Työhuonevähennys 2007
Lähetetty: 15 Helmi 2008, 23:44
Muistaako joku hatusta vai pitääkö mennä surffailemaan vero.fi sivustoille, mikä on 07 hyväksytty työhuonevähennys. Tarttee tehdä tosite siitä kirjanpittoon.
Ainakin itsellä rannekeverenpainemitarilla testattuna on systolinen käynyt siellä 200 hivakoilla kys sivustolla kun jotain yrittää PITÄVÄSTI selvittää, vaikka aamupaine on 130 tasoa.
Sitte päivän ilopilleri:
Onko nyt varmasti kaikki vuoden 2006 alv-palautusta saaneet laittaneet asianmukaisesti tositteen sen 2007 maksetusta korosta kirjanpitoon, alias muistiinpanoihin oikein päivättynä ja aikajärjestyksessä olevalla juoksevalla tositenumerolla varustettuna. Lakihan oikeastaan vaatii myös ottamaan huomioon kellonajan tätä nuomerosarjaa määritettäessä.
Tosin liikkeiden kassajärjestelmien kellonajat ovat poikkeuksetta miten sattuu. Olen ostellut tavaraa Agrimarketistakin näemmä 02:34 yöllä. Mm. Ajopäiväkirjan merkinnöissä on silloin pikkuisen heittoa?
Entäs mm. Agribonukset oikein jaoteltuina alv-verokantojen mukaan?
Oletteko muuten huomanneet, että laki vaatii nyt verohallinnon ohjeistuksen mukaan pitämään ajopäiväkirjaa maatalouden ajoneuvosta, vaika taloudessa olisi kaikilla ajokortin omaavilla oma automobiili yksityistaloudessa, eikä kalustoon kuuluvalla autolla ajeta metriäkään yksityisajoa. Minulla niitä ajokirjoja ei ole, koska publikaanit ja asiantuntijat ovat sp. parina viime vuonna, jolloin uusi säädös on ollut voimassa, kertoneet minulle ettei ajokirjaa tarvita jos tilanne edellisenkaltainen. Vaan herroilla verojohtajilla on kuin onkin oikeus hatusta vetää arvio, mitä ajoa milläkin autolla on ajettu ja miten paljon, "Asianmukaisen ajopäiväkirjan tai muun luotettavan näytön puutteessa".
Minut on liitetty Suomen vaikeimmaksi, byrokraattisimmaksi, hitaimmaksi, vaikeimmin lähestyttäväksi ja hankallimmaksi äänestettyyn Turun Verovirastoon tänä vuonna, joten.
Voipi tulla uusia kuvioita ainakin meikäläiselle, kun ei kuulemani mukaan ole ollenkaan samat kuviot kuin verotoimistossa jossa ehdin asioida vuosikymmeniä. Systeemit jotka menivät läpihuutona jo 30 vuottakin jotkut, niin niistä ei ole Turussa "koskaan kuultukaan". Luulen muutamien vanhempien veroavustajien lopettavan tähän vuoteen, kun olen muutaman kanssa pintapuolisesti asiaa puinut.
Pirullista kun joka toimistossa erilainen tulkinta veroasioissa. Edesmenneessä toimistossakin verojohtaja vain tuhahti "ettei tommosilla ole mitään merkitystä" kun annoin hänelle verohallinnon yhtenäistämisohjeen alleviivattuna kohdasta joka koski käsiteltävää asiaa. Oli seikkaperäinen selvitys asiasta jota olin hoitamassa, mutta ei. Hoida siinä sitten kirjanpitoa ja taloushallintoa pitkäjännitteisesti. Asia korjaantui veroprosessissa, mutta verojohtajaa ei edes huomautettu päätöstekstissä. Ja kun oli matalan tason päätös, törmäsi seuraava uhri samaan kompastuskiveen. En tiedä valittiko, vai lähtikö hattu kourassa kotiin nielemään Keisarillisen Virkamiehen hallintoalamaiseensa kohdistamaa mahtikäskyä.
Suomalaiset on lampaita.
On puhuttu Loimaalle tai Saloon perustettavasta Maatalouden Verotuksen Seutukunnallisesta Keskuskonttorista. Yhdistettynä tietysti vast. Maatalousvirastolla jne. Onkohan jutuissa mitään perää. Sekin tuntuisi aika autuaalta tuohon Turun kontoriin verrattuna, nyt kun kerran oma konttori lopetettiin.
Ainakin itsellä rannekeverenpainemitarilla testattuna on systolinen käynyt siellä 200 hivakoilla kys sivustolla kun jotain yrittää PITÄVÄSTI selvittää, vaikka aamupaine on 130 tasoa.
Sitte päivän ilopilleri:
Onko nyt varmasti kaikki vuoden 2006 alv-palautusta saaneet laittaneet asianmukaisesti tositteen sen 2007 maksetusta korosta kirjanpitoon, alias muistiinpanoihin oikein päivättynä ja aikajärjestyksessä olevalla juoksevalla tositenumerolla varustettuna. Lakihan oikeastaan vaatii myös ottamaan huomioon kellonajan tätä nuomerosarjaa määritettäessä.
Tosin liikkeiden kassajärjestelmien kellonajat ovat poikkeuksetta miten sattuu. Olen ostellut tavaraa Agrimarketistakin näemmä 02:34 yöllä. Mm. Ajopäiväkirjan merkinnöissä on silloin pikkuisen heittoa?
Entäs mm. Agribonukset oikein jaoteltuina alv-verokantojen mukaan?
Oletteko muuten huomanneet, että laki vaatii nyt verohallinnon ohjeistuksen mukaan pitämään ajopäiväkirjaa maatalouden ajoneuvosta, vaika taloudessa olisi kaikilla ajokortin omaavilla oma automobiili yksityistaloudessa, eikä kalustoon kuuluvalla autolla ajeta metriäkään yksityisajoa. Minulla niitä ajokirjoja ei ole, koska publikaanit ja asiantuntijat ovat sp. parina viime vuonna, jolloin uusi säädös on ollut voimassa, kertoneet minulle ettei ajokirjaa tarvita jos tilanne edellisenkaltainen. Vaan herroilla verojohtajilla on kuin onkin oikeus hatusta vetää arvio, mitä ajoa milläkin autolla on ajettu ja miten paljon, "Asianmukaisen ajopäiväkirjan tai muun luotettavan näytön puutteessa".
Minut on liitetty Suomen vaikeimmaksi, byrokraattisimmaksi, hitaimmaksi, vaikeimmin lähestyttäväksi ja hankallimmaksi äänestettyyn Turun Verovirastoon tänä vuonna, joten.
Voipi tulla uusia kuvioita ainakin meikäläiselle, kun ei kuulemani mukaan ole ollenkaan samat kuviot kuin verotoimistossa jossa ehdin asioida vuosikymmeniä. Systeemit jotka menivät läpihuutona jo 30 vuottakin jotkut, niin niistä ei ole Turussa "koskaan kuultukaan". Luulen muutamien vanhempien veroavustajien lopettavan tähän vuoteen, kun olen muutaman kanssa pintapuolisesti asiaa puinut.
Pirullista kun joka toimistossa erilainen tulkinta veroasioissa. Edesmenneessä toimistossakin verojohtaja vain tuhahti "ettei tommosilla ole mitään merkitystä" kun annoin hänelle verohallinnon yhtenäistämisohjeen alleviivattuna kohdasta joka koski käsiteltävää asiaa. Oli seikkaperäinen selvitys asiasta jota olin hoitamassa, mutta ei. Hoida siinä sitten kirjanpitoa ja taloushallintoa pitkäjännitteisesti. Asia korjaantui veroprosessissa, mutta verojohtajaa ei edes huomautettu päätöstekstissä. Ja kun oli matalan tason päätös, törmäsi seuraava uhri samaan kompastuskiveen. En tiedä valittiko, vai lähtikö hattu kourassa kotiin nielemään Keisarillisen Virkamiehen hallintoalamaiseensa kohdistamaa mahtikäskyä.
Suomalaiset on lampaita.
On puhuttu Loimaalle tai Saloon perustettavasta Maatalouden Verotuksen Seutukunnallisesta Keskuskonttorista. Yhdistettynä tietysti vast. Maatalousvirastolla jne. Onkohan jutuissa mitään perää. Sekin tuntuisi aika autuaalta tuohon Turun kontoriin verrattuna, nyt kun kerran oma konttori lopetettiin.