MK kirjoitti:Tuo ajomatka on kyllä merkittävä tekijä kans,mulla myös osa maista 10km päässä.pitänee laskia ja pohtia asiaa, hyvä käytetty kanttipaalain vois olla kova sana... toinen asia tietysti että onko hyviä käytettyjä sitte edes olemas.
Joo kyllä kalkulaattoria saa käyttää tosissaan kun homma menee isolleen... on meinaan ihan eri asia säästää vaikka 10c/paali jos tekee 100 paalia vuodessa verrattuna siihen että säästää saman 10c/paali ja tekee 1000 paalia vuodessa...
Vähän epäilen ettei ainkaan Suomesta käytettyä kanttipaalaria löydy... niitä kun ei kovin montaa ole yleensäkkään koko maassa... Vähän olen itsekin kyllä moista himoinnut Welgerin seuraajaksi... hinnat on vaan niin järjettömiä että saa käyttää sitä laskinta tosissaan kun miettii kannattaako vai ei...
Saksasta tai Tanskasta voisi löytyäkkin edullisia käytettyjä. Kyllähän kanttipaalaajassa on paljon vähemmän kuluvia osia verrattuna pyöröpaalaajaan niin luulisi niiden käyttöiänkin olevan jonkin verran pitempi.
phsalo kirjoitti:Jos tilat antaa myöden ni elhon tube vois olla kanssa yks hyvä vaihtoehto. Säästäähän se muovia aikast paljon, ku ei päätyihin mee mitään. Ja onnistuu nopeesti ja mukavasti yksinkin kääriminen kun kauko-ohjain on etukuormaaja traktorin hytissä...
Ei ole kokemusta tuubi hommista, en tosin ole niistä pahaakaan kuullut. Meillä kaytetään NHK:n 3D käärintä. Säästää sekin muovia jonkinverran. Tosin kone on sitten rauhallisen miehen vehje.
Mulla on kauheita ennakoluuloja noihin Elhon rakkineisiin, tai yleensä Suomalaisiin nurmikoneisiin... vissiin joutunut liian monta kertaa pettymään...