Re: Eriskummalliset säät
Lähetetty: 30 Heinä 2012, 14:08
+29.0°C nyt. Alkukesän sateiden jälkeen tuntu aika lämpimältä. Ei toistaiseksi mainittavampia sateita ja ukkosetkin etäisempää jyrinää.
Jokaisen mielipiteille/ideoille avoin keskustelupalsta, maatalouden eri aiheista. Tule mukaan keskustelemaan. Jollet ole vielä rekisteröitynyt, paina rekisteröidy-tekstiä alapuolella.
http://www.murtola.com/foorum/
Ei käyny. Härkis lähes kauttaaltaan kyljellään. Tässä la-su jotain 30-40 mm ja armoton ukkonen kohdalla ja viime yönä sit vähemmän vettä ja taas ukkosta. Ukkostuhoja en, ihme kyllä, oo ainakaan vielä havainnu sähkölaitteissa yms.Mikama kirjoitti:Mites muualla nämä vklopun ukkosmyrskyt teki tuhojaan tai oli tekemättä? Tähän kohtaan Salon seutua sateet olivat 6mm ja eilen yöllä 15mm. 5 kilsan päässä lauantain sade oli ollut 22mm. Omat kasvustot kestivät nuo myräkät, kai muillakin kävi yhtä hyvä tuuri?
Kemiössä la-su yhteensä 48 milliä vettä.Mikama kirjoitti:Mites muualla nämä vklopun ukkosmyrskyt teki tuhojaan tai oli tekemättä? Tähän kohtaan Salon seutua sateet olivat 6mm ja eilen yöllä 15mm. 5 kilsan päässä lauantain sade oli ollut 22mm. Omat kasvustot kestivät nuo myräkät, kai muillakin kävi yhtä hyvä tuuri?
Oisit nyt päästänyt edes puolet tuosta tänne sisämaahan ;- ) Ei nimittäin ole koko heinäkuussa tullut tuon vertaa. Sadepäiviä on kyllä ollut aivan riittävästi, millejä vain ei ole kertynyt.claas58 kirjoitti:Kemiössä la-su yhteensä 48 milliä vettä.Mikama kirjoitti:Mites muualla nämä vklopun ukkosmyrskyt teki tuhojaan tai oli tekemättä? Tähän kohtaan Salon seutua sateet olivat 6mm ja eilen yöllä 15mm. 5 kilsan päässä lauantain sade oli ollut 22mm. Omat kasvustot kestivät nuo myräkät, kai muillakin kävi yhtä hyvä tuuri?
Kemiöstä pienen matkaa saloon päin tuli vain 10mmclaas58 kirjoitti:Kemiössä la-su yhteensä 48 milliä vettä.Mikama kirjoitti:Mites muualla nämä vklopun ukkosmyrskyt teki tuhojaan tai oli tekemättä? Tähän kohtaan Salon seutua sateet olivat 6mm ja eilen yöllä 15mm. 5 kilsan päässä lauantain sade oli ollut 22mm. Omat kasvustot kestivät nuo myräkät, kai muillakin kävi yhtä hyvä tuuri?
Joo ei.Jari kirjoitti:Ei ollut heinäkuu kuiva, ei, eikä ole elokuun alkukaan.
Elokuussa enemmän, ja minkä myrskyn kera nämä viime vuorokauden 70mm. Prseelleen män, haaveet sadosta ja hyvästä hinnasta. Yhtäaikaa nämä ei näytä toteutuvan, vaikka kuinka hyvältä näyttää.Kaupoi kirjoitti:Elokuussa 8. päivään mennessä 119,5mmJari kirjoitti:Ei ollut heinäkuu kuiva, ei, eikä ole elokuun alkukaan.
http://rainfallreports.com/rr/webui/sta ... 13a9a14624
Paripyörät puimuriin?romu kirjoitti: 20 ha ohraa suojaviljana olisi saatava jollain konstilla pois ilman että ajaa puimurilla akseleita myöten. Any ideas!?
Sevverran vielä nousi vesi, että parikymmentä ha nyt ... :(Kaupoi kirjoitti:Toistakymmentä ha ohraa tulvan alla...
Pui pois kun maa on roudassaVesa kirjoitti:Paripyörät puimuriin?romu kirjoitti: 20 ha ohraa suojaviljana olisi saatava jollain konstilla pois ilman että ajaa puimurilla akseleita myöten. Any ideas!?