Sivu 1/2
kasvinsuojeluruiskuttajan "tutkinto"
Lähetetty: 24 Joulu 2006, 14:06
Kirjoittaja TM_
päivää vaan kaikille!
Eli asiani koskee tuota ruiskuttajalta vaadittavaa tutkintoa.
Pitääkö olla 18vuotta täyttänyt, jotta sen saisi suorittaa vai riittääkö 15 vuoden ikä ja traktorikortti?
Kertokaapas mitä kaikkea sen suorittamiseen vaaditaan?
Ilmeisesti tilatunnus tms. pitää olla mukana kun kurssille menee?
Itse olen nyt 17v ja kauhea into olisi päästä tuotakin hommaa tekemään
Kiitos kaikille jotka viitsivät auttaa!

Lähetetty: 24 Joulu 2006, 14:29
Kirjoittaja hullujussi
ruora ei tartte olla 18, tilatunnus vaan mukaan ja mitähän muuta, ite kävin sen kurssin opintojen puolesta nii ei tullu ainakaa maksaan, en tiiä sit noita kursseja.
Lähetetty: 24 Joulu 2006, 16:01
Kirjoittaja O.J.
Täälläpäin siihen piti ilmottautua etukäteen, tilatunnus ja "opiskelijan" nimi piti ilmoittaa. Se oli sit ihan sama, että kuka siltä tilalta oli kurssia kuuntelemassa...
Lähetetty: 24 Joulu 2006, 16:21
Kirjoittaja TM_
Selvä.
Pääasia on ,että sen siis voi suorittaa alle 18v.
Eiköhän se paikka sitten löydy. Täytyy vain seurailla lehtiä tarkasti.
Lähetetty: 24 Joulu 2006, 18:46
Kirjoittaja Carnivor
Vaihtoehtoisesti voit seurailla paikallisen ProAgrian www-sivuja:
http://www.proagria.fi/yhteystiedot/kaikkikeskukset.asp
Lähetetty: 24 Joulu 2006, 19:36
Kirjoittaja TM_
Juu tuolta löytyikin monta vaihtoehtoa tästä aika läheltä.
Lähetetty: 25 Joulu 2006, 17:20
Kirjoittaja Reissumies
Kurssin järjestävänä osapuolena piti oikein tarkastaa tää asia: Ala- tai yläikärajaa tutkinnon suorittamiselle ei ole, joten siitä vaan. Tilatunnusta et suorittamiseen tarvi, mutta jos jonkun tilan tunnuksella ei suoritettua tutkintoa löydy, niin saattaapi tarkasta asiaa tiedustella.
Lähetetty: 25 Joulu 2006, 17:27
Kirjoittaja TM_
Reissumies kirjoitti:Kurssin järjestävänä osapuolena piti oikein tarkastaa tää asia: Ala- tai yläikärajaa tutkinnon suorittamiselle ei ole, joten siitä vaan. Tilatunnusta et suorittamiseen tarvi, mutta jos jonkun tilan tunnuksella ei suoritettua tutkintoa löydy, niin saattaapi tarkasta asiaa tiedustella.
Juu isännältä tuo tutkinto löytyy jo, joten meidän tilan tunnus ilmeisesti on jo siellä.
Lähetetty: 25 Joulu 2006, 18:19
Kirjoittaja Jari
TM_ kirjoitti:
Juu isännältä tuo tutkinto löytyy jo, joten meidän tilan tunnus ilmeisesti on jo siellä.
Eli et tarvi koko "tutkintoa",perhekohtainen eli riittää että isälläs on. Vai onko säännöt muuttunut?
Lähetetty: 25 Joulu 2006, 18:43
Kirjoittaja Hippo
Jari kirjoitti:TM_ kirjoitti:
Juu isännältä tuo tutkinto löytyy jo, joten meidän tilan tunnus ilmeisesti on jo siellä.
Eli et tarvi koko "tutkintoa",perhekohtainen eli riittää että isälläs on. Vai onko säännöt muuttunut?
Mun mielestä nykyään pitää tutkinto olla sillä kuka ruiskutukset tekee.
Lähetetty: 25 Joulu 2006, 20:12
Kirjoittaja Sepe
Hippo kirjoitti:Jari kirjoitti:TM_ kirjoitti:
Juu isännältä tuo tutkinto löytyy jo, joten meidän tilan tunnus ilmeisesti on jo siellä.
Eli et tarvi koko "tutkintoa",perhekohtainen eli riittää että isälläs on. Vai onko säännöt muuttunut?
Mun mielestä nykyään pitää tutkinto olla sillä kuka ruiskutukset tekee.
Jep näin on asia toisaalta tutkinnon omaava voi myös valvoa työtä, mutta onko se sitten järkevää seisoa pellonreunalla.
Siitä koulutuksen laadusta sitten voidaan olla mitä mieltä tahansa. Mun mielestä se on yhtä tyhjän kanssa, saman tiedon saa ilman kurssiakin...
Lähetetty: 26 Joulu 2006, 21:37
Kirjoittaja aurauskeppi
Sepe kirjoitti:Siitä koulutuksen laadusta sitten voidaan olla mitä mieltä tahansa. Mun mielestä se on yhtä tyhjän kanssa, saman tiedon saa ilman kurssiakin...
Tai toisin sanoen: sama tieto ja paljon enemmänkin on jo kauan ollut niillä jotka ovat ruiskutuksia tehneet.
Lähetetty: 26 Joulu 2006, 22:45
Kirjoittaja Murtola_Lasse
-Justus- kirjoitti:Sepe kirjoitti:Siitä koulutuksen laadusta sitten voidaan olla mitä mieltä tahansa. Mun mielestä se on yhtä tyhjän kanssa, saman tiedon saa ilman kurssiakin...
Tai toisin sanoen: sama tieto ja paljon enemmänkin on jo kauan ollut niillä jotka ovat ruiskutuksia tehneet.
Mutta kauan ruiskuttaneita puuttuu uusin tieto, siksi tarpeellisia nämä uudet kurssit.
Lähetetty: 27 Joulu 2006, 17:24
Kirjoittaja Tutti
Murtola_Lasse kirjoitti:-Justus- kirjoitti:Sepe kirjoitti:Siitä koulutuksen laadusta sitten voidaan olla mitä mieltä tahansa. Mun mielestä se on yhtä tyhjän kanssa, saman tiedon saa ilman kurssiakin...
Tai toisin sanoen: sama tieto ja paljon enemmänkin on jo kauan ollut niillä jotka ovat ruiskutuksia tehneet.
Mutta kauan ruiskuttaneita puuttuu uusin tieto, siksi tarpeellisia nämä uudet kurssit.
Kyllä tukiehtojen vaatimat kurssit on pelkkää rahastusta kaikki tyynni.
Erikseen on semmoset kurssit, joista on hyötyä. Niitäkin on.
Lähetetty: 27 Joulu 2006, 18:53
Kirjoittaja Murtola_Lasse
Kurssista saatava hyöty riippuu paljon kurssin vetäjien ammattitaidoista samoin kuin kurssilaistenkin.
Itse olen ollut kouluttajiin tyytyväinen.
Siitä maksusta, ymp.tuki on korvausta ylimääräisistä kustannuksista.
Kasvinsuojeluseuran vuosittain järjestämät "Kasvinsuojelupäivät" pitävät myöskin viljelijän ajantasalle, itse olen niissä käynyt vuosittain jo 25 vuoden ajan. Seuraavat ovat:
KASVINSUOJELUPÄIVÄ 2007
Aika: Tiistai 23.1.2007
Paikka: Maa- ja elintarviketalouden tutkimuskeskus (MTT), Jokioinen, M-talo