Sivu 5/8
Re: Kylvöt 2008
Lähetetty: 09 Touko 2008, 19:28
Kirjoittaja Jorma
Kylvöt tuli valmiiksi tänään. Aika lailla samaan tahtiin mentiin kuin viime vuonnakin, aloitus oli tänä vuonna yhtä päivää aiemmin ja lopetus samana päivänä. Kylvettävä ala oli tänä vuonna hiukan viime vuotista suurempi.
Äestys hommia oli keskimääräistä enemmän, maat oli tosi kovia ja useat yleensä kerta-ajolla muokkaantuvat lohkot sai ajaa kahteen kertaan. Säiden puolesta ihan huippu kelit, pari kertaa hiukan tihutti vettä, mutta ketaakaan ei tarvinnut sateen takia lähteä pellolta.
Re: Kylvöt 2008
Lähetetty: 09 Touko 2008, 20:50
Kirjoittaja Sepe
Jorma kirjoitti:Kylvöt tuli valmiiksi tänään. Aika lailla samaan tahtiin mentiin kuin viime vuonnakin, aloitus oli tänä vuonna yhtä päivää aiemmin ja lopetus samana päivänä. Kylvettävä ala oli tänä vuonna hiukan viime vuotista suurempi.
Äestys hommia oli keskimääräistä enemmän, maat oli tosi kovia ja useat yleensä kerta-ajolla muokkaantuvat lohkot sai ajaa kahteen kertaan. Säiden puolesta ihan huippu kelit, pari kertaa hiukan tihutti vettä, mutta ketaakaan ei tarvinnut sateen takia lähteä pellolta.
Samma här...Tosin kynnöt alkoi päivän myöhemmin kuin viime vuonna ja totesin että melkein viikon myöhässä...
muuten on ollut aika hyvin kohdallaan muokkaukset. Kaikki on kylvetty ja juurikas jo ekoilla lohkoilla taimella.Ruiskua täytyis alkaa virittelemään...

Re: Kylvöt 2008
Lähetetty: 10 Touko 2008, 22:16
Kirjoittaja JIIWEE
Paskat ajettu ja pilotettu akeellä. Huomenna tulee jyrsinkylväjä laittaan viimeset 6 ha vehnät maahan . Viime vuonna pari päivää myöhemmin tuli kylvöt valmiiksi ja syynä tais olla parin päivän konjakinjuontiputki toukotöiden alussa...
Re: Kylvöt 2008
Lähetetty: 10 Touko 2008, 23:43
Kirjoittaja claas58
Minulla loppui kylvöt sekä tänä että viime vuonna 8 toukokuuta.
Re: Kylvöt 2008
Lähetetty: 11 Touko 2008, 09:27
Kirjoittaja Vesa
9.5 ensimmäiset kaurat peltoon. Oman viljelijänurani aikaisuusennätys. Lohkojen välillä suuria eroja kuivumisessa. No, ennen Erkinpäivää pitäisi olla kaura kylvetty, sanoo vanha kansa.On, näin olen päättänyt

Re: Kylvöt 2008
Lähetetty: 11 Touko 2008, 10:56
Kirjoittaja -jk-
8.5 tuli kylvöt päätökseen, syysviljatkin suurinpiirtein ruiskutettu. Nyt odotellaan kirppojen hyökkäystä rypsin taimiin.
Re: Kylvöt 2008
Lähetetty: 12 Touko 2008, 00:51
Kirjoittaja pets
Viljat maassa ja jyrätty. Vielä pitäis kyntää ja kylvää heinän siemen 6h lohkolle.
Re: Kylvöt 2008
Lähetetty: 12 Touko 2008, 08:56
Kirjoittaja aurajokilaivuri
Eilen illalla, vai pitäisikö sanoa viime yönä valmiiksi.
Re: Kylvöt 2008
Lähetetty: 12 Touko 2008, 09:20
Kirjoittaja Jari
aurajokilaivuri kirjoitti:Eilen illalla, vai pitäisikö sanoa viime yönä valmiiksi.
Viime yönäkin tuli vettä,kylvöt edelleen aloittamatta. Pitänyt aloittaa toissapäivänä,eilen,tänään mutta saa ny nähä... Lietteen sain eilen ajettua,enää 350m3 sopimuspskaa. 2.6 astetta lämmintä,aurinko paistaa ja tuulee. Koko viikoksi luvassa tällaista,vesi/lumikuuroilla ryyditettynä.
Re: Kylvöt 2008
Lähetetty: 12 Touko 2008, 12:18
Kirjoittaja Maalaispoika
Tänään tuli viljankylvöt tehtyä, heinää pitää vielä kylvää vihantamaille. Lietteet tuli ajettua lauantaina, kuormia yhteensä tasan 99.

Viime yönä oli hiukan piskotellut ja aamupäivällä tuli hetken rakeen tapaisia taivaalta. Seuraavaksi pitäisi levittää apulannat nurmille, on vain luvattu yöpakkasia, joten joutuu varmaan hetken odottamaan kelien lämpeämistä.
Re: Kylvöt 2008
Lähetetty: 13 Touko 2008, 20:31
Kirjoittaja O.J.
Eilen kylvetty ensimmäinen kolmasosa ja se kaikista kivisin alue

Tänään jatkettu lietteenajolla, sitä ehkä vajaa kolmasosa jäljellä. Suo ei tunnu erityisen kantavalta, perälle ajoinkin hiukka vajailla kuormilla, kopissa varuilta vetoriimu mukana, toivottavasti sitä ei kuitenkaan tarvitse...
Hallaöitä luvassa, joten nurmien lannoituksilla ei vielä kiirettä. Muutenkin aika viileetä, eilen piti kiskoo villapaita päälle ja pipo päähän kiviä kerätessä. Ei erityisemmin lämmittänyt, kun välillä sai pohjoistuulen mukana jäitä niskaansa
Ilmastoinninkin sai ottaa tänään pois, sehän on selkeetä säästöä polttoainekuluissa

Re: Kylvöt 2008
Lähetetty: 13 Touko 2008, 22:27
Kirjoittaja Maalaispoika
O.J. kirjoitti:Ilmastoinninkin sai ottaa tänään pois, sehän on selkeetä säästöä polttoainekuluissa

Mäkin jätin ilmastoinnin pienemmälle, mutta hiukan eri syystä. Viime viikolla oli muutama tosi lämmin päivä ja erehdyin pitämään ilmastointia hiukan liian kylmällä, kun olin äestämässä. Siitä seurannutta flunssaa olen nyt siten saanut potea, räkä juoksee ja ääni on mennyt...

Re: Kylvöt 2008
Lähetetty: 14 Touko 2008, 00:30
Kirjoittaja Jari
Eilen hiukan ohraa,tänään 22ha vehnää. Vielä ois jokunen hehtaari vehnää kylvämättä,ohrilla ja rypseillä ei kiirettä. Kolme astetta oli ny iltasellakin lämmintä vaikka aurinko paistoi,ny nollassa. Pipo kova sana mikäli aukealla jotain tekee

Re: Kylvöt 2008
Lähetetty: 14 Touko 2008, 08:52
Kirjoittaja Tormala
Kauraa ja vehnää kylvetty 20% alasta ja kylmää on, mutta ei auta kuin odottaa. Lietteet onneksi jo ajettu.
Re: Kylvöt 2008
Lähetetty: 18 Touko 2008, 15:14
Kirjoittaja Vesa
Eilen viimeiset peltoon, eli kaikki kylvetty. Toivotaan lämpenevää keliä...