Sivu 1/5

Vanhat isännät...

Lähetetty: 13 Touko 2005, 22:20
Kirjoittaja tabuuni
- tankkaa ajatuksissaa varmaritankiista ylite ja kuittaa asian olankohautuksella ja jättää pyyhkimätä. Itteä kyrsii ku konepelti ja koneen kylki on kohta umpipölysä ja täynnä kuolleita pikkukärpäsiä.
- ei kato öljyjä ja vesiä ku ei hevosistakaa tarvinnu
- ajelee ilman peräöljyjä ja jättää remontit nuaren isännän hualeks
- ajelee nuaren isännän tekemästä lapipinosta ylite ku ei sitä eilenkää siinä ollu
- varottelee kiipeemästä pihapuuhu ja ite kaatelee tukkipuita pelkkä pipo pääsä ja syrppääntyneet haalarit jalasa
- jättää pellonnurkat peruuttelematta ku äkeen nostelu on nii hirasta
- tulee aina ku ei tarvi ja lähtee heti ku ois tarvetta
- on aina sanomassa ettei tommosten kanssa ny kannata kohkata
- sanoo että kaikki nuaren isännän tekemä on turhaa mut on het kahvipöyrääs tyytyväisnä ku jotain on saanna aikaan
- ihmettelee ku miks se nyt tommotteen vehkeen osti
- ihmettelee että ompa se ny erinomatteen hyvä vehe
- ihmettelee että millai enne ollenkaa ilman toimee tultii
- ihmettelee ku kaikki rahaat menee kaikenmaaliman vehkeisii
- ihmettelee ku niitä vehkehiä ny taas pitää pestä
- ihmettelee ku tulipa siitä puhas
- ihmettelee ku lyä tartti ylite
- ihmettelee ku tuli asentaja alle tunniis soitost
- ihmettelee ku se ny koko klimppi vaihrettii
- ihmettelee ku mite se ny noi hyvi käymää lähtee
- ihmettelee ku mite se ny noi paljo makso
- on aina tarjoomas vinkkehiäs
- ihmettelee ku ne ei kelpaa
- ottaa nokkihis
- tulee taas heti aamust
- ja on taas nii olevinaas

Laittakaahan lisää vastaavia...

Lähetetty: 13 Touko 2005, 22:50
Kirjoittaja Rubinjo
:D :D :D Tuttua kauraa... Laitan lisää kun naurultani kykenen.

Lähetetty: 14 Touko 2005, 21:08
Kirjoittaja hullujussi
:D :D :D pätee joskus täälä

Lähetetty: 14 Touko 2005, 21:46
Kirjoittaja Kaupoi
-Ajelee aina pölyssä takalasi auki, vaikka ilmastointikin olis...
-Jättää rattorit käyntiin, kun ite lompsii muihin hommiin/tupaan.
-Jättää rattorin oven/kattoluukun auki, kun ei se kumminkaan sada.
-Ihmettelee, enkö minäkään ole rasvannut äestä, jolla on yksinoikeudella ajellu koko kevään.

Lähetetty: 15 Touko 2005, 09:39
Kirjoittaja mökö
on se niin totta. lisäykseksi vielä: eikös se nyt jo ole korjattu, mikä vielä kestää siinä korjaamisessa. kun on ajettu vaan vaikka näkis että joku paikka olis laukeamassa, niin sit joutuu tekemään täys remontin pienen hitsauksen sijaan esim

Lähetetty: 15 Touko 2005, 12:05
Kirjoittaja Carnivor
- remontin, säädön tai huollon jälkeen työkalut tipahtavat kädestä lattialle tai maahan ja työkone lähtee töihin
- seuraavan remontin, säädön tai huollon tekemiseen suurin osa ajasta kuluu sopivan työkalun etsimiseen
- mikäli sopivaa työkalua ei löydy niin esimerkiksi vasarasta voi tehdä kevyellä smirkelillä muotoilulla ruuvitaltan

Ah niin totta...

Lähetetty: 15 Touko 2005, 19:38
Kirjoittaja tabuuni
...erityisesti tuo takalasi/kaikki muut mahdolliset luukut auki ajelu pölysellä pellolla :D, ovien ja kattoluukkujen auki jättäminen ja sopivan työkalun "tekeminen" mirgelillä. Meirän pajasta on ainakin turha ettiä kuusiokoloavainta, joka olis alkuperäsessä mallissaan.

Pitää muuten lisätä: ollaan mettähommissa ja sitten ajellaan rattorilla pihkaset hanskat kädessä. Yhet kevätkylvöt pitää kahnata rattia käsissään jotta mömmö lähtee irti.

Ja toinen juttu: peilit on yleisestikin rattoreissa täysin turhia. Kun ne hajoaa mettässä (niitä ei tietenkään käännetä sivuun), otetaan peilinvarretkin pois ettei ne turhaan roiku siinä. Uutta peiliä ei missään nimessä voi ostaa, hajoo se kumminki.

Re: Ah niin totta...

Lähetetty: 15 Touko 2005, 20:57
Kirjoittaja Rolle
tabuuni kirjoitti:Kun ne hajoaa mettässä (niitä ei tietenkään käännetä sivuun), otetaan peilinvarretkin pois ettei ne turhaan roiku siinä. Uutta peiliä ei missään nimessä voi ostaa, hajoo se kumminki.
Jep, ja jos ne jostain syystä ovat ehjiä niin niitä ei voi millään suunnata että jotain näkisi kun on aina perk**** kiire.

Lähetetty: 16 Touko 2005, 10:21
Kirjoittaja Rubinjo
Työpäivä loppuu työn tilanteesta tai kellonajasta riippumatta sanoihin: "Ku mun tarttis olla tunnin päästä (xxx-paikassa)"
Aamullahan asiaa ei olis kannattanu kertoo... :?

Lähetetty: 16 Touko 2005, 17:15
Kirjoittaja Jorma
Yllä kuvaillun kaltaiset tilanteet tosiaan kuuluu usein sukupolvien väliseen kanssakäymiseen, koko lista kannattaa tallentaa ja sitten 30-50 vuoden päästä, kun omat lapset on isäntiä voi lueskella... Kyllä listaa voi silti jatkaa on se niin hauskaa luettavaa :D

Lähetetty: 25 Kesä 2005, 16:47
Kirjoittaja Ahdintuotahdin
-työkaluja ei koskaan löydä mistään, kun ne ovat aina jossain "paremmassa" säilössä tietyn henkilön toimesta
-uudet koneet ovat hetkessä hajalla jos vanhempi isäntä pääsee ajamaan kun ei yleensä osaa käyttää niitä niinkuin pitäisi
-mitään ei saa koskaan tehdä niinkuin itse meinaa
-jos tekee jotain niinkuin itse meinaa niin alkaa heti kauhea manaaminen
-aina häiritsemässä työntekoa olemalla ns. apuna vaikka oikeasti on vain yleensä tiellä
-hajottaa traktoreista kytkimet ajamalla käsikaasulla jatkuvasti kierrokset 3000rpm
Että tuollasta kärhämää se aina yleensä on :?

Lähetetty: 02 Heinä 2005, 20:14
Kirjoittaja Valmettimies
-se syö miestä kun isäntä tökkii etukuormaajalla niin että kun ottaa tavaraa kauhaan se nostetaan vain ilmaan ja sitte siinä kärryn edes tyhyjäkäynniillä ventataan että se nousee menaan kun sitä katttelee
-väittee että foortin kone ei lämpiä mutta kun meinasin laittaa isomman äkeen (360cm levee) niin kielsi että kone lämpiää.
-pökkäs etukuormaajalla silippurin torveen reijän ja oli mulle kiukus vaikka seisoin sen raktorin takana millä se ajo ja huusin sille että varo!
-aurates laittaa lingon siivet edestä 3cm irti maasta
-huukkaa työkalut ja tulee kysyyn multa että misä ne on (yleensä mä tiän) kai muisti viä pelaa kun tota ikää ei oo kun 16 vuotta mutta kyllä mä oon rattoriaki ajanu jo 11 vuotta
-mä tei tämävuonna meleki kaikki kylyvöt kun sillä oli lunssa niin en eres kiitosta saanu vaikka ne ny ei viä olisikkaa mun murheita
-takkuussilippurinajo on niin kaameeta katteltavaa ettei mikää kai kun mä oon sitä ajanu varmaan 98% siittä mitä sillä on ajettu

mutta pitää sitä vähä kehuakki ettei mee vallan haukkumiseksi tää homma
-kaivurilla ajo on kyllä semmista mihkä mun kädet ie taivu kun sillä on kolome vipua per käsi ja mä saan korkeintaan kaks
-menee meirän -68 vuoden 565 Valmetilla vaikka takaperi kuuhun jos haluaa
-on ajano monta kertaa raktorin pois paikasta mihkä oon jo luuullu jääneeni kii
-hitsaa sillä meirän vanhalla puikko kempillä meleki mitä vaan
-hajottaa koneen kun koneen jonku lankunpäälle järijestykseen ja saa koottuaki niin ettei oo ylimääräsiä osia ja ne kyllä toimiiki

Lähetetty: 02 Heinä 2005, 22:02
Kirjoittaja amis
Valmettimies kirjoitti:-hitsaa sillä meirän vanhalla puikko kempillä meleki mitä vaan
-hitsaa aina puikolla
-laittaa harjaterästä vahvikkeeksi joka paikkaan
-ei välitä työnjäljestä

Lähetetty: 03 Heinä 2005, 12:35
Kirjoittaja Valmettimies
No yleensä jäläki on kyllä hyvää jos ylipäätään mahdollista meinaan vaan että jos ei oo umpirvuostunutta niinkun se silippurintorvi mitä mä en varmaan olisi saanu hitsattua eres migillä

Lähetetty: 04 Heinä 2005, 14:42
Kirjoittaja amis
Jaa, no isännissäkin on sitten visiin eroja :) :wink: