Torjunta-aineiden rinnakkaistuonti
Lähetetty: 24 Tammi 2005, 21:08
Tammikuun eka päivät tuli voimaan uus lakimuutos, koskien torjunta-aineiden rinnakkaistuontia EU ja ETA maista. Tarkoittaa ilmeisesti sitä, että kuka vaan voi hakea torjunta-aineen EU maasta ja hyväksytyttää sen rinnakkaistuotteena Suomessa rekisteröimällä. Rekisteröinnissä menevä maksu 840€, sekä 3,5% edellisen kalenterivuonna myydyn, muuten luovutetun taikka käytetyn aineen nettomyyntihinnasta (ALV 0%).
Mitenkäs sitten jos alkaa hakemaan samaa tuotetta mikä on jo rekisteröity Suomessa. Mitenkäs nämä maksut silloin menee?? Joutuuko sitä enää rekisteröimään uudestaan, vai miten on?? Seuraavana linkin listassa näkee ketä on hakenut millekkin tuoteelle rekisteröinnin.
Luettelo rekisteröidyistä torjunta-aineista:
http://www.kttk.fi/2003/kso/Torjunta-ai ... o_2004.pdf
Vuonna 2004 hyväksytyt uudet aineet:
http://www.kttk.fi/2003/kso/Torjunta-ai ... ksytyt.pdf
Toivottavasti alkaa torjunta-aineiden hinnat laskea tämän "vapaantuonnin" johdosta. Myös myrkkyjen valikoima taitaa kasvaa runsaasti.
Mitenkäs sitten jos alkaa hakemaan samaa tuotetta mikä on jo rekisteröity Suomessa. Mitenkäs nämä maksut silloin menee?? Joutuuko sitä enää rekisteröimään uudestaan, vai miten on?? Seuraavana linkin listassa näkee ketä on hakenut millekkin tuoteelle rekisteröinnin.
Luettelo rekisteröidyistä torjunta-aineista:
http://www.kttk.fi/2003/kso/Torjunta-ai ... o_2004.pdf
Vuonna 2004 hyväksytyt uudet aineet:
http://www.kttk.fi/2003/kso/Torjunta-ai ... ksytyt.pdf
Toivottavasti alkaa torjunta-aineiden hinnat laskea tämän "vapaantuonnin" johdosta. Myös myrkkyjen valikoima taitaa kasvaa runsaasti.