Jokaisen mielipiteille/ideoille avoin keskustelupalsta, maatalouden eri aiheista. Tule mukaan keskustelemaan. Jollet ole vielä rekisteröitynyt, paina rekisteröidy-tekstiä alapuolella.
Oon tässä aatellu jos laittais tuommoseen International 684 turbon... Elikkä mistä kannattais lähteen kattoon tuollaisia turbo kittejä? ja kannattaako käydä laitattamassa jos itellä ei oo ihan täyttä tietämystä? ja kuinkas paljon turbotus tulisi suurin piirtein maksamaan? Itse turbon asennus ei oo varmaankaan kovin hankalaa, mut mitenkäs kaikki nuo öljyn kierrot ja säätämiset??
Enpä tiedä senkummemmin noista enkelsmannin tekeleistä mutta ite asentelin viime talvena casen 845:seen turpon. Älä edes kysele mitään valmiita sarjoja ovet muuten törkeän hintasia. Tohon mun koneeseen olis maksanu scanturbon sarja 2400€ asennettuna. Turbon ostin kaverinkaverinkaverilta 300€ makso. Joku venäläinen 6syl zetorista kuulemma. uusi oli ja paketissaki vielä. Pakosarjan jatkeen teetin kyläsepällä ja öljyputket ja ahtoputket väsäilin ite. Tossa joutu ahtimen tuomaan venttiilikopan päälle. Hintaa tuli raposesti alle 1000€. Jos vaan pysyy listat ja räikät käsissä tee ilman muuta ite. http://www.pottupellossa.com/galleria/d ... 2&pos=5011
Onnistuisko se turbon öljynkierto noin laittaa kuin tässä mun piirtämässä kuvassa??
Eli sinisellä tuloöljy ja punasella paluuöljy öljypohjaan.... Niin ja mites käviskö tuloöljyn ottaa myös tuosta sinisellä ympyröydystä öljynpaineanturista??
meillä 956 natikkaan laitettiin öljynpaluu venakopan läpi, kun turpo venttiilikopan päällä. eli paluu putki ei oo ku muutaman sentinmittanen ja paksu, ei ainakaan ahdista.
en nyt jaksa kuvata, itte en turpua laittanu mutta mä katton mistä se oli otettu. sille tais olla oma reikä siä, kun sama moottori kuin 1255xl natikas jossa turpo.