Ks-ruisku

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

Amatööri
Luokka: yli 200 hv

Re: Ks-ruisku

Lukematon viesti Kirjoittaja Amatööri »

Pasi kirjoitti:
ht kirjoitti:Juu, eikös tyo VHY puomi ole se Hardin peruspuomi, mikä leviää ja menee kasaan traktorin omaa 2-toimiventtiiliä käyttäen. VHZ ja VHH on sitten kehittyneempiä versioita erillisellä ohjaimella ja omalla venttiilistöllä. Korjatkaa jos meni metsään... :?
Jos vain tuo on erona vähän pienemmän säiliön lisäksi, niin eipä siitä kovin paljoa haittaa ole kun on kyse vain 15 m ruiskusta. Jos niissä mainoksen muiden ruiskujen hinnoissa ei ole kovin paljoa ilmaa, niin Kesko taitaa pelätä tarjouksessa olevien jäävän heille käsiin.
Itse pidän aika isona miinuksena sen että ei voi vetää vain toista puomia kasaan ja jatkaa toisella ruiskutusta.... pelloissa kun on jos jonkin laisia kohtia ja esteitä :roll:
pets
Luokka: yli 100 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja pets »

Itselle tuli aikoinaan hardi. Muutamalla lohkolla toi tolpankierto systeemi on mukava lisävaruste. Toinen puomi kasaan ja toisella puolella voi jatkaa ruiskutusta. Varsinkin kun yhdellä vuokrapellolla on 9 erikohdetta mitä pitää kiertää. 5 sähkötolppaa ja 4 saarta.
Carnivor
Luokka: >500hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Carnivor »

Itse olen pyrkinyt suunnittelermaan ruiskutusurat niin että sähkötolpat jää urien puoleen väliin. Jos laittaa toisen puolen kasaan, niin tulee hurja vääntö sivulle ja vaimennuksen joutuu lukitsemaan.
Amatööri
Luokka: yli 200 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Amatööri »

Joissakin ruiskuissa kun vedät toisen puolen kasaan niin se samalla "lukitsee" puomiston tasauksen. Eli estää toista puolta laskemasta maahan
Vastaa Viestiin