Sivu 1/1

Fosforintasaus

Lähetetty: 22 Helmi 2007, 12:48
Kirjoittaja Maalaispoika
Meikäläinen on ollut koko ajan sitä mieltä, ettei fosforimäärän alitus aiheuta fosforintasausta, mutta tänään tullut lannoitevalvonnan tulos osoitti, että väärässä olen ollut. Yhdellä lohkolla olin käyttänyt edellisvuodelta siirtynyttä negatiivista tasetta viime vuoden lannoituksessa ja metsään meni. Myös fosforimäärän alituksessa on aloitettava fosforintasaus, mikäli sitä alitusta haluaa käyttää seuraavana vuonna. Koska en ollut merkinyt tasausta alkavaksi, niin sanktiotahan siitä seuraa, onneksi vain 5% ympäristötukeen. :evil:

Eli ohjeena kaikille: Jos fosforitaso alittuu jonain vuonna, niin tasaus käyntiin, tai sitten tason nollaus ennen seuraavan vuoden lannoituksen suunnittelemista.