Sivu 1/1

Ongelmia Excelin kanssa.

Lähetetty: 05 Marras 2006, 12:16
Kirjoittaja TimTrac
Tietäisikö joku tämän foorumin jäsenistä kuinka Excelissä saadaan lisättyä automaattisesti kellonaika johonkin tiettyyn soluun? Ajatuksenani olisi luoda työvaiheiden ajan seurantaan "ohjelma", jossa olisi painikkeet aloitusaika ja lopetusaika, jonka jälkeen Exceli laskisi automaattisesti työhön käytetyn ajan.

Kiitos avusta, jos joku sattuu tietämään ratkaisun ja tuo sen julki!

Lähetetty: 05 Marras 2006, 12:59
Kirjoittaja Wesku
Onkohan tästä näppäinyhdistelmästä apua "ctrl + shift + ."

En ihan täysin hokannut, mitä tarkoitat kun sanot "automaattisesti". Mutta tuon näppäinyhdistelmän saa tietysti nauhoitettua makroksi...

Pvm: "ctrl + shift + ,"

Lähetetty: 05 Marras 2006, 13:48
Kirjoittaja TimTrac
Jotakin tuon tapaista tarkoitin, mutta onko työkirjaan mahdollista lisätä painike joka lisäisi sen hetkisen kelloajan siitä klikattaessa painikeen viereiseen soluun automaattisesti (tunnit, minuutit ja sekuntit. Tämä toiminto olisi tärkeätä saada sen vuoksi painikkeen kautta, koska ajan merkitsemisestä on tarkoitus tulla jatkuva toimenpide, niin ei viitsisi jatkuvasti venytellä sormia.

Lähetetty: 06 Marras 2006, 19:02
Kirjoittaja Wesku
Nauhoita tuo näppäinyhdistelmä ensin makroksi. Ota sitten esiin "Forms"-työkalurivi (mikä lie suomenkielisessä). Tee "Button" ja kytke tekemäsi makro siihen. Sillä pääsee alkuun, enempää en oikein osaa neuvoakaan.

Jos sekunnitkin pitää saada näkyviin, niin "Format cells" -komennolla saat oikeanlaisen muotoilun soluun, riviin, sarakkeeseen...

Olen vähän uuno tässä, mutta itse kokeilemalla ja välillä neuvoa kysymällä pääsee jonkun matkaa taas eteenpäin.

Lähetetty: 28 Marras 2006, 20:54
Kirjoittaja Make
NYT Funktio laittaa soluun päiväyksen ja kellonajan. Kellonaika kylläkin muuttuu aina kun avaa taulukon.
Olen käyttänyt tuota päiväntarkkuudella esim apereseptissä. Reseptinkulmassa lukee aina printtauspäivä ni voi tarkkailla että on tuorein versio käytössä.