Patruuna 3200

Keskustelu metsässä käytettävistä koneista ja laitteista/sahoista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

Lindqvist
Luokka: 75 hv., takaveto

Re: Patruuna 3200

Lukematon viesti Kirjoittaja Lindqvist »

Kiitos Mikkoms kaikkea hienoisuuksia näköjään löytyy oiskohan se tavallaan joku puoliksi takaiskuventtilmenetelmä joka on säädettävä. Tarkoitin että öljy menee yhteen suuntaan täysillä läpi ja toiseen suntaan supistettuun takaiskuventtiilin.
Lindqvist

On kolme vuotta nyt kans kun viimeksi kirjoitin Patruunasta. On tullut kans sitä vähän huolettua kääntö yhdelle sivulle ääriasentoon niin rupesi valumaan oikeen öljyä. Ja tietysti aina on niin että hammastanko joka on keskeltä laakeroitu on aina ulkona laakerista ja sade pääsee sitä ruostuttamaan. Ja kun sitten kääntää ääriasentoon niin ruoste hinkkaa tiivistettä joka sitten rupeaa vuotamaan. Ja tietysti kun minulla on se traktorissa kiinni niin se on aina käännetty melkein ääriasentoon kun se on edessä kiinni ajaessa ja kun seisoo pihas. Niin sen takia aina yksi puoli hammastangosta on ulkona. vaihdoin vain yhdelle sivulle vaikka minulla oli molemmat tiivisteet. Ja hyvin on nyt pitänyt.
Lindqvist

Olen ajanut nyt kaksi päivää vähän puutavaraa tie ajoja vähän kauenpaa ja lastannut ja purkanut kuormaa patulla. Ja kyllä siinä näkee sen ero BM volvoon kun ei siinä Patussa ole sitä tarkkuutta mitä cranabissa on. Ehkä siinä on kans se ero että ventiilipöydässä on kuusi kahvaa volvossa ja Patussa on neljä yhdessä. Mutta kun se on niin kuin pois ja päälle se ei käynnisty pehmeästi.Siinä voi tietysti olla että kun on vain 3/8" ja 1/4" tuuman letkut niin ne täyttyy nopeammin en tiedä mutta suuri ero tarkkuudessa.
Lindqvist

Minun täytyy kyllä laittaa kuvia kans Patruunasta mutta pienentäessä kuvat nosturikin hävis, näkyy vain vähän punaista palkkia kuvan reunalla. Ja yksittäinen hydrauliletku. :mrgreen:
Liitteet
20200410_115304 - kopia.jpg
20200410_115244 - kopia.jpg
Lindqvist

20200410_115339 - kopia.jpg
Jäi vielä yksi joka ei mahtunut.
Viimeisellä reissulla oli paha paikka ja kääntäessä tukijalat tahtoo tulla nostetuksi peräkärryn puomilla kurvissa. Rupesi putoamaan pulttia työntövarren ylätuesta. Olin hakemassa tuulenkaatoja semmoisesta paikasta missä olin Ösalla hakannut ojalinjoja kaksi vuotta sitten ja sillä ei huomaa jos on vähän epätasaista. Siellä huomaa kyllä että maataloustraktori on kyllä vain tieajoja varten mutta toisinaan ei Ösalla tai BM volvolla ole mitään tieajoja varten liioin. Jokaisella on paikkansa.
Vastaa Viestiin