Nuoren viljelijän aloitustuki ja metsän myynti

Keskustelua maataloustuki- / veroasioista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

andypoge
Luokka: yli 200 hv
Viestit: 240
Liittynyt: 23 Elo 2005, 11:45

Nuoren viljelijän aloitustuki ja metsän myynti

Lukematon viesti Kirjoittaja andypoge »

Tilanteessa, jossa aloitustuki on myönnetty sivutoimiselle vilja/metsätilalle:

Onko kokemusta miten TE-keskus käytännössä käsittelee maataloustulon osuutta tuloista? Lomakkeista lukiessa puhutaan vain "merkittävästä osuudesta" tuloista tjsp.

Voiko 3 vuoden seuranta-aikana lainkaan tehdä esim. metsän uudistushakkuita, kun metsätulo menee henkilökohtaisen tulon vaakakuppiin? (Vaikka sitten menisikin 30 vuotta ennen kuin seuraavista hakkuista on rahaa otettavissa?) Tuntuu oudolta jos näin olisi. Pitkälle hakkuukypsän tai yli-ikäisen metsäkappaleen kanssa 3 vuoden odottelu saattaa tulla kalliiksi sekin?