Sivu 1/1

Pakkausluvat lähti

Lähetetty: 23 Marras 2006, 12:58
Kirjoittaja Rubinjo
Tuli kirje H-M oy:ltä. Hankkjan siemenpakkausluvat on peruttu Eviran toimesta! Joutuvat hakemaan luvat uusiksi. Syynä on joku siemenkeskusten ulkopuolisten varastojen käyttö. Uskomatonta!

Tässä Agrinetistä analyysituloksia:

30.10.2006 Tehtyjä analyysejä, kpl 784
OHRA HLP TJP ITÄVYYS/ peitattu VIERAITA kpl/500
g
VOITTO 67,8 41,4 95 1,3
ROLFI 67,0 40,6 95 0,7
ERKKI 70,0 42,3 95 6,0
OLAVI 68,9 44,8 94 2,8
JYVÄ 71,6 44,6 94 4,0
SAANA 72,8 53,4 94 1,2
SCARLETT 73,2 48,6 96 2,6
BARKE 73,5 53,5 95 1,8
ANNABELL 72,1 47,6 95 1,4
TIPPLE 72,7 57,7 96 20,1

KAURA HLP TJP ITÄVYYS/ peitattu VIERAITA kpl/500 g
FIIA 58,6 35,4 94 2,6
BELINDA 59,7 39,2 92 1,5

VEHNÄ HLP TJP ITÄVYYS/ peitattu VIERAITA kpl/500 g

Kevätvehnä
ANNIINA 84,8 34,6 94 3,9
EPOS 83,7 39,8 95 1,4

Syysvehnä
URHO 82,4 40,8 94 8,8

RUIS HLP TJP ITÄVYYS/ peitattu VIERAITA kpl/500 g
ELVI 79,6 33,0 84 1,7

Aika omituisia lukuja noissa vieraiden määrissä...
Sisältää ehkä jotain muutakin kun vieraat viljalajit?

Ja täällä Eviran vastaavia:

http://www.evira.fi/attachments/kasvint ... 112006.pdf

Tietääkö joku jotain Epos-kevätvehnästä?

Lähetetty: 23 Marras 2006, 20:02
Kirjoittaja rysler
http://www.agrimarket.fi/main.cfm?iA=251955

Saavathan purettua vanhoja kunehia maakuntaan.

Lähetetty: 23 Marras 2006, 20:27
Kirjoittaja Make
Kavereilta jäi siementuotantotukia saamatta viimevuodelta kun tavaraa ajettiin noihin hyväksymättömiin varastoihin. Eriä ei sitten sertifioitu, eikä täten maksettu tuotantotukea. Varastoihin ajettiin yhteen siiloon useamman viljelijän tavaraa. Onneksi lopetin siemenviljelyn 2003

Lähetetty: 23 Marras 2006, 21:22
Kirjoittaja Wilpo
Make kirjoitti:Kavereilta jäi siementuotantotukia saamatta viimevuodelta kun tavaraa ajettiin noihin hyväksymättömiin varastoihin. Eriä ei sitten sertifioitu, eikä täten maksettu tuotantotukea. Varastoihin ajettiin yhteen siiloon useamman viljelijän tavaraa. Onneksi lopetin siemenviljelyn 2003
Agrimarket lupasi maksaa siementuotantotuen vaikka ei siemeneksi mennytkään ja piti vielä lupauksen.

Lähetetty: 23 Marras 2006, 21:48
Kirjoittaja Make
Hyvä sitten! Ei oo ollu asiasta juttua senjälkeen kun oli aika käärmeissään laittanut laskun Agrimarketille.

Lähetetty: 23 Marras 2006, 21:59
Kirjoittaja Rubinjo
"Molemmissa siemenkeskuksissa on runsaasti toimitusvalmista, sertifioitua siementä."

Outoa. Eiks Alastarolla oo aivan olemattomat valmiin tavaran varastot. Ainaki katasiemenet oli/on pakko ottaa heti vastaan kun ne on valmistunu koska varastotilat on niin pienet. Onkohan sinne rakennettu uusia varastoja?

Lähetetty: 23 Marras 2006, 22:03
Kirjoittaja Rubinjo
Wilpo kirjoitti:
Make kirjoitti:Kavereilta jäi siementuotantotukia saamatta viimevuodelta kun tavaraa ajettiin noihin hyväksymättömiin varastoihin. Eriä ei sitten sertifioitu, eikä täten maksettu tuotantotukea. Varastoihin ajettiin yhteen siiloon useamman viljelijän tavaraa. Onneksi lopetin siemenviljelyn 2003
Agrimarket lupasi maksaa siementuotantotuen vaikka ei siemeneksi mennytkään ja piti vielä lupauksen.
Hyvä näin. Viime kevättalvella sanottiin viljeliätilaisuudessa ettei heillä ole mitään valmiuksia korvaukseen, ku sanoin että tottakai hmoy korvaa menetetyn tuen. Mieli vissiin muuttu kevään mittaan ku tarpeeks moni nosti asiasta metelin.