Sivu 1/1

java-sovelluksia kännykkään

Lähetetty: 05 Tammi 2007, 22:06
Kirjoittaja Jannu
Pelien lisäksi en ole onnistunut löytämään hyödyllisiä java-sovelluksia kännykkäkäyttöön. Joku ohjelmointitaitoinen voisi väsätä pienen lannoitelaskurin tms. alkeellisen ohjelman, jolla kirjata vaikka vain yksinkertainen muistiinpano(nokian kalenteri-sovellus mielestäni kelvoton sellaiseen) tehdyistä toimenpiteistä. Myhemmin voisi käsin siirtää tiedot viljelynsuunnitteluohjelmaan. Puhelin kun on aina mukana, eikä viljelymuistiinpanoja tahdo saada pysymään siistinä saatikka mukana.

Lähetetty: 06 Tammi 2007, 10:09
Kirjoittaja O.J.
http://www.getjar.com/software/ Tuolla moneen lähtöön, mutta tuskin lie mitään tähän alaan liittyvää.

Lähetetty: 09 Tammi 2007, 00:05
Kirjoittaja Agronautti
Taitaa aika tuhraamista olla kännykkään tietojen naputtelu, kun on niin pienet näppäimet ja kuvaruutu..

Osta vaikka Huutonetistä yms. muutama käytetty PDA-mikro (samaa merkkiä :wink: ) ja talletat tiedot niihin.. Pystyt paremmin tietojakin sitten siirtämään kotikoneelle kun kaikissa taskumikroissa taitaa löytyä excel-yhteensopivat/muunnoksen osaavat taulukkolaskimet ja Dbase yhteensopivat kortisto/tietokanta-ohjelmat.

Tr:n ohjaamoon sopiva teline tai onhan uudemmissa säilytyskotelot minne laittaa kone kesäksi.. 8)

Lähetetty: 09 Tammi 2007, 17:03
Kirjoittaja Jannu
Aikaisemmassa puhelimessa 6250 oli simppeli työaikakirjanpito-sovellus ja puhelin itsessäänkin oli sen verran kova kapula ettei tarvinnut pelätä sen puolesta. Meillä tuo kirjanpito on melko pientä ja koneet yleensä niin sottaisia, ettei tekisi mieli sijoittaa mihinkään "hienoon" tekniikkaan. Ja tosiaan kun kerran puhelin 5140 tukee java-sovelluksia, niin olisin kyllä valmis näpyttelemään jos ohjelmia vaan olisi...

Taitaa olla varminta tulostaa taas keväällä muovitaskuun lohkokirjanpito... kyniä yks pakillinen mukaan niin tulee jotain kirjattuakin!

Lähetetty: 10 Tammi 2007, 19:54
Kirjoittaja Agronautti
No onhan tuossa 5140:ssä (tai ainakin omassa 5140i:ssä) tuo ääniviestin tallennus mihin voi sanella työtapahtumia ja yms. tietoja, on ainakin nopeaa verranttuna näpyttelyyn... Ääniviestitoiminto on kätevästi yhden näppäimen takana..

Viestin voi sitten heti lähettää sähköpostiin jolloin tiedot on jo varmassa tallessa. Myöhemmin voi sitten kunnella ja kirjata lohkokirjanpitoon...

Tarvitsee kylläkin muunnosohjelman millä kääntään windowsin mediaplayerin *.avi tiedstoon..

Tuossa nyt on ainakin ilmainen ja pieni:
http://www.miksoft.net/mobileAMRconverter.htm

Videoille kääntäjä:
http://www.miksoft.net/mobile3GPconverter.htm