Sivu 1/3

Mitä polttoainetta käytätte sahoissa?

Lähetetty: 04 Maalis 2006, 14:54
Kirjoittaja 4 x 4
Eli käytättekö sahoissa normaalia 95/98:a vai näitä nykyajan pienkoneille tarkoitettuja ympäristöpolttoaineita?

Lähetetty: 04 Maalis 2006, 16:30
Kirjoittaja 956XL
Eiköstä noissa uusissa sahoissa melkein pääsääntöisesti ole suosituksena 98. :roll:

Lähetetty: 04 Maalis 2006, 17:11
Kirjoittaja maamies
Normi ysivitosta kun ei sahat oo ihan viimestä huutoo. Tuntuu noi pienkonepensat olevan yksi keino rahastaa tyhmää ihmistä :roll:

Lähetetty: 04 Maalis 2006, 18:45
Kirjoittaja 4 x 4
Itse olen käyttänyt 98:sia mutta varsin ostin nyt tuota hajutonta ja mautonta vai miten se nyt meni mut kuiteski pitää kokeilla!

Lähetetty: 04 Maalis 2006, 21:08
Kirjoittaja Joomies
Tulee käytettyä valmista pienkonebensaa, seos on kohdallaan ja ei lajitu kun oma käyttö meinaa olla vähän liian harvinaista. -> yks kerta tänä vuonna saha käynnissä ja silloinkin joku lankun katkominen kun ei jaksanut käsisahalla hieroa.

Lähetetty: 05 Maalis 2006, 13:31
Kirjoittaja 956XL
Tossa leipas kiinni pari vuotta sitten husku kun suos. oli 98 ja joku pistikin sitten sinne 95:sta kun oli toinen saha vanhempi eikä ollu sitten siinä sahassa ollu oktaanilla väliä. :oops:
Tosin kyllä tuo vanhempi husku pyörii jotenkin pirteemmin 98:lla kuin 95:lla.

Eipä tuo itetehty 2-t seos nyt niin lajitu, on puolikin vuotta seissyt kannu tallin nurkissa. Ja eipä mikään häpee ole pyöritellä kanisteria ennenkuin kaataa tankkiin,
on melkein tullut sellainen tapa joka kerralla tankatessa.
Toi valmisbensa on kyllä aika mukavissa hinnoissa, ei silloin ainakaan viitsi edes ajatellakaan moista jos on
paljon sahuuta, menee kuitenkin se 20l viikossa melekeestään.

Lähetetty: 12 Maalis 2006, 09:39
Kirjoittaja R.A
95:sta tulee käytettyä....

Lähetetty: 26 Huhti 2006, 19:33
Kirjoittaja ford
uusissa sahoissa käytän 98:sia ja vanhempiin laitan 95:ttä

Lähetetty: 26 Huhti 2006, 21:33
Kirjoittaja Murtola_Lasse
95 käytetään, ohjekirjan mukaisesti.

Lähetetty: 26 Huhti 2006, 23:25
Kirjoittaja spider
Pääsääntöisesti 98:sia itse sekoitettuna; valmisbensoista tulee rahapula ja päänsärky.

Lähetetty: 11 Heinä 2006, 12:45
Kirjoittaja Valmetti mies
....................

Lähetetty: 11 Heinä 2006, 14:52
Kirjoittaja jarska
ysivitosta tulee käytettyä kaikissa pienkoneissa. moottorisahoja 3kpl. -05husku, -03husku, ja joku -90luvun "turbo"jonssi. ei oo ollu mitään ongelmia kestävyydessä. paikalliset ammattimetsuritkin sahaa 95oktaanisella, tosin yksi heistä laittaa jotain lisäainetta bensansekaan. ilmeisesti jotain lyijyn korvaajaa.

Lähetetty: 03 Syys 2006, 20:08
Kirjoittaja maza_
kyllä ne vehkeet toimii ihan normi 95 tai / 98 silla... ja omalla seoksella ne valmis bensat on ihan silkkaa huuhaata ja rahastusta... se tulee pitemmän päälle niin kalliiks et ei mitään järkee...

Lähetetty: 02 Tammi 2007, 17:42
Kirjoittaja nuffieldmaster
jotku sahaa kuulema 92:llakin. Tosin rajantakaisella. Toimii

Lähetetty: 02 Tammi 2007, 18:22
Kirjoittaja JarJar
98 käytetty ja itse sekoitettu reilua 3% seosta paikallisen sahakorjaajan suosituksien mukaan. Ei ole ollut mitään moottori ongelmia eikä ainaskaan Mobil:in öljyllä kärytä vielä häiritsevästi. Uusien sahojen suosituksethan taitaa olla 2,5% tai jopa 2%...