Kevätviljojen kasvinsuojelu
Valvoja: Farmari-ryhmä
- Rubinjo
- Luokka: >500hv
- Viesti:
Ja tietty pitääkin olla paljon ajettavaa, kun purkilla hintaa reilut 500€Rubinjo kirjoitti:Mulla toi Combo jäis kalliimmaks/ha ku Ariane S 20 l astiassa. Ei ois kovin vaikee valita JOS tarttis...
Ja niille tiedoks jotka ei haluu astioita nurkkiin pyörimään. Karate Zeon:
http://www.syngenta.fi/vaxtskydd/insekt ... tezeon.asp
Astialla jopa 135 ha.
Annostelun kannalta tuo "perus Karate" on kyllä näppärempi + hinnaltaan edullisempi. Tietty Zeonin kerrotaan olevan pitempivaikutteisempi.
Zeonin kanssa vaan menee kemistihommiksi, kun 5 litran purkista mittailee "vajaa puoli desiä hehtaarille" annoksia.
-KAri
- Rubinjo
- Viesti:
Mulla ajatus just toisin päin. Riippuu niin paljon ruiskusta. Täyteen ruiskulliseen menis mulla n. litra tota Zeonia. Tällasia "isoja astioita" oon kaipaillu muihinkin tuotteisiin. Onhan niitä näköjään joitan tullukkin, Ariane S ja Amistar ainakin. Samoin pitkä vaikutusaika olis tervetullut homma. Hehtaarihinta noissa on käytännössä sama riippuen käyttömäärästä. Käytännöllisyys ajaa mulla usein viimesen euron edelle.Kari kirjoitti:Ja tietty pitääkin olla paljon ajettavaa, kun purkilla hintaa reilut 500?Rubinjo kirjoitti:Mulla toi Combo jäis kalliimmaks/ha ku Ariane S 20 l astiassa. Ei ois kovin vaikee valita JOS tarttis...
Astialla jopa 135 ha.
Annostelun kannalta tuo "perus Karate" on kyllä näppärempi + hinnaltaan edullisempi. Tietty Zeonin kerrotaan olevan pitempivaikutteisempi.
Zeonin kanssa vaan menee kemistihommiksi, kun 5 litran purkista mittailee "vajaa puoli desiä hehtaarille" annoksia.![]()
-KAri
Asioilla on aina puolensa. Itsellä kun on nostolaite "reppuruisku", niin joutuu kemistiksi. Isommilla aloilla ymmärrettävästi tulee tuo suuruuden ekonomia positiivisesti vastaan.Rubinjo kirjoitti:Mulla ajatus just toisin päin. Riippuu niin paljon ruiskusta. Täyteen ruiskulliseen menis mulla n. litra tota Zeonia. Tällasia "isoja astioita" oon kaipaillu muihinkin tuotteisiin. Onhan niitä näköjään joitan tullukkin, Ariane S ja Amistar ainakin. Samoin pitkä vaikutusaika olis tervetullut homma. Hehtaarihinta noissa on käytännössä sama riippuen käyttömäärästä. Käytännöllisyys ajaa mulla usein viimesen euron edelle.Kari kirjoitti:Ja tietty pitääkin olla paljon ajettavaa, kun purkilla hintaa reilut 500?Rubinjo kirjoitti:Mulla toi Combo jäis kalliimmaks/ha ku Ariane S 20 l astiassa. Ei ois kovin vaikee valita JOS tarttis...
Astialla jopa 135 ha.
Zeonin kanssa vaan menee kemistihommiksi, kun 5 litran purkista mittailee "vajaa puoli desiä hehtaarille" annoksia.![]()
-KAri
Tuosta Zeonista joutuu vielä ihan kaivamaan tietoja, ei edes Agrin sivuilla ole suoraan reseptejä kuin jauhe-Karatelle. Tehoainetta on kuitenkin nelinkertainen määrä, joten siitä jo voi laskea käyttömääriä.
Oletko nähnyt vertailuja, miten paljon pitämpään tuo Zeon vaikuttaa. Voisi rypsillä olla ihan merkittäväkin etu perus-Karateen verrattuna. Samoin antaa tietty liikkumavaraa muissakin "kärpäsmyrkytyksissä".
Onko teillä salasanoja Agrimarketin S-Agrinetiin? Siellä on nyt "Helmikuun tarjoustuotteena kasvinsuojeluaineet".
http://www.agrimarket.fi/main.cfm?iT=219
Minulla on nuo tunnarit ja totesin että siellä on useita ks-aineita tilattavissa netin kautta halvemmalla kuin mitä myymälästä annettiin tarjouksia. Silti nuo S-Agrinetin kauttakin tilatut aineet toimitetaan myymälästä.
Esim. 5 litran Grasp SC oli myyjän tarjouksessa 190,- / pakkaus ja S-Agrinetissä 181,35 / pakkaus. 5 kilon Acanto Prima oli myyjän tarjouksessa 193,- ja S-Agrinetissä 183,42.
Kokeilkaas, jos tunnarit löytyy, saatteko samoja hintoja, eli ottaako nettipalvelu huomioon tilaajan sijaintialuetta tai pärstäkerrointa.
Minulla on nuo tunnarit ja totesin että siellä on useita ks-aineita tilattavissa netin kautta halvemmalla kuin mitä myymälästä annettiin tarjouksia. Silti nuo S-Agrinetin kauttakin tilatut aineet toimitetaan myymälästä.
Esim. 5 litran Grasp SC oli myyjän tarjouksessa 190,- / pakkaus ja S-Agrinetissä 181,35 / pakkaus. 5 kilon Acanto Prima oli myyjän tarjouksessa 193,- ja S-Agrinetissä 183,42.
Kokeilkaas, jos tunnarit löytyy, saatteko samoja hintoja, eli ottaako nettipalvelu huomioon tilaajan sijaintialuetta tai pärstäkerrointa.
-
kuokka
- Luokka: 50 hv., takaveto
agrinet ("oikein käytettynä"turkki kirjoitti:Onko teillä salasanoja Agrimarketin S-Agrinetiin? Siellä on nyt "Helmikuun tarjoustuotteena kasvinsuojeluaineet".
acanto prima 183,42 sis alv
meillä on ollu just toisinpäin; omamyyjän hinnat on on ostajaystävällisempiä kuin agrinetin hinnat!
Viimeksi muokannut kuokka, 08 Helmi 2007, 20:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näyttää menevän pärstäkertoimen mukaan Agrinetissä.turkki kirjoitti:Onko teillä salasanoja Agrimarketin S-Agrinetiin? Siellä on nyt "Helmikuun tarjoustuotteena kasvinsuojeluaineet".
Grasp SC 176,15 ALV 0%
Acanto Prima 168,8 ALV 0%
Käytännössä myyjän kautta ylläolevat hinnat lähempänä ALV 22% hintoja. Sinänsä kiva nähdä, että pärstäkerroin vaikuttaa hinnoitteluun.
Sinänsä netin kautta tilattuna hinta pitäisikin olla edullisempi kuin myyjän kautta, sillä siinä teet itse suuren osan myyjän työstä.
Olikos noi sun hintasi ALV 0% hintoja, vai verollisia?
Ne oli sisältäen ALV, eli Grasp on S-Agrinetissä ALV 0% hinnalla 148,65 ja Acanto Prima on 150,34.Kari kirjoitti:turkki kirjoitti: Esim. 5 litran Grasp SC oli myyjän tarjouksessa 190,- / pakkaus ja S-Agrinetissä 181,35 / pakkaus. 5 kilon Acanto Prima oli myyjän tarjouksessa 193,- ja S-Agrinetissä 183,42.
Jostain syystä palvelu näyttää korkeampaa hintaa siinä ensin aukeavassa tuoteluettelossa. Kun siitä klikkaa tuotteen nimeä ja sitten seuraavasta ikkunasta "Laske hinta" -painiketta niin siihen palvelu laskee alemman tarjouksen.
Katos niinpä tekeekinturkki kirjoitti:Ne oli sisältäen ALV, eli Grasp on S-Agrinetissä ALV 0% hinnalla 148,65 ja Acanto Prima on 150,34.Kari kirjoitti:turkki kirjoitti: Esim. 5 litran Grasp SC oli myyjän tarjouksessa 190,- / pakkaus ja S-Agrinetissä 181,35 / pakkaus. 5 kilon Acanto Prima oli myyjän tarjouksessa 193,- ja S-Agrinetissä 183,42.
Jostain syystä palvelu näyttää korkeampaa hintaa siinä ensin aukeavassa tuoteluettelossa. Kun siitä klikkaa tuotteen nimeä ja sitten seuraavasta ikkunasta "Laske hinta" -painiketta niin siihen palvelu laskee alemman tarjouksen.
Uusinta-arvonnan perusteella hinnat seuraavasti:
Acanto Prima: 185,33 / 151,9 ALV 0%
Grasp SC 193,42 / 158,55 ALV 0%
Eli yhä on pärstäkerrointa hinnoissa (tai sitten eri tukialueilla eri hinnat)
- Wilpo
- Viesti:
No voihan perhana,tässä sen näki kun eka kertaa tilas aineet yhestä ja samasta kaupasta. Roundup Gold tappio nettihintaan 170- 152.55 = 17.45 purkki kertaa 5 kappaletta ,tekee vajaa satasen jo tässä aineessa.
Millä hinnalla muut saanet goldia?
Yks aine mikä listoilta löytyi ja jota olen tilannut,oli kalliimpaa nettikaupassa. Muut halvempaa,tosin puolet puuttui listalta vaikka olenkin samasta puljusta tilannut.
Eipä näkyny olevan merkitystä hinnan suhteen kuinka paljon osti.
Ihme homma tuo hintapolitiikka a-netissä,miksi kaksi hintaa?
Öljyä tilasin viime keväänä a-netistä,oli huomattavasti halvempaa kuin mitä mistään muualta sai. Oma moka kun ei tullu pyydettyä myrkkytarjousta paperilla ja sitten verrattua hintoja a-netistä. Oppia ikä kaikki...
Tosin tällaisilla pienasiakkailla ei kaupan rosentit voikaan olla suuria,ostot ja myynnit jää keskimäärin alle sataantuhanteen.
Kovasti pitää vertailla...
Millä hinnalla muut saanet goldia?
Yks aine mikä listoilta löytyi ja jota olen tilannut,oli kalliimpaa nettikaupassa. Muut halvempaa,tosin puolet puuttui listalta vaikka olenkin samasta puljusta tilannut.
Eipä näkyny olevan merkitystä hinnan suhteen kuinka paljon osti.
Ihme homma tuo hintapolitiikka a-netissä,miksi kaksi hintaa?
Öljyä tilasin viime keväänä a-netistä,oli huomattavasti halvempaa kuin mitä mistään muualta sai. Oma moka kun ei tullu pyydettyä myrkkytarjousta paperilla ja sitten verrattua hintoja a-netistä. Oppia ikä kaikki...
Tosin tällaisilla pienasiakkailla ei kaupan rosentit voikaan olla suuria,ostot ja myynnit jää keskimäärin alle sataantuhanteen.
Kovasti pitää vertailla...
-
aurauskeppi