Sivu 3/3

Lähetetty: 26 Marras 2005, 13:13
Kirjoittaja O.J.
Jäi tuo ohjelma silloin katsomatta. Löytyy netistä ja voi katsoa, jos kaistaa riittää:
http://www.yle.fi/yle24/videosali/index ... 11&t=2&q=3

Täällä ko. ohjelmasta keskustelua

Lähetetty: 28 Marras 2005, 14:13
Kirjoittaja Carnivor
Ylen arkistoista voi tosiaan ladata ohjelman. Hiukan hämää kun pätkä alkaa V75 raveista. Videon alussa on pari minuuttia urheiluruudun lopusta.

Myös Minna Lintosen puheenvuoro, josta kohu sai alkunsa on luettavissa Eduskunnan www-sivuilta.
http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp ... _4_3_3.htm
Vaikka olenkin monesta puheessa esitetystä kohdasta eri mieltä, niin ehkä on hieman lioittelua sanoa tuota hyökkäykseksi maataloutta vastaan.

Tuossa aikaisemmin todettiin maataloustukien olevan mm. korvausta tuotannosta aiheutuvista kustannuksista. Mutta ensi vuonna tilatuen saa vaikkei viljele. Eli kustannuksia ei aiheudu. Miten tilatuki perustellaan kuluttujalle?

Kirjoittamani tekstin lähetin A-talkin tekijöille, kiittivät asiallisesta palautteesta. Sama teksti on luettavissa nyt myös hieman muokattuna A-talkin omalla keskustelupalstalla. Lukijoita ei siellä kuitenkaan taida paljon olla.

Lähetetty: 30 Marras 2005, 23:03
Kirjoittaja ATH
"niin ehkä on hieman lioittelua sanoa tuota hyökkäykseksi maataloutta vastaan."

Painotukset, välihuudot, sävy, tekevät puheesta hyökkäävän.

On totta että jotkut ihmiset eivät kykene artikuloimaan kuin "paatoksella", mutta Lintonen on sen verran kokenut puhuja, että sävy oli tarkoin harkittu.

Näinollen aloitin ketjun mainitsemalla hyökkäävyyden.

Valjennut ei ole minulle, mitäköhän tällä nimenomaisella puheella ajetaan takaa. Kuitenkaan ei Lintonen ole niin tietämätön ja uskaltaisinko sanoa yksinkertainen, että uskoisi tässä tapauksessa omia puheitaan.

Ehkäpä se oli vain yksityinen päähänpisto. Tuon presidentinvaalikampanijan vuoksi tuollaisissa päänavauksissa puolue ottaa aina riskin, sillä voitto voi olla yhden äänen päässä.

Toisaalta se voi olla puolueen sisällä olevan ryhmän yritys rikkoa hallitusyhteistyötä.

Kuka näistä ammattipelureista ottaisi selvän?