Hankkijan tilinhoitomaksu

Keskustelua maataloustuki- / veroasioista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

Avatar
ATH
Luokka: >500hv
Viestit: 883
Liittynyt: 12 Tammi 2005, 22:54
Paikkakunta: Merikruunu

Hankkijan tilinhoitomaksu

Lukematon viesti Kirjoittaja ATH »

Huomasin Agrimarketin laskussa olevan tilinhoitomaksun.

Kuitin loppusumma on n. 3000e, joten mistään "pienlaskutuslisästäkään" ei ole kysymys.

Tästä on ollut keskustelua jossain joskus. On jopa väitetty että maksu on perusteeton. Miten lie?
Avatar
O.J.
Luokka: >500hv
Viestit: 1684
Liittynyt: 01 Syys 2005, 21:42
Paikkakunta: Koillis-Savo

Lukematon viesti Kirjoittaja O.J. »

Samaa 2.5€:a perii myös paikallinen Rautia, elikkäs K-kauppa.
Avatar
Kaupoi
Luokka: >500hv
Viestit: 980
Liittynyt: 26 Joulu 2004, 21:48
Paikkakunta: Nivala

Lukematon viesti Kirjoittaja Kaupoi »

AM:n tilisopimuksen takana olevissa ehdoissa (kohta 4) lukee:

"Tilinhoitomaksu ja laskutuslisä

Tilinhoitomaksuna peritään kulloinkin Hankkija-Maatalous Oy:ssä voimassa oleva maksu, joka on tällä hetkellä 2,5€ laskusta. Hankkija-Maatalous Oy perii ja asiakas maksaa 5€:n suuruisen laskutuslisön, jos tililaskun määrä on 50€ tai pienempi."

Eli että AM:sta saa ostettua laskulle tavaraa, on tuo sopimus pitänyt tehdä ja ehdot hyväksyä. Sinnehän ne bonukset sitten meneekin...
Avatar
Make
Luokka: >500hv
Viestit: 951
Liittynyt: 12 Touko 2005, 21:24

Lukematon viesti Kirjoittaja Make »

Se 2,5€ on verollinen hinta. Rehulaskussa tilinhoitomaksunkin alv on 17% eli rehulaskussa tilinhoitomaksu verottomana on suurempi. :shock:
Avatar
Rubinjo
Luokka: >500hv
Viestit: 2591
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 22:28
Paikkakunta: Halikko www.toivontila.fi
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja Rubinjo »

Ei näihin "lahjoitusmaksuihin" kannata suostua. Nää on täysin neuvottelukysymyksiä. En oo koskaan maksanu mihinkään maatalouskauppaan, enkä tule maksamaan. Ennemmin lopetan ko. puodissa käynnin.
Avatar
Juha
Luokka: yli 100 hv
Viestit: 106
Liittynyt: 09 Tammi 2006, 14:07

Lukematon viesti Kirjoittaja Juha »

Tilinhoitomaksua ei tarvitse maksaa jos siitä ei ole sovittu, vaikka se siellä laskussa olisikin. Ite ei oo tullu niitä maksettua pitkään aikaan eikä nuista ole tullu mitään sanomista eikä jälkikirjeitä. Tuttu tilintarkastaaj sano joku vuos sitten et jos ei ole sovittu tuosta maksusta ni sitä ei tarvii maksaa, vähentää vaan sen summan pois loppusummasta.
Tosin ei ole kovin iso homma sanoo myyjälle et en maksa tilinhoitomaksua poista se sieltä rekisteristä.
Vastaa Viestiin