Sivu 1/1

Ohran hinta pystyyn

Lähetetty: 15 Elo 2006, 21:40
Kirjoittaja Kalle
Mitähän kannattaisi maksaa ohrasta pystyyn.

Lähetetty: 15 Elo 2006, 22:47
Kirjoittaja jurpo
No eihän tollasta kannata täällä kysyä? Täytys viedä se,jolta sitä apua tohon pulmaan kysyy,sinne pellolle katsomaan sitä satoa ja vasta sitten se vois jotakin hintaa siitä arvioida.

Lähetetty: 17 Elo 2006, 14:37
Kirjoittaja Carnivor
PH = MH - KK - PK - RK - RV

Kaavassa
PH = pystyynostohinta
MH = jälleenmyyntihinta teollisuudelle
KK= kuivatuskulut
PK = puintikulut
RK = rahtikulut
RV = riskit ja voitot

Luvut saa suunnilleen 16.8. ilmestynestä Maastullista.

Lähetetty: 20 Elo 2006, 18:39
Kirjoittaja teräsmies24E
Jos maksais pystyyn noin 150e/ha +/- 20 e +alv 17%

Lähetetty: 20 Elo 2006, 21:14
Kirjoittaja jarska
6,5 hehtaaria ostettiin ohraa pystyyn hinta oli 50e koko alalta. siinäkin on 50 liikaa. luultavasti jää 1000kg/ha ei paljoa tähkiä näy juolavehnän seasta.

Lähetetty: 20 Elo 2006, 21:27
Kirjoittaja Murtola_Lasse
jarska kirjoitti:6,5 hehtaaria ostettiin ohraa pystyyn hinta oli 50e koko alalta. siinäkin on 50 liikaa. luultavasti jää 1000kg/ha ei paljoa tähkiä näy juolavehnän seasta.
Milläs tasoilla siellä päin pellonvuokrahinnat liikkuu?

Lähetetty: 21 Elo 2006, 17:00
Kirjoittaja jarska
satasen kahtapuolen.