Sivu 1/1

Metsäkärryyn nivelletty vetoaisa.

Lähetetty: 03 Heinä 2007, 08:41
Kirjoittaja Pekka
Itsellä maasepän tekemä kaksipalkkinen telimetsäkärry ja siinä Patu 1800 kuormain. Ihan hyvä peli on ollut. Ainut haitta kärrissä on se, että ahtaassa paikassa nuolee puun runkoja ym. mukavaa mietittävää metsässä ajettaessa. Onko kukaan itse rakentanut nivellettyä vetoaisaa metsäkärryyn? Liitosnivel tulisi varmaan olla melkoisen luja. Onko kellään tietoa tai kokemusta asiasta eli kannattaako yrittää?

Lähetetty: 03 Heinä 2007, 11:52
Kirjoittaja vilkku14
Hmm. onko joku erityinen syy miksi pitää akselin kääntyä?

Yleensähän metsäkärryissä kääntymistä helpottaa nivelletty vetoaisa!
ks. kuva http://www.evimet.com/evi_12_hd_2.jpg
Siihen tarkoitukseen todennäköisesti löytyy valmiita osia.

Eikö tämä tapa olisi helpompi toteuttaa ja lujempi käytännössä?

Vai miksi akseli kääntö?

Lähetetty: 03 Heinä 2007, 13:24
Kirjoittaja Pekka
Niveletty vetoasia olisi tarkoitus tehdä sanavalinta vaan ei tainnut osua kohdalleen.