Roundup
Valvoja: Farmari-ryhmä
- sirkussonni
- Luokka: >500hv
- Viestit: 741
- Liittynyt: 28 Helmi 2007, 16:46
- Paikkakunta: Varsinaisesti Suomesta
Re: Roundup
Ruis on varmaankin se kaikin herkin ottamaan itteensä. Monesti on havaittavissa sellaisia laikkuja rajaojan vieressä, selvästi voi todeta tuulenpuuskan aiheuttamat kuviot..
-
sunnuntaifarmari
- Luokka: yli 100 hv
- Viestit: 149
- Liittynyt: 27 Helmi 2007, 23:43
- Paikkakunta: Keski-Savo
Re: Roundup
Joo, niin kannattaa ottaa tuulikulkeumat huomioon. Enkä edes mene sellaisella säällä ruiskuttamaan, että aineet lentää 100 metrin päähän! Yllä kerrotussa tapauksessa valitsin ruiskutusajankohdan olosuhteiden perusteella, en kiusatakseni ympäröiviä asukkaita. Ilmoitin ruiskutuksesta ennakkoon, mutta kerroin työn toteutusajankohdaksi muutaman päivän jakson siksi, että sain valita mahdollisimman hyvät olosuhteet ja siten minimoitua riskit ulkopuolisille. Vastuu on ruiskuttajalla eli tässä tapauksessa itselläni.Murtola_Lasse kirjoitti:Kyllä roundupin ruiskutuksessa pitää ottaa tuulikulkeutumat huomioon kymmenien metrin etäisyydeltä, esim. rukiin oras on kärsinyt vielä 100 m. päästä, oras tuli punaiseksi.Vesa kirjoitti:Oli aika viisas pariskunta.sunnuntaifarmari kirjoitti:
Muutenkin mielenkiintoinen tapaus. Menin tänä aamuna (sunnuntai) kuuden jälkeen ruiskuttamaan. Olin ruiskuttanut lohkosta noin puolet, kun peltoon rajautuvalla tontilla omakotitalossa asuva pariskunta ryntäsi aamutakit päällä peittämään jotakin kasvejaan jätesäkeillä. Pellon ja tontin välillä on avo-oja, ja ojastakin peiteltäviin kasveihin viitisen metriä ja sää täysin tyyni! Ei ollut mitään vaaraa heidän kasveilleen. Hauskinta tässä oli, että olin jo sieltä heidän reunaltaan ruiskuttanut! Harvoin mulla on ruiskuttaessa hauskaa, mutta nyt oli.Kaikkea se kaupunkilaisilla teettää!
Ei pitänyt olla mitään vaaraa omille mansikkapenkeillekkään kun ruiskutin roundupilla viereistä lohkoa. Täysin tyyntä, avo-oja välissä ja etäisyyttä reunimmaiseen penkkiin n.7m. Niin vain reunimmainen penkki kärsi roundupista ja ei tullut marjan marjaa.
Olis kyllä kannattanu ilmoittaa niille tuosta ruiskutuksesta. Naapurisopua vain ajattelin...
Pariskunnan viisaudesta en osaa sanoa, mutta huvitti kun tulivat tyhjää työtä tekemään ehkäpä kesken unien, sillä kuten sanottu, olin jo kaukana heidän kasveistaan!