--ekan kerran tuli kirjuutus jonka voisi uskoa olevan tietoon perustuva.Jotain tämmöistä perusjuttua olen ounastellutkin.Sattuuhan sitä.Soppa kirjoitti:Isoin osa autopowerien korkkaamisista johtuu BG-jarrupakan päätylukituksen lukitusrenkaan pettämisestä. Kyseistä BG-pakkaa käytetään 1. ja 2. vaihdepakan kanssa, joten koneella ei yleensä pääse enää liikkelle rikon satuttua.koivumaki kirjoitti:Tää JD portaatonlaatikkoremppakeskustelu on vellonut niin kauan kuin niitä on ollunna.
Itsekin oon kyselly ihan mielenkiinnosta mikä niissä on vikana.
Nyt kun on selvitelty rakenteita,niin tuli mieleen tuosta O-rengasjutusta että ai kai asia voi olla niin yksinkertainen,että jostain hydrostaatin puolelta pettää tiivisteet paineiskujen seurauksena?
ZF-Eccomhan on peraatteessa powershift vaihteisto jossa portaattomuus on tehty hydrostaattiyksiköllä mikä tasaa vaihtotilanteiden nopeuserot.Painetasothan näissä hydrostaateissa on aika huikeita,paineiskujen kanssa alkaa 450-500bar oleen lähellä.
Vielä ainakin v.2005 autopowereissa on käytetty tätä vanhan mallin lukitusta. Uudempi lukitus on rakennettu lähes idioottivarmaksi. JD:n kautta ei saa pelkkää päätylukitusta vaan joudutaan tilaamaan koko pakka runkoineen.
john deere: portaaton vai mekaaninen
Valvoja: Farmari-ryhmä
Re: john deere: portaaton vai mekaaninen
Eikös 7530 -mallissa ole tämä ZF:n Autopowr ja jenkkiperä ja sitte jenkkijontikoissa vasta JD:n oma Autopowr vaihteisto? Kuinka Autopowr tomiii kun ajetaan maantiellä täyttä vauhtia? Onko siinä yhtä suuret kierrokset kuin Autoquad -versiossa eli säästääkö sillä oikeasti polttoainetta kun ajetaan täydellä kuormalla täyttä vauhtia?
Ainakin DLG:n testien perusteella 7530 Autopowr-mallis olis suurempi polttoaineen ominaiskulutus kuin Powerquadissa ja en mä nyt usko että Autoquad veis enemmän kuin Powerquad kun on pohjimmiltaan ilmeisesti sama laatikko.
Ainakin DLG:n testien perusteella 7530 Autopowr-mallis olis suurempi polttoaineen ominaiskulutus kuin Powerquadissa ja en mä nyt usko että Autoquad veis enemmän kuin Powerquad kun on pohjimmiltaan ilmeisesti sama laatikko.
Jep, rakenteeltaan kuitenkin Eccomin kaltainen, oisko kuitenkin alueita ollut vaan 2... Tossa alla JD:n oman laatikon planeetta ja malja 7930:sta, ns. legonsa syöneenä.Köysti kirjoitti:Eikös 7530 -mallissa ole tämä ZF:n Autopowr ja jenkkiperä ja sitte jenkkijontikoissa vasta JD:n oma Autopowr vaihteisto?
Hupsista vaan, sattuu sitä sitten jenkkilaatikollekin. Jotenkin tosi vaikea muodostaa mielipidettä ZF:n portaattomaan kun ei tiedä, onko ne uudet tehty paremmin kuin vanhemmat.motard kirjoitti:Jep, rakenteeltaan kuitenkin Eccomin kaltainen, oisko kuitenkin alueita ollut vaan 2... Tossa alla JD:n oman laatikon planeetta ja malja 7930:sta, ns. legonsa syöneenä.Köysti kirjoitti:Eikös 7530 -mallissa ole tämä ZF:n Autopowr ja jenkkiperä ja sitte jenkkijontikoissa vasta JD:n oma Autopowr vaihteisto?