Sivu 1/1
parireki
Lähetetty: 11 Joulu 2006, 10:48
Kirjoittaja rgsleo
Nyt kun energiapuuta ( lue rankaa) aletaan arvostaa on puunajokalustakin kehitettävä. Metsänomistajana eniten kiusaa puiden tyvien kolhiminen. Itsellä on hevos ajasta vain hämäriä muistoja. Se miksi parireen takimmainen reki oli ristikkäisillä ketjuilla kiinni etummaisessa askarrutti pitkään. Onko kukaan soveltanut tätä "ohjausta" traktorin metsäkärryssä, jotta se seuraisi traktorin jälkiä aisaojaustakin paremmin?
Re: parireki
Lähetetty: 15 Joulu 2006, 18:43
Kirjoittaja Fiicus
rgsleo kirjoitti:Nyt kun energiapuuta ( lue rankaa) aletaan arvostaa on puunajokalustakin kehitettävä. Metsänomistajana eniten kiusaa puiden tyvien kolhiminen. Itsellä on hevos ajasta vain hämäriä muistoja. Se miksi parireen takimmainen reki oli ristikkäisillä ketjuilla kiinni etummaisessa askarrutti pitkään. Onko kukaan soveltanut tätä "ohjausta" traktorin metsäkärryssä, jotta se seuraisi traktorin jälkiä aisaojaustakin paremmin?
Eikö niitä ole käytössä monenlaisia (kalliitakin) viritelmiä, millä telistä on
saatu ohjautuva. Koneviestissä on joskus ollu kuvia ja juttua asiasta.
Yksistään ketjujen varassa oleva kääntö taitas olla aika
"hervoton" käytännössä -luulisin.