Sivu 1/1

Bioenergiakaura

Lähetetty: 01 Elo 2007, 10:08
Kirjoittaja tuulen
Kauraa poltetaan stokerissa, miten paljon kiloja sisältävät kauran akanat? Stokerista menee läpi lähes mikä vaan, lämmöntuoton kannalta kauraan kannattaisi jättää kaikki pellosta nouseva tavara. Pitkiä olkia ei nykyiset kuljetusjärjestelmät siedä mutta akanat lyhyinä ainakin jossain määrin menevät puimurin ja kuljettimien läpi. Miten paljon akanaa kaurasta tulee ja miten poljon sitä kannattaisi puida viljan mukaan?

Lähetetty: 01 Elo 2007, 23:08
Kirjoittaja Jorma
Taitaa olla hiukan hankalaa saada säiliöön tulemaan kovasti jyviä kevyempää tavaraa. Helposti käy niin, että jyviä alkaa mennä peltoon.

Olisiko ideaa paalata oljet ja sitten silputa ne ennen polttoa?

Lähetetty: 04 Elo 2007, 09:39
Kirjoittaja perfekt
Ei taida jatkossa kannattaa viljoja poltella kun hinnat nousee,,,,,

Olki kokeilutkin miltei loppuneet ja pannuhin laitettu öljypolttimia

Lähetetty: 04 Elo 2007, 09:41
Kirjoittaja ATH
Joillakin kasvihuoneilla poltetaan suurpaaleja kokonaisina.

Lähetetty: 05 Elo 2007, 15:00
Kirjoittaja rgsleo
http:/strawbalebuldingassocitiation.org.uk/news9.hmtl Sieltä picture gallery. Edullista seinämateriaalia...?