Hydraulinen esiohjaus häiriö
Valvoja: Farmari-ryhmä
Hydraulinen esiohjaus häiriö
Siirsin tämän viestin tänne osioon, jos täällä kävis joku semmonen henkilö lukemassa joka näistä ymmärtäis.
866 patruunassa on semmosta vikaa, että koura jää pyörimään toiseen suuntaan.
Esiohjaus kahvasta kun kääntää oikealle, niin yleensä koura kääntyy hienosti. Kouraa kun kääntää vasemmalle, niin ei tapahdu mitään, mutta kun vääntää viimeiset parimilliä, niin silloin koura lähtee vimmatusti pyörimään ja kun helppaa kahvasta niin koura jää pyörimään. Kyllä se joskus voi hetken kuluttua pysähtyäkin.!!! Kahvasta kun vääntää oikealle niin silloin se pysähtyy.
Otin venttiilikaran irti ja se tuntui liikkuvan ihan ok, että oliskos mahdollinen vika siellä kahvassa.?
Saako niihin mitään korjaus sarjoja.?
Pitääkö ne systeemit jotenkin ilmata.??
866 patruunassa on semmosta vikaa, että koura jää pyörimään toiseen suuntaan.
Esiohjaus kahvasta kun kääntää oikealle, niin yleensä koura kääntyy hienosti. Kouraa kun kääntää vasemmalle, niin ei tapahdu mitään, mutta kun vääntää viimeiset parimilliä, niin silloin koura lähtee vimmatusti pyörimään ja kun helppaa kahvasta niin koura jää pyörimään. Kyllä se joskus voi hetken kuluttua pysähtyäkin.!!! Kahvasta kun vääntää oikealle niin silloin se pysähtyy.
Otin venttiilikaran irti ja se tuntui liikkuvan ihan ok, että oliskos mahdollinen vika siellä kahvassa.?
Saako niihin mitään korjaus sarjoja.?
Pitääkö ne systeemit jotenkin ilmata.??
Re: Hydraulinen esiohjaus häiriö
Hääh.!!!
Onko tosiaan niin, että täällä ei ole semmosta tyyppiä joka näistä jotain tietäis?????
Onko tosiaan niin, että täällä ei ole semmosta tyyppiä joka näistä jotain tietäis?????
Re: Hydraulinen esiohjaus häiriö
Sähköisessä esiohjauksessa tuota on minulla ollut. Danfossissa korjaus tapahtuu tuon venttiilin ohjauspötikän (kalliin) vaihdolla.
Hydraulisesta ei ole varsinaisesti kokemusta, mutta tuossahan on tavallaan kaksi hydraulijärjestelmää peräkkäin. Ongelma viittaisi jomman kumman karan jumittamiseen. Jos takertelua ei ole pääpöydän venttiilissä, sen kai täytyy olla kahvan venttiilissä. Sähköisessä systeemissä tarkastan kahvojen toiminnan vaihtamalla johdot ristiin kahvoissa. Hydraulisesti esiohjatuissa se on kai hankalampaa. Jos vaihtaisi kouran pyörityksen esiohjausletkut vaikka kouran kiinni-auki- lohkoon, niin näkisi josko vika siirtyisi toiseen toimintoon. Kai noissa voi olla myös roska jossain systeemissä, joka aiheuttaisi moista.
Ymmärtääkseni ilmauksia ei hydraulisysteemeissä yleensä tarvitse tehdä.
Hydraulisesta ei ole varsinaisesti kokemusta, mutta tuossahan on tavallaan kaksi hydraulijärjestelmää peräkkäin. Ongelma viittaisi jomman kumman karan jumittamiseen. Jos takertelua ei ole pääpöydän venttiilissä, sen kai täytyy olla kahvan venttiilissä. Sähköisessä systeemissä tarkastan kahvojen toiminnan vaihtamalla johdot ristiin kahvoissa. Hydraulisesti esiohjatuissa se on kai hankalampaa. Jos vaihtaisi kouran pyörityksen esiohjausletkut vaikka kouran kiinni-auki- lohkoon, niin näkisi josko vika siirtyisi toiseen toimintoon. Kai noissa voi olla myös roska jossain systeemissä, joka aiheuttaisi moista.
Ymmärtääkseni ilmauksia ei hydraulisysteemeissä yleensä tarvitse tehdä.
Re: Hydraulinen esiohjaus häiriö
Onko esiohjauspiirin paluulinjan paineet tarkistettu? Pitäisi olla mahdollisimman alhainen. Jos liikaa painetta paluulinjassa niin se aiheuttaa häiriöitä.
Voi tarkistaa kohtuu helposti laittamalla esiohjauksen paluun menemään tilapäisesti öljyntäyttöreiästä säiliöön takaisin. Jos silloin pelaa moitteettomasti niin silloin vika on paluulinjan paineessa.
Voi tarkistaa kohtuu helposti laittamalla esiohjauksen paluun menemään tilapäisesti öljyntäyttöreiästä säiliöön takaisin. Jos silloin pelaa moitteettomasti niin silloin vika on paluulinjan paineessa.