Sivu 1/1
Ally Class -ruiskutus
Lähetetty: 27 Touko 2007, 09:11
Kirjoittaja dbrown
Tänä vuonna käytin ensi kerran Ally Class -rikkatorjuntaa rukiille ja samalla yhdistin CCC-annoksen laontorjunnan alkutoimenpiteeksi. Seurauksena oli aikamoinen kasvuston vaaleneminen ja viimeisen kasvulehden vaurio.
Ilmeisesti nämä kahden tehoaineen rikka-aineet , kuten tämä loppuunmyynnissä oleva Kvantum, eivät siedä mitään seurakseen ilman vaurioriskiä. Onko muilla kokemuksia ?
Re: Ally Class -ruiskutus
Lähetetty: 27 Touko 2007, 09:34
Kirjoittaja turkki
DBROWN kirjoitti:Tänä vuonna käytin ensi kerran Ally Class -rikkatorjuntaa rukiille ja samalla yhdistin CCC-annoksen laontorjunnan alkutoimenpiteeksi. Seurauksena oli aikamoinen kasvuston vaaleneminen ja viimeisen kasvulehden vaurio.
Ilmeisesti nämä kahden tehoaineen rikka-aineet , kuten tämä loppuunmyynnissä oleva Kvantum, eivät siedä mitään seurakseen ilman vaurioriskiä. Onko muilla kokemuksia ?
Itsekin ruiskutin Ally Classia yhdessä CCC:n kanssa ja viimeinen kasvulehti kyllä näytti siitä kärsivän. Kasvuston kokonaisväri ei silti mielestäni vaalennut.
Käyttöohjeet ainakin sallivat Ally Classin ja CCC:n käytön tankkiseoksena. Taisi tosin olla niin että CCC:tä saisi käyttää tässä tapauksessa enintään 1 litra/ha.
Lähetetty: 27 Touko 2007, 13:32
Kirjoittaja Carnivor
Tankissa oli Ally + Primus + Cycocel + Kiinnite ja muutaman päivän päästä ylimmän lehden kärki kuihtui, mutta luulen sen johtuneen ruiskutusta seuranneesta hallasta. Kaivon ympärille jätin kaistaleen ruiskuttamatta ja siitäkin löytyi kuihtuneita lehtien kärkiä. Tosin enemmän niitä oli ruiskutetulla alueella, joten aineillakin on todennäköisesti ollut vaikutusta.
Re: Ally Class -ruiskutus
Lähetetty: 27 Touko 2007, 13:34
Kirjoittaja Rubinjo
DBROWN kirjoitti:Tänä vuonna käytin ensi kerran Ally Class -rikkatorjuntaa rukiille ja samalla yhdistin CCC-annoksen laontorjunnan alkutoimenpiteeksi. Seurauksena oli aikamoinen kasvuston vaaleneminen ja viimeisen kasvulehden vaurio.
Ilmeisesti nämä kahden tehoaineen rikka-aineet , kuten tämä loppuunmyynnissä oleva Kvantum, eivät siedä mitään seurakseen ilman vaurioriskiä. Onko muilla kokemuksia ?
Ei kai ollu kiinnitettä mukana? Toi Ally Class olis loistava aine kaikkeen viljan rikkatorjuntaan, jos siitä saatas uudistettu versio, joka sopis tankkiseoksiin.
Re: Ally Class -ruiskutus
Lähetetty: 28 Touko 2007, 10:03
Kirjoittaja dbrown
Ei ollut kiinnitettä (ohjeessa kiinnitettä ei sallita) vain CCC - 1,5 l/ha. Tosin vioitus ei olllut niin paha kuin edellä annoin ymmärtää, nyt 2 vk ruiskutuksen jälkeen vauriot lähes hävinneet !
Viime yönä tosin tuli vettä yli 50 mm, ruis taitaa uida lammikoissa tällä hetkellä !
Re: Ally Class -ruiskutus
Lähetetty: 28 Touko 2007, 14:00
Kirjoittaja Rubinjo
DBROWN kirjoitti:Ei ollut kiinnitettä (ohjeessa kiinnitettä ei sallita) vain CCC - 1,5 l/ha.
Kuten edellä mainittiinkin max. 1 l ccc/ha sallittu. Ohjeessa taitaa lukea: "alimpia käyttömääriä..."
Re: Ally Class -ruiskutus
Lähetetty: 28 Touko 2007, 15:06
Kirjoittaja Radon
Rubinjo kirjoitti:DBROWN kirjoitti:Ei ollut kiinnitettä (ohjeessa kiinnitettä ei sallita) vain CCC - 1,5 l/ha.
Kuten edellä mainittiinkin max. 1 l ccc/ha sallittu. Ohjeessa taitaa lukea: "alimpia käyttömääriä..."
Rukkiilla 1,5l on alin käyttömäärä
Itsekkin olen tuon lehtien kärkien "harmaantumisen" havainnut ccc:llä tiedä sitten vaikuttaako satoon mitenkään, veikkaan että ruiskutit kylmän yön jälkeen sillon olen itse tuon havainnut.