jurtin nosto
Valvoja: Farmari-ryhmä
Re: jurtin nosto
Mikä tuon kuormauksen osuus on rahdista? Tehdas ei sitä missään erittele.
Noista multaprosenteista jatkan keskustelua toisaalla. Viestini on että siinä on korjaamisen varaa muillakin osapuolilla kuin viljelijällä, niin kuin aina annetaan ymmärtää.
Noista multaprosenteista jatkan keskustelua toisaalla. Viestini on että siinä on korjaamisen varaa muillakin osapuolilla kuin viljelijällä, niin kuin aina annetaan ymmärtää.
Kuormauksen osuus autoilijoilla on luokkaa 1-2 €/tonni. Ropan kustannukset ovat kilpailukykyiset ihan pelkässä kuormauksessa. Lisänä tulevat säästöt multarahdeissa ja multamaksuissa.
Okei. Luulin kuormauksen osuuden olevan huomattavasti pienempi. Jos se on euron kahden välillä per tonni niin sitten tuo kuullostaa hyvältä. Tietysti tuollainen laite toimii parhaiten siellä missä on suht. pienellä alueella paljon viljelijöitä - täällä Salon pohjoisella puolella meitä on vähemmän ja laajemmalla alueella...
Tais vaan ton Ropan kanssa viime vuonna käydä niin että viljelijät makso lastauksen, mutt rahdin hinnoittelussa tämä ei näkyny... 
Samaa kuulin eräältä varsin suurelta Ropan käyttäjältä. Muutoin kyllä kehui toimivaksi systeemiksi.sokuri kirjoitti:Tais vaan ton Ropan kanssa viime vuonna käydä niin että viljelijät makso lastauksen, mutt rahdin hinnoittelussa tämä ei näkyny...
Teollisuudella oli joitain ongelmia alueen rahtineuvotteluissa.sokuri kirjoitti:Tais vaan ton Ropan kanssa viime vuonna käydä niin että viljelijät makso lastauksen, mutt rahdin hinnoittelussa tämä ei näkyny...
Nyt olisi Ropan tuutin alle tunkua.
juu jos toi rahtiasia ei siellä korjaannu ei ropassa paljoo järkä ole. Mitenkäs onko kone jo teidän oma vai onko ns. hys hys juttua vielä. Osakeyhtiö siitä kai tulee ?
Make kirjoitti:Teollisuudella oli joitain ongelmia alueen rahtineuvotteluissa.sokuri kirjoitti:Tais vaan ton Ropan kanssa viime vuonna käydä niin että viljelijät makso lastauksen, mutt rahdin hinnoittelussa tämä ei näkyny...![]()
Nyt olisi Ropan tuutin alle tunkua.Eiköhän seuraavalla kierroksella tule enemmän tarjouksia.
Ahaa, sen takia ne jurttilehdessä tota kehusivat kun ei vielä ollut tullut tilityslappuja...
Sucroksen tarjoukset autoilijoille olivat aluksi ilmeisesti liian huonoja. Nyt tietysti polttoaineen halventuminen ja taloustaantuma ovat muuttaneet tilannetta.
-
renkimikko
- Luokka: yli 100 hv
TepaR,selvitäppä aluksi itsellesi miten nuo rahdit neuvotellaan. Teollisuus ei käsittääkseni tarjoa mitään kenellekkään vaan pyytää tarjoukset autoilijoilta. Rahtien hinnat on neuvoteltu joka alueen ja joka kuljetusringin kanssa erikseen,mitään yhtenäistä sopimusta ei ole.Autoilijat on tarjonneet mitä ovat tarjonneet ja teollisuus on sitten hyväksynyt, hylännyt tai lisää neuvotellut annettujen tarjousten perusteella.Kaikkien pitää muistaa että koko rahtijärjestelmä meni uusiksi. Käsittääkseni myös sopimuksia on kahden pituisia eli yksi ja kaksivuotisia. Tällä perusteella on paha mennä sanomaan että näkyikö lastaus vai eikö lastaus näkynyt rahtihinnoissa.Toki olen itse jäävi sanomaan suuntaan tai toiseen rahtihinnoista mutta perustiedot ja faktat kannattaa selvittää ja asioihin perehtyä.
Noh, mikäs sinulla nyt mättää?!renkimikko kirjoitti:TepaR,selvitäppä aluksi itsellesi miten nuo rahdit neuvotellaan. Teollisuus ei käsittääkseni tarjoa mitään kenellekkään vaan pyytää tarjoukset autoilijoilta. Rahtien hinnat on neuvoteltu joka alueen ja joka kuljetusringin kanssa erikseen,mitään yhtenäistä sopimusta ei ole.Autoilijat on tarjonneet mitä ovat tarjonneet ja teollisuus on sitten hyväksynyt, hylännyt tai lisää neuvotellut annettujen tarjousten perusteella.Kaikkien pitää muistaa että koko rahtijärjestelmä meni uusiksi. Käsittääkseni myös sopimuksia on kahden pituisia eli yksi ja kaksivuotisia. Tällä perusteella on paha mennä sanomaan että näkyikö lastaus vai eikö lastaus näkynyt rahtihinnoissa.Toki olen itse jäävi sanomaan suuntaan tai toiseen rahtihinnoista mutta perustiedot ja faktat kannattaa selvittää ja asioihin perehtyä.
Tuo minun ilmaisuni oli ehkä vähän liian "kansanomainen", mutta kuvasti tilannetta missä tilanteessa ainakin jotkut autoilijat olivat. Eli joillakin alueilla aluksi kaikkien (mikäli niitä tarjoajia nyt oli edes useampia) autoilijoiden tarjoukset hylättiin liian kalleina. That's it.
Eikä minua sen enempää rahtineuvottelujen faktat kiinnosta. Se, mitä tilityslapussa lukee kiinnostaa koska se on taas tulosta pois: Kuljetuskorvaus laski 33% ja rahti nousi 9%. Mitä se kesällä saatava kuljetuskorvaus sitten korvaa?
MItä teillä Ropaa käyttäneillä oli rahtimaksu per tonni? Mulla "roisilla" kuormauksella se oli noin 9,75 alv 0% per tonni. Kuljetusmatka 98 km.
No niin - ainakin nyt tiedetään mitä tuo kuljetuskorvaus tulee olemaan:
http://www.mmm.fi/fi/index/ministerio/t ... p_687.html
http://www.mmm.fi/fi/index/ministerio/t ... p_687.html
Jahans, palataas tähänkin aiheeseen kun noi "rantaruottalaiset" kävivät hakemassa jurtit pois viikonvaihteessa...
Mites teillä on käynyt "Säkylän arpajaisissa" tänä syksynä? Siis multaprosenttien eikun puhtaus-%:n kanssa?
Mulla löyty sentään yksi melkein täysosuma eli puhtaus-% oli kuormissa välillä 76 - 91. Sokerista ei varmaan tarvii odottaa tietoja vielä muutamaan viikkoon...
Mites teillä on käynyt "Säkylän arpajaisissa" tänä syksynä? Siis multaprosenttien eikun puhtaus-%:n kanssa?
Mulla löyty sentään yksi melkein täysosuma eli puhtaus-% oli kuormissa välillä 76 - 91. Sokerista ei varmaan tarvii odottaa tietoja vielä muutamaan viikkoon...
Kuka ajaa juurikkaasi?
- Cultor
- Luokka: >500hv
Puhtaus 86,6 - 93,6, sokeri 17,08 - 17,36. Toimitettu vajaa kaksi viikkoa sitten.TepaR kirjoitti:Mites teillä on käynyt "Säkylän arpajaisissa" tänä syksynä? Siis multaprosenttien eikun puhtaus-%:n kanssa?
Siuntion Koneasema ajaa meidän kuljetusryhmän juurikkaat tänä vuonna, autoja näytti olevan Siuntiosta ja Pohjasta...claas58 kirjoitti:Kuka ajaa juurikkaasi?