Sivu 1/1

Lietealtaan pinnalla oleva kuiva-ainekerros pois ??

Lähetetty: 06 Huhti 2007, 23:21
Kirjoittaja sirkussonni
lietealtaan pinnalla oleva kuiva-ainekerros saataisiin pois. tarkoituksena olisi laittaa se kuivalantalaan kompostiin->notkeampi liete. Taitaisi kuulua paremminkin tuonne keksinnöt osastolle. Ajattelin vaan että kun sen sekoittaminen on aina kuitenkin oma hommansa, että hittoako sitä sinne enää sekoittaa kun siitä ei muuta tule kuin ongelmia(oljenpätkää ym).
Siis joku verkkokauha ja ympäripyörivä kaivinkone on tullut mieleen....


Ylläpito edit: Otsikko muutetu.

Lähetetty: 07 Huhti 2007, 10:16
Kirjoittaja maamies
Suodatus ennen altaaseen laskua? :roll:

Lähetetty: 07 Huhti 2007, 12:21
Kirjoittaja 956XL
maamies kirjoitti:Suodatus ennen altaaseen laskua? :roll:
Hyvällä todennäköisyydellä "suodatin" tukossa hetken päästä..

Lähetetty: 07 Huhti 2007, 21:07
Kirjoittaja kapo
Ens viikolla pitäs lähtee ko. hommaa tekemään nosturilla ja hiekkakahmareilla.
Siinä yx tapa. Helppoa ei liene millään konstilla.
Oon kuullu toki miten homma tehhään ihan kunnon sekottajalla.

Lähetetty: 08 Huhti 2007, 10:07
Kirjoittaja 956XL
Se kuiva-ainekerros kyllä osaltaan myös estää typen haihtumista lietteestä.
Sekoitettaessa taas haihtuu jne..

Lähetetty: 08 Huhti 2007, 12:03
Kirjoittaja Jussi T.
Itse pyrin välttämään tuon kuivakerroksen hajoitusta. Muutaman vuoden välein kahmarilla kuivalantavaunuun ja pellolle, muuten säilyttäviä toimia. Typensäästöä parhaimmillaan :)