 3/3
Lähetetty: 29 Joulu 2007, 21:53
Kirjoittaja Joomies
Feedtech 3000 ensi kesälle, siirrytään käyttämään säilöntäainetta paaleissa, tähän asti tehty pussikompostia ilman aineita ja laatu ollut kohtuullisen vaihtelevaa. Todennäköisesti tullaan levittämään kuivalantaa osalle nurmista, joka on toinen syy nykyisten laatuvaihteluiden lisäksi.
Lähetetty: 30 Joulu 2007, 21:12
Kirjoittaja arsa
Paalirehua tehty AIV Pro-ta käytetty,vanhaa varastoa.Hyvää.Naapuri Feedtechiä,ollu tyytyväinen. Hiven Oy tarjosi viime syksynä omia aineita,Biotal ? tai sinne päin.Käyttikö kukaan,senhän piti muuttaa huonokin rehu huippukamaksi?? Osa rehusta,varsinkin jos olosuhteet hyvät,tehty ilman säilöntäainetta.Vaatii kunnon paalaimen,hyvät karhot.
Lähetetty: 20 Tammi 2008, 12:42
Kirjoittaja woorum
Bonsilagella säilötty enimmäkseen,pyöröpaaleihin. Mikälie viime syksyn rehut eivät ole oikein mieluisia elukoille,kevät rehu on kyllä hyvin maittavaa.
Liekkö ollu liikaa juuresta pilalla,venytin vähän rehuntekoa että tulis korttaki.
Vaatiiko biologiset aineet jotain lämpötilaaki että toimivat.
Ei rehu pilaantunut ole mutta syönti on vähän nihkiää, oon koittanu etupäässä
syöttää sonneille ja hiehoille.
Biologisia aineita ei käytetty juuri muita kuin bonsilage, liekkö parempiaki?
Biotalin jotain ainetta laitettiin viimekesänä pyöröpaali kuiviinheiniin ja näyttäis silyvän hyvin. Jos jatkossa yhtä hyviä,voi sanoa että helppoa kuin heinänteko
