Sivu 1/1
Migin suojakaasu
Lähetetty: 10 Maalis 2007, 09:44
Kirjoittaja Reissumies
Vuokrasopimus päättyy. Joku tarjoaa pulloa, jossa kiinteä mittari, toinen taas taitaa vaihtaa 300 baariset takaisin 200 (tietää mittarin vaihtoa taas)...
Mistäs ootte ottanut? Ja paljonko kustantaa?
Lähetetty: 10 Maalis 2007, 10:55
Kirjoittaja teräsmies24E
Woikoskelta ollaan otettu, ennen oli AGA;n pullot..
Re: Migin suojakaasu
Lähetetty: 10 Maalis 2007, 13:25
Kirjoittaja Radon
Reissumies kirjoitti:Vuokrasopimus päättyy. Joku tarjoaa pulloa, jossa kiinteä mittari, toinen taas taitaa vaihtaa 300 baariset takaisin 200 (tietää mittarin vaihtoa taas)...
Mistäs ootte ottanut? Ja paljonko kustantaa?
Kai se 200 pullo 300 mittareilla pelaa? luulisi ainakin. Woikoski ainakin täälläpäin halvempi kun Aga.
Lähetetty: 10 Maalis 2007, 14:00
Kirjoittaja maamies
Lähetetty: 10 Maalis 2007, 15:31
Kirjoittaja kasepro
MTK jäsenet saa woikosken vuokrapulloista 42% alennuksen
Lähetetty: 10 Maalis 2007, 21:15
Kirjoittaja Radon
kasepro kirjoitti:MTK jäsenet saa woikosken vuokrapulloista 42% alennuksen
Onko tämä näitä samoja mtk:n "alennuksia" mitä moni muukin eli sitten ei vaan saa normaaleja alennuksia pulloista.
Onko heittää tälläisen mtk alennetun hintoja tänne?
Lähetetty: 10 Maalis 2007, 22:19
Kirjoittaja kasepro
5 vuoden pullo 195,40
Lähetetty: 15 Maalis 2007, 07:51
Kirjoittaja Reissumies
Agalta vuokrapullo 5v 310 € + täyttö 65 €. Omistuspulloja Agalla ei tunneta enää.
Woikoskelta pullo omaksi 360:llä € + täyttö 60 €. Hiilidioksiidi lähes samassa hinnassa.
Paikallisesta sammutinhuollosto hiili pullo täyttöineen omaksi 175 egee. Katsastettu, täytetty, huoletonta menoa 10 vuotta!
Viisi vuotta riitti edellinen 20 litrainen (300 bar) Misoni, joten lienee helppo arvata mihin päädyn näillä hitsausmäärillä. Hiilipullo on 9 kiloinen josta tulee melkein tupla määrä kaasua seoskaasupulloon verrattuna kertoi sammutinkaveri.
Ja taas vaihdetaan paineenalenninta. Messerin 300 baarinen ei käy enää kuin koristeeksi... Ei käy hiilelle tai 200 baariselle soekselle! Tai tietysti tuunaamalla se käy mihin vaan. Tiivistepinta ja mutteri on erilainen.
Näillä hitsauksilla ja tällä monopolisysteemillä meikä vaihtaa hiileen. Loppuu rahanpolttaminen ja mittareiden vaihtaminen. Eiköhän hiilen terveyshaitat oo vähäisemmät kuin seoskaasun aiheuttama verenpaineen nousu!
Lähetetty: 15 Maalis 2007, 09:44
Kirjoittaja Hervast
Eikai se hiilidioksiidi liene kovin paha myrkky verrattuna niihin savuihin mitä hitsatessa tulee, etä sikäli huoli pois.
Kyllähän tuolla hinnalla co2 on paras valinta, varsinkin jos käyttö on enimmäkseen koneiden korjausta ja rautarakenteiden tekoa mustasta raudasta, niinkuin maatilalla hyvin usein.
Itte käytän suojakaasuna woikosken Argon/co2 80/20 seosta kun sillä saa rosterihitsauksetkin tehtyä tarvittaessa ihan kelvollisesti.
Lähetetty: 18 Maalis 2007, 21:15
Kirjoittaja jupe
täällä 5 v sopimukset
aga 177 e
woikoski 170 e
Otin agalta kun lähempänä ja ed pullo sieltä. Hinnat ei sisällä kaasua.
Suojakaasu
Lähetetty: 21 Maalis 2007, 21:59
Kirjoittaja eij
Halvin konsti on ,kun meet esim.heinon tukkuun.Myy kaikkee ruokatarvikkeita sun muuta.
Pyydät tehdä sopimuksen elintarvike hiilidioksidista.
Maksat pullopantin ja täytön. Kun pullo tyhjä viet tyhjän pullon tukkuun ja ostat täyden tilalle.HALPAA!!!.
Kun joskus luovut pullosta niin viet takasin tukkuun ja sanot et panttirahat takas .niin saat rahat pullopantista.
Jos ei hiilidioksidi käy ni sit on kallista suhteessa mitä mainitsin.
Mä hitsaan kaikki kauhat raudat sun muut hiilidioksidilla ja oon olt tyytyväinen Kone on kemppi 400A ja lisa 12
Lähetetty: 21 Maalis 2007, 22:25
Kirjoittaja teräsmies24E
Jos muistan oikein, siat tainutetaan samalla kaasulla kuin käytetään hitsauksessa

Lähetetty: 21 Maalis 2007, 22:50
Kirjoittaja Sepe
teräsmies24E kirjoitti:Jos muistan oikein, siat tainutetaan samalla kaasulla kuin käytetään hitsauksessa

Juu ja kyllä sillä minkkikin nitkahtaa...
Lähetetty: 24 Maalis 2007, 20:24
Kirjoittaja Carnivor
Se on juuri CO2 eli hiilidioksidi. Kun ilmasta syrjäytetään happi, niin taju lähtee.