Öljypellavan kuivaus
Lähetetty: 21 Elo 2006, 13:10
Saanen puitua huikeat 2,5 ha:n öp:t ensi viikolla. Pieniä siemeniä tulee niin vähän, että lämminilmasiilokuivurin kuivauskennot eivät täyty. Sulkemalla ylemmän kennon uskaltanen yrittää, mutta puhallusta on pienennettävä reilusti etteivät lennä läpi. Tällöin nousee lämpö, jota jo muutenkin on liikaa, koska viljoilla on pidetty 60-65 ja öp:n suositus n. 40-50 celsiusta.
Kysynkin osaisiko joku neuvoa mikä olisi sopiva suutin Oiloniin? Uuni on Arska 3000 S vm -91. Nykyinen suutin on muistaakseni 3 tai 3,5 gallonan. Voisiko yrittää niinkin pienellä kuin 1,5 tai 2 gallonaa? Paineen laskulla en ala taiteilemaan, koska se muuttaa sumua ja sitä myöten menisi "kaik uusiks".
Meneekö kosteuden mittaus digi-Wilellä rypsin asennolla? Vai pitääkö käyttää jossain superkalliissa kalibroinnissa erikseen öp:lle?
Kysynkin osaisiko joku neuvoa mikä olisi sopiva suutin Oiloniin? Uuni on Arska 3000 S vm -91. Nykyinen suutin on muistaakseni 3 tai 3,5 gallonan. Voisiko yrittää niinkin pienellä kuin 1,5 tai 2 gallonaa? Paineen laskulla en ala taiteilemaan, koska se muuttaa sumua ja sitä myöten menisi "kaik uusiks".
Meneekö kosteuden mittaus digi-Wilellä rypsin asennolla? Vai pitääkö käyttää jossain superkalliissa kalibroinnissa erikseen öp:lle?