Sivu 1/2

Todellinen kasvipeitteisyys?

Lähetetty: 17 Loka 2007, 20:38
Kirjoittaja TumppiW
Mikäs on foorumilaisilla todellinen kasvipeitteisyys pelloilla tänä talvena. Eli jos hetkeksi unohdetaan "hallinnollinen kasvipeite" ja mietitään ihan oikeasti kasvavia kasveja. Eli nyt ei puhuta muokkaamattomuudesta vaan (viljely)kasvipeitteisyydestä.

Meillä oli tavoitteena täysi 100%, mutta rukiin kylvökelit olivat vähän heikot (l. jäi 90%).

Re: Todellinen kasvipeitteisyys?

Lähetetty: 17 Loka 2007, 21:04
Kirjoittaja turkki
TumppiW kirjoitti:mietitään ihan oikeasti kasvavia kasveja.

Tarkoittaako muokkaamaton sänki tässä gallupissa oikeasti kasvavaa kasvia?

Lähetetty: 17 Loka 2007, 21:08
Kirjoittaja Jari
Rukiilla noin 13ha,siinä kasvipeitteiset. Toki viherkesantoa toistakymmentä hehtaaria ja pysyykin,sängellä loput lukuunottamatta 36ha:n alaa rypsipeltoa joka huomenna kertaalleen lapiorullaäkeellä muokattu.

Lähetetty: 17 Loka 2007, 21:22
Kirjoittaja Wilpo
30.1% (sis. ruis ja viherkesanto)

Lähetetty: 17 Loka 2007, 22:01
Kirjoittaja JarJar
30,5% nurmi ja viherkesanto

20,5% sängellä

49% kynnöksellä

Re: Todellinen kasvipeitteisyys?

Lähetetty: 17 Loka 2007, 22:34
Kirjoittaja TumppiW
turkki kirjoitti: Tarkoittaako muokkaamaton sänki tässä gallupissa oikeasti kasvavaa kasvia?
Eipä kai, paitsi jos varisseet jyvät ovat muodostaneet kunnon kasvuston (ns. puimurikylvö).

Lähetetty: 18 Loka 2007, 07:18
Kirjoittaja Kaupoi
Nurmet + viherkesanto 26%

Lähetetty: 18 Loka 2007, 08:50
Kirjoittaja O.J.
Nurmet 74%, loput kynnöksellä.

Lähetetty: 18 Loka 2007, 09:23
Kirjoittaja -jk-
25% syysruis/vehnä, loput sängellä.

Lähetetty: 18 Loka 2007, 10:09
Kirjoittaja Auts
Kesanto on kasvipeitteisenä, eli 7,7%

Lähetetty: 18 Loka 2007, 13:14
Kirjoittaja MB TRAC
Kauransänkeä mahdollisesti rikotaan ilmojen salliessa10% ,ellei niin 100%

Lähetetty: 18 Loka 2007, 20:45
Kirjoittaja Jorma
Kesantoa ja hoidettua viljelemätöntä peltoa yht 11.8%

Korjattu kaalipeltohan ei kelpaa kasvipeitteiseksi vaikka se kasvaa ja käyttää ravinteita välillä joulukuulle saakka :roll:

Lähetetty: 18 Loka 2007, 20:46
Kirjoittaja Sepe
7,8% Virallisen mittauksen mukaan...

Lähetetty: 18 Loka 2007, 20:48
Kirjoittaja Sepe
Jorma kirjoitti:Kesantoa ja hoidettua viljelemätöntä peltoa yht 11.8%

Korjattu kaalipeltohan ei kelpaa kasvipeitteiseksi vaikka se kasvaa ja käyttää ravinteita välillä joulukuulle saakka :roll:
Kantaosa jää maahan kasvamaan? Joskus oli joulukuun alussa tasainen "taimisto" juurikasmaalla kun juuren pätkät oli alkanu kasvamaan...

Lähetetty: 18 Loka 2007, 20:53
Kirjoittaja Jorma
Sepe kirjoitti: Kantaosa jää maahan kasvamaan?
Jep, elo-syyskuussa korjatut ehtii kehittää jo vielä pienet kerätkin. Tosin koko on samaa luokkaa kuin ruusukaalissa, mutta kuitenkin.