Foorumin ikkunan leveys
Valvoja: Farmari-ryhmä
- Wilpo
- Luokka: >500hv
- Viesti:
Foorumin ikkunan leveys
Näkyykö nämä ruudut missä luetaan näitä viestejä koko leveydeltään? Vai tarviiko teksti kenttiä kaventaa. Aattelin kun isommissa resuluutioissa ainakin näkyy, mutta alle 1024x768 voi alkaa tulemaan ongelmia ja tarvii rullata ikkunaa sivusuunnassa. Onko syytä kaventaa????
- Cultor
Re: Foorumin ikkunan leveys
Olisi syytä kaventaa, olisi paljon helpompi lukea, jos sivu skaalautuisi 800 pixelin levyiseen ruutuun. Harva kai enää 800x600 näyttöä käyttää, mutta monet käyttävät näyttöruutua kapeampaa selainikkunaa. Esmes minulla selain on kokoruutukoossa vain poikkeustapauksessa.Wilpo kirjoitti:Näkyykö nämä ruudut missä luetaan näitä viestejä koko leveydeltään? Vai tarviiko teksti kenttiä kaventaa. Aattelin kun isommissa resuluutioissa ainakin näkyy, mutta alle 1024x768 voi alkaa tulemaan ongelmia ja tarvii rullata ikkunaa sivusuunnassa. Onko syytä kaventaa????
- Mullifarmari
17" HP:n litteä näyttö, 1280 x 1012 px. Kun siirsin tiedostoja uuteen koneeseen, ja vanhakin oli samalla pöydällä 17" putkinäyttöineen, niin siinä huomasi sen dramaattisen eron kuvan laadussa. Ja vaikka tuumaluku oli sama, niin näytön ala oli ehkä pari senttiä suurempi
Tällä näytöllä ei ole mitää moitittavaa nykyisessä leveydessä. Mut uskon et pienemmillä tarkkuuksilla voi olla ongelmaa.
-Mf-
Tällä näytöllä ei ole mitää moitittavaa nykyisessä leveydessä. Mut uskon et pienemmillä tarkkuuksilla voi olla ongelmaa.
-Mf-
- Maalaispoika
- Wilpo
- Viesti:
Kattelin tossa sivuston tilastoja. Käyttäjistä suhtpieni osa on 800x600 käyttäjiä. Kaikki loput käyttäjät oli liikkeellä suuremmilla tarkkuuksilla. Yleisin oli 1024x768 ja 1280x1024.
Kavennettaessa foorumin suuremmilla tarkkuuksilla, "tehollinen osa" menee kapeeksi, kun ite olen tottunut käyttämään selaitan kokoruutuisena 1280x1024 tarkkuudella. Tällä hetkellä foorumin leveys on 900 pix ja se tarvisi olla 800x600 näytöllä 760 pix jotta näkyisi ilman vieritystä.
Kavennettaessa foorumin suuremmilla tarkkuuksilla, "tehollinen osa" menee kapeeksi, kun ite olen tottunut käyttämään selaitan kokoruutuisena 1280x1024 tarkkuudella. Tällä hetkellä foorumin leveys on 900 pix ja se tarvisi olla 800x600 näytöllä 760 pix jotta näkyisi ilman vieritystä.
- Cultor
Onkos tää phpBB niin hupa systeemi, ettei tätä saa skaalautumaan näytön mukaan? Aika monet joilla olen käynyt, ovat olleet ylileveitäWilpo kirjoitti:Kavennettaessa foorumin suuremmilla tarkkuuksilla, "tehollinen osa" menee kapeeksi, kun ite olen tottunut käyttämään selaitan kokoruutuisena 1280x1024 tarkkuudella. Tällä hetkellä foorumin leveys on 900 pix ja se tarvisi olla 800x600 näytöllä 760 pix jotta näkyisi ilman vieritystä.

- Wilpo
- Viesti:
Ei tää nyt niin hupa ole.Cultor kirjoitti:Onkos tää phpBB niin hupa systeemi, ettei tätä saa skaalautumaan näytön mukaan? Aika monet joilla olen käynyt, ovat olleet ylileveitä

EDIT: oikeastaan vaan pääotsikko ja valikot menisivät uusiksi. Katsotaan keksisikö jotain tilalle.
- Cultor
Infopopin UBB on minusta käyttäjän kannalta paras foorumisofta. Teksti skaalautuu kapeaankin ikkunaan yläreunan kuvasta riippumatta. http://kotisivu.mtv3.fi/ossiuser/tmp/luomu.png Lisäksi bonuksena "Siirry uusimpaan viestiin" linkki. Olen reilun pari vuotta seurannut aktiivisesti erään saksalaisen firman UBB:lla toteutettua webbifoorumia ja parhaaksi havainnut. Aito usenet hakkaa senkin silti vähintään 5-0Wilpo kirjoitti: Ei tää nyt niin hupa ole.Menisi vaan tyyli taas uusiksi, jos skaalauksen haluaa. Katsotaan sitten kun kyllästyy tähän tyyliin ja vaihto on edessä. Skaalaus olisi kyllä hyvä.

- Wilpo
- Viesti:
Se on vähän sama kun traktoreissa ja muissa työkoneissa. Mihin on tottunut niin sitä on helppo ja hyvä käyttää.Cultor kirjoitti:Infopopin UBB on minusta käyttäjän kannalta paras foorumisofta.
Löytyy sama ominaisuus tästäkin. Linkki löytyy viimeisenviestin kirjoittajan nimimerkin vierestä.Cultor kirjoitti: Lisäksi bonuksena "Siirry uusimpaan viestiin" linkki.
Tekstien ja taulukkojen skaalautumista kokeilin ja kyllä se onnistuu, mutta yks ongelma oli vielä. Kyllä se tästä suttaantuu jossain vaiheessa.
- Wilpo
- Viesti:
Mitenkäs nyt. Tarviiko skaalautua vielä pienemmäksi?Cultor kirjoitti:Onkos tää phpBB niin hupa systeemi, ettei tätä saa skaalautumaan näytön mukaan? Aika monet joilla olen käynyt, ovat olleet ylileveitäWilpo kirjoitti:Kavennettaessa foorumin suuremmilla tarkkuuksilla, "tehollinen osa" menee kapeeksi, kun ite olen tottunut käyttämään selaitan kokoruutuisena 1280x1024 tarkkuudella. Tällä hetkellä foorumin leveys on 900 pix ja se tarvisi olla 800x600 näytöllä 760 pix jotta näkyisi ilman vieritystä.