Sivu 38/46

Re: Eriskummalliset säät

Lähetetty: 30 Heinä 2012, 14:08
Kirjoittaja O.J.
+29.0°C nyt. Alkukesän sateiden jälkeen tuntu aika lämpimältä. Ei toistaiseksi mainittavampia sateita ja ukkosetkin etäisempää jyrinää.

Re: Eriskummalliset säät

Lähetetty: 30 Heinä 2012, 14:20
Kirjoittaja Vesa
29 astetta nyt täälläkin. Toivottavasti ei rankkoja ukkosia satu kohille. Eilen kovan salamoinnin säestyksellä 17mm mittariin. Viljat "jarrutettuina"pystyssä vielä mutta eivät varmasti kestä mitään kovia ukkosmyrskyjä.

Re: Eriskummalliset säät

Lähetetty: 30 Heinä 2012, 14:52
Kirjoittaja Rubinjo
Mikama kirjoitti:Mites muualla nämä vklopun ukkosmyrskyt teki tuhojaan tai oli tekemättä? Tähän kohtaan Salon seutua sateet olivat 6mm ja eilen yöllä 15mm. 5 kilsan päässä lauantain sade oli ollut 22mm. Omat kasvustot kestivät nuo myräkät, kai muillakin kävi yhtä hyvä tuuri?
Ei käyny. Härkis lähes kauttaaltaan kyljellään. Tässä la-su jotain 30-40 mm ja armoton ukkonen kohdalla ja viime yönä sit vähemmän vettä ja taas ukkosta. Ukkostuhoja en, ihme kyllä, oo ainakaan vielä havainnu sähkölaitteissa yms.

Re: Eriskummalliset säät

Lähetetty: 30 Heinä 2012, 15:56
Kirjoittaja aksu
Barke meni 2x0,3l modduksesta huolimatta maahan... Trappe, belinda(ilman kasvunsäädettä) ja quench pysy pystyssä.

Re: Eriskummalliset säät

Lähetetty: 31 Heinä 2012, 12:13
Kirjoittaja claas58
Mikama kirjoitti:Mites muualla nämä vklopun ukkosmyrskyt teki tuhojaan tai oli tekemättä? Tähän kohtaan Salon seutua sateet olivat 6mm ja eilen yöllä 15mm. 5 kilsan päässä lauantain sade oli ollut 22mm. Omat kasvustot kestivät nuo myräkät, kai muillakin kävi yhtä hyvä tuuri?
Kemiössä la-su yhteensä 48 milliä vettä.

Re: Eriskummalliset säät

Lähetetty: 31 Heinä 2012, 15:21
Kirjoittaja Cultor
claas58 kirjoitti:
Mikama kirjoitti:Mites muualla nämä vklopun ukkosmyrskyt teki tuhojaan tai oli tekemättä? Tähän kohtaan Salon seutua sateet olivat 6mm ja eilen yöllä 15mm. 5 kilsan päässä lauantain sade oli ollut 22mm. Omat kasvustot kestivät nuo myräkät, kai muillakin kävi yhtä hyvä tuuri?
Kemiössä la-su yhteensä 48 milliä vettä.
Oisit nyt päästänyt edes puolet tuosta tänne sisämaahan ;- ) Ei nimittäin ole koko heinäkuussa tullut tuon vertaa. Sadepäiviä on kyllä ollut aivan riittävästi, millejä vain ei ole kertynyt.

Re: Eriskummalliset säät

Lähetetty: 31 Heinä 2012, 16:50
Kirjoittaja ookkonen
claas58 kirjoitti:
Mikama kirjoitti:Mites muualla nämä vklopun ukkosmyrskyt teki tuhojaan tai oli tekemättä? Tähän kohtaan Salon seutua sateet olivat 6mm ja eilen yöllä 15mm. 5 kilsan päässä lauantain sade oli ollut 22mm. Omat kasvustot kestivät nuo myräkät, kai muillakin kävi yhtä hyvä tuuri?
Kemiössä la-su yhteensä 48 milliä vettä.
Kemiöstä pienen matkaa saloon päin tuli vain 10mm :?

Re: Eriskummalliset säät

Lähetetty: 04 Elo 2012, 23:36
Kirjoittaja Jari
Ei ollut heinäkuu kuiva, ei, eikä ole elokuun alkukaan.

Neljättä päivää meneillään, vettä sataa jälleen melkoisella tahdilla, olikin jo muutaman tunnin pouta. Elokuun alun sateet noin 70mm,heinäkuun pari viimeistä päivää noin 25mm. Eli satakunta milliä mennyt viikko omaan mittariin, edellinen vain 6mm mutta sitä ennnen 45mm.

Syysrypsit näyttää ruskettuvan sateissakin, joten puinnit lähenee vääjämättä. Kasvustot nielee toistaiseksi vettä hyvinkin, mutta näillä hetkillä veden tarve loppuu ja ojituksen kunto ratkaisee paljon. Toisaalta mikään ojitus ei riitä sadan millin viikkosateille, jotka tulee märkään maahan. Ennusteet ei parempaa lupaa :shock:

Re: Eriskummalliset säät

Lähetetty: 08 Elo 2012, 09:27
Kirjoittaja Kaupoi
Jari kirjoitti:Ei ollut heinäkuu kuiva, ei, eikä ole elokuun alkukaan.
Joo ei.
Touko 88,5mm
Kesä 71,5mm
Heinä 99,5mm
Elokuussa 8. päivään mennessä 119,5mm
http://rainfallreports.com/rr/webui/sta ... 13a9a14624

Toistakymmentä ha ohraa tulvan alla...

Re: Eriskummalliset säät

Lähetetty: 08 Elo 2012, 10:27
Kirjoittaja romu
Juu nyt alkaa näyttämään vaikealle tää touhu. Huhtikuun alusta lähtien satanut 409 milliä (tou 61 mm, kesä 109 mm, heinä 159 mm ja elokuussa tähän saakka 61 mm).

http://rainfallreports.com/rr/webui/sta ... ecd3e84583

Joki nousemassa pellolle lähipäivinä, vihannan korjuuseen ei mitään asiaa vaikka kasvusto ois jo valmista, turvemailta toisen AIV:n korjuu ilmeisesti ilmatyynyaluksella tmv. 20 ha ohraa suojaviljana olisi saatava jollain konstilla pois ilman että ajaa puimurilla akseleita myöten. Any ideas!?

Re: Eriskummalliset säät

Lähetetty: 08 Elo 2012, 14:58
Kirjoittaja Jari
Kaupoi kirjoitti:
Jari kirjoitti:Ei ollut heinäkuu kuiva, ei, eikä ole elokuun alkukaan.
Elokuussa 8. päivään mennessä 119,5mm
http://rainfallreports.com/rr/webui/sta ... 13a9a14624
Elokuussa enemmän, ja minkä myrskyn kera nämä viime vuorokauden 70mm. Prseelleen män, haaveet sadosta ja hyvästä hinnasta. Yhtäaikaa nämä ei näytä toteutuvan, vaikka kuinka hyvältä näyttää.

Re: Eriskummalliset säät

Lähetetty: 08 Elo 2012, 15:49
Kirjoittaja peehoo
Sadetta toukokuu 7.5. alkaen 48 mm, kesäkuu 126 mm, heinäkuu 119 mm ja elokuu tähän mennessä "vain" 38 mm.

Re: Eriskummalliset säät

Lähetetty: 09 Elo 2012, 18:17
Kirjoittaja Vesa
romu kirjoitti: 20 ha ohraa suojaviljana olisi saatava jollain konstilla pois ilman että ajaa puimurilla akseleita myöten. Any ideas!?
Paripyörät puimuriin? 8)

Re: Eriskummalliset säät

Lähetetty: 09 Elo 2012, 19:26
Kirjoittaja Kaupoi
Kaupoi kirjoitti:Toistakymmentä ha ohraa tulvan alla...
Sevverran vielä nousi vesi, että parikymmentä ha nyt ... :(

Re: Eriskummalliset säät

Lähetetty: 09 Elo 2012, 20:45
Kirjoittaja Maajussi66
Vesa kirjoitti:
romu kirjoitti: 20 ha ohraa suojaviljana olisi saatava jollain konstilla pois ilman että ajaa puimurilla akseleita myöten. Any ideas!?
Paripyörät puimuriin? 8)
Pui pois kun maa on roudassa :(