Sivu 1/1

Modeemi / ISDN / Laajakaista - Mikä nettiyhteys?

Lähetetty: 26 Maalis 2005, 12:33
Kirjoittaja Wilpo
Mikä internet-yhteys on käytössä maatilallasi?

Lähetetty: 26 Maalis 2005, 13:59
Kirjoittaja Aki
Ennen oli modeemi, mutta heti kun laajakaistan tänne korpeen sai, se myös hommattiin.

Lähetetty: 14 Huhti 2005, 21:10
Kirjoittaja Harmas
Laajakaista. Tulee halvemmaksi.

Lähetetty: 14 Huhti 2005, 21:16
Kirjoittaja Ileh
Ennen oli modeemi, ja lasku saattoi joskus olla aika paljonki. :roll: Eräänä päivänä sitten saapui 256/256 = 50e/kk laajakaista kotiimme 8)
Siitä on sitten nopeudet noussut... 512/512 -> 768/512 -> 1024/512 ja nykyään tuo 2mb/512

Lähetetty: 18 Heinä 2006, 11:55
Kirjoittaja 6265
hommattiin vajaa 2 vuotta sitten uus kone ja laajakaista siihen. oltiin äärirajoilla että saatiin ees laajakaista ja nopeuttakin väittävät 256 vaikka tuntuu hitaammalta :roll: vois kyllä nousta joskus :wink:

Lähetetty: 18 Heinä 2006, 12:40
Kirjoittaja O.J.
6265 kirjoitti:...nopeuttakin väittävät 256 vaikka tuntuu hitaammalta
Oletko testannut? http://myip.kolumbus.fi:8000/speedtest/

Tänne antoi seuraavaa:

Tämänhetkinen arvio yhteysnopeudestasi on:

865.5kbps

Soneran 1M/512(30€/kk) ollut nyt hiukan yli vuoden, sitä ennen kiinteä ISDN noin vuoden ja sitä ennen lankamodeemi ~5v.

Lähetetty: 18 Heinä 2006, 12:47
Kirjoittaja 6265
435 väitti

Lähetetty: 18 Heinä 2006, 13:03
Kirjoittaja rysler
Valokuitu tulee tuvan nurkkaan .Osuuskunnan kautta yhteys
Tässä kokeilun tulos

Tämänhetkinen arvio yhteysnopeudestasi on:

9.0 Mbps

Lukema tarkoittaa, että voit ladata 1.13 MB/s. Elisan palvelimelta,
jos sinulla ei ole muuta liikennettä. Huom! lukema ei ole datasiirron tekniikoista
johtuen sama kuin liittymän nimellisnopeus.

54 kbps dial-up
128 kbps ISDN
256 kbps DSL
512 kbps DSL
1024 kbps DSL
2048 kbps DSL/T1/Cable Modem
9223.5 kbps YOU
(Tämä on suuntaa-antava testi.)
Ihan hyvän tuloksen antoi :lol:

Lähetetty: 18 Heinä 2006, 14:04
Kirjoittaja 6265
tein uudestaa ja näin sanoi:

Tämänhetkinen arvio yhteysnopeudestasi on:

437.0kbps

Lukema tarkoittaa, että voit ladata 54.63 kB/s Elisan palvelimelta,
jos sinulla ei ole muuta liikennettä. Huom! lukema ei ole datasiirron tekniikoista
johtuen sama kuin liittymän nimellisnopeus.

54 kbps dial-up
128 kbps ISDN
256 kbps DSL
437 kbps Sinä
512 kbps DSL
1024 kbps DSL
2048 kbps DSL/T1/Cable Modem
(Tämä on suuntaa-antava testi.)


VOISI tietysti kysellä kymen puhelimelta että milloin korjaavat
:roll:


EDIT: muistin juuri että kympin laajakaista joka meillä on onkin 512 ja sonera aikoinaan tarjosi 256 vaikka tulee samoja johtoja pitkin... sorry

Lähetetty: 18 Heinä 2006, 17:36
Kirjoittaja maamies
Kyllähän se on sitä parempi mitä nopeampi ainakin jos on nuorempaa väkeä talossa :shock: http://www.break.com/index/patiencechild.html Vissiin liian hidas yhteys tai joku muu ottaa kaaliin

Lähetetty: 18 Heinä 2006, 18:06
Kirjoittaja Maruko
Soneralta on leviä kaista, että mahtuu paripyörillä kulkemaan

Lähetetty: 18 Heinä 2006, 18:10
Kirjoittaja Fiatagri
Meillä on kanssa toi soneran Jumbokaista.... :roll:




Tällästä tuli testistä:Tämänhetkinen arvio yhteysnopeudestasi on:

597.5kbps

Lukema tarkoittaa, että voit ladata 74.69 kB/s Elisan palvelimelta,
jos sinulla ei ole muuta liikennettä. Huom! lukema ei ole datasiirron tekniikoista
johtuen sama kuin liittymän nimellisnopeus.

54 kbps dial-up
128 kbps ISDN
256 kbps DSL
512 kbps DSL
597.5 kbps Sinä
1024 kbps DSL
2048 kbps DSL/T1/Cable Modem

(Tämä on suuntaa-antava testi.)

Lähetetty: 18 Heinä 2006, 19:04
Kirjoittaja Jari
2.0 Mbps näytti testi,lienee nykyään kahden megan yhteys.