Työhuonevähennys 2007
Valvoja: Farmari-ryhmä
Työhuonevähennys 2007
Muistaako joku hatusta vai pitääkö mennä surffailemaan vero.fi sivustoille, mikä on 07 hyväksytty työhuonevähennys. Tarttee tehdä tosite siitä kirjanpittoon.
Ainakin itsellä rannekeverenpainemitarilla testattuna on systolinen käynyt siellä 200 hivakoilla kys sivustolla kun jotain yrittää PITÄVÄSTI selvittää, vaikka aamupaine on 130 tasoa.
Sitte päivän ilopilleri:
Onko nyt varmasti kaikki vuoden 2006 alv-palautusta saaneet laittaneet asianmukaisesti tositteen sen 2007 maksetusta korosta kirjanpitoon, alias muistiinpanoihin oikein päivättynä ja aikajärjestyksessä olevalla juoksevalla tositenumerolla varustettuna. Lakihan oikeastaan vaatii myös ottamaan huomioon kellonajan tätä nuomerosarjaa määritettäessä.
Tosin liikkeiden kassajärjestelmien kellonajat ovat poikkeuksetta miten sattuu. Olen ostellut tavaraa Agrimarketistakin näemmä 02:34 yöllä. Mm. Ajopäiväkirjan merkinnöissä on silloin pikkuisen heittoa?
Entäs mm. Agribonukset oikein jaoteltuina alv-verokantojen mukaan?
Oletteko muuten huomanneet, että laki vaatii nyt verohallinnon ohjeistuksen mukaan pitämään ajopäiväkirjaa maatalouden ajoneuvosta, vaika taloudessa olisi kaikilla ajokortin omaavilla oma automobiili yksityistaloudessa, eikä kalustoon kuuluvalla autolla ajeta metriäkään yksityisajoa. Minulla niitä ajokirjoja ei ole, koska publikaanit ja asiantuntijat ovat sp. parina viime vuonna, jolloin uusi säädös on ollut voimassa, kertoneet minulle ettei ajokirjaa tarvita jos tilanne edellisenkaltainen. Vaan herroilla verojohtajilla on kuin onkin oikeus hatusta vetää arvio, mitä ajoa milläkin autolla on ajettu ja miten paljon, "Asianmukaisen ajopäiväkirjan tai muun luotettavan näytön puutteessa".
Minut on liitetty Suomen vaikeimmaksi, byrokraattisimmaksi, hitaimmaksi, vaikeimmin lähestyttäväksi ja hankallimmaksi äänestettyyn Turun Verovirastoon tänä vuonna, joten.
Voipi tulla uusia kuvioita ainakin meikäläiselle, kun ei kuulemani mukaan ole ollenkaan samat kuviot kuin verotoimistossa jossa ehdin asioida vuosikymmeniä. Systeemit jotka menivät läpihuutona jo 30 vuottakin jotkut, niin niistä ei ole Turussa "koskaan kuultukaan". Luulen muutamien vanhempien veroavustajien lopettavan tähän vuoteen, kun olen muutaman kanssa pintapuolisesti asiaa puinut.
Pirullista kun joka toimistossa erilainen tulkinta veroasioissa. Edesmenneessä toimistossakin verojohtaja vain tuhahti "ettei tommosilla ole mitään merkitystä" kun annoin hänelle verohallinnon yhtenäistämisohjeen alleviivattuna kohdasta joka koski käsiteltävää asiaa. Oli seikkaperäinen selvitys asiasta jota olin hoitamassa, mutta ei. Hoida siinä sitten kirjanpitoa ja taloushallintoa pitkäjännitteisesti. Asia korjaantui veroprosessissa, mutta verojohtajaa ei edes huomautettu päätöstekstissä. Ja kun oli matalan tason päätös, törmäsi seuraava uhri samaan kompastuskiveen. En tiedä valittiko, vai lähtikö hattu kourassa kotiin nielemään Keisarillisen Virkamiehen hallintoalamaiseensa kohdistamaa mahtikäskyä.
Suomalaiset on lampaita.
On puhuttu Loimaalle tai Saloon perustettavasta Maatalouden Verotuksen Seutukunnallisesta Keskuskonttorista. Yhdistettynä tietysti vast. Maatalousvirastolla jne. Onkohan jutuissa mitään perää. Sekin tuntuisi aika autuaalta tuohon Turun kontoriin verrattuna, nyt kun kerran oma konttori lopetettiin.
Ainakin itsellä rannekeverenpainemitarilla testattuna on systolinen käynyt siellä 200 hivakoilla kys sivustolla kun jotain yrittää PITÄVÄSTI selvittää, vaikka aamupaine on 130 tasoa.
Sitte päivän ilopilleri:
Onko nyt varmasti kaikki vuoden 2006 alv-palautusta saaneet laittaneet asianmukaisesti tositteen sen 2007 maksetusta korosta kirjanpitoon, alias muistiinpanoihin oikein päivättynä ja aikajärjestyksessä olevalla juoksevalla tositenumerolla varustettuna. Lakihan oikeastaan vaatii myös ottamaan huomioon kellonajan tätä nuomerosarjaa määritettäessä.
Tosin liikkeiden kassajärjestelmien kellonajat ovat poikkeuksetta miten sattuu. Olen ostellut tavaraa Agrimarketistakin näemmä 02:34 yöllä. Mm. Ajopäiväkirjan merkinnöissä on silloin pikkuisen heittoa?
Entäs mm. Agribonukset oikein jaoteltuina alv-verokantojen mukaan?
Oletteko muuten huomanneet, että laki vaatii nyt verohallinnon ohjeistuksen mukaan pitämään ajopäiväkirjaa maatalouden ajoneuvosta, vaika taloudessa olisi kaikilla ajokortin omaavilla oma automobiili yksityistaloudessa, eikä kalustoon kuuluvalla autolla ajeta metriäkään yksityisajoa. Minulla niitä ajokirjoja ei ole, koska publikaanit ja asiantuntijat ovat sp. parina viime vuonna, jolloin uusi säädös on ollut voimassa, kertoneet minulle ettei ajokirjaa tarvita jos tilanne edellisenkaltainen. Vaan herroilla verojohtajilla on kuin onkin oikeus hatusta vetää arvio, mitä ajoa milläkin autolla on ajettu ja miten paljon, "Asianmukaisen ajopäiväkirjan tai muun luotettavan näytön puutteessa".
Minut on liitetty Suomen vaikeimmaksi, byrokraattisimmaksi, hitaimmaksi, vaikeimmin lähestyttäväksi ja hankallimmaksi äänestettyyn Turun Verovirastoon tänä vuonna, joten.
Voipi tulla uusia kuvioita ainakin meikäläiselle, kun ei kuulemani mukaan ole ollenkaan samat kuviot kuin verotoimistossa jossa ehdin asioida vuosikymmeniä. Systeemit jotka menivät läpihuutona jo 30 vuottakin jotkut, niin niistä ei ole Turussa "koskaan kuultukaan". Luulen muutamien vanhempien veroavustajien lopettavan tähän vuoteen, kun olen muutaman kanssa pintapuolisesti asiaa puinut.
Pirullista kun joka toimistossa erilainen tulkinta veroasioissa. Edesmenneessä toimistossakin verojohtaja vain tuhahti "ettei tommosilla ole mitään merkitystä" kun annoin hänelle verohallinnon yhtenäistämisohjeen alleviivattuna kohdasta joka koski käsiteltävää asiaa. Oli seikkaperäinen selvitys asiasta jota olin hoitamassa, mutta ei. Hoida siinä sitten kirjanpitoa ja taloushallintoa pitkäjännitteisesti. Asia korjaantui veroprosessissa, mutta verojohtajaa ei edes huomautettu päätöstekstissä. Ja kun oli matalan tason päätös, törmäsi seuraava uhri samaan kompastuskiveen. En tiedä valittiko, vai lähtikö hattu kourassa kotiin nielemään Keisarillisen Virkamiehen hallintoalamaiseensa kohdistamaa mahtikäskyä.
Suomalaiset on lampaita.
On puhuttu Loimaalle tai Saloon perustettavasta Maatalouden Verotuksen Seutukunnallisesta Keskuskonttorista. Yhdistettynä tietysti vast. Maatalousvirastolla jne. Onkohan jutuissa mitään perää. Sekin tuntuisi aika autuaalta tuohon Turun kontoriin verrattuna, nyt kun kerran oma konttori lopetettiin.
- Rubinjo
- Luokka: >500hv
- Viestit: 2591
- Liittynyt: 17 Tammi 2005, 22:28
- Paikkakunta: Halikko www.toivontila.fi
- Viesti:
Re: Työhuonevähennys 2007
340 e
Oo vähemmän tekemisissä niihin verotoimistoihin (paitsi ehkä Salon) niin homma käy ku...
Oo vähemmän tekemisissä niihin verotoimistoihin (paitsi ehkä Salon) niin homma käy ku...
Re: Työhuonevähennys 2007
Juuri näin. Aikansa ku saivartelet virkamiesten kanssa niin varmasti löydät sen edestäsi! Mee vaikka lenkille kun nyt kerrankin on kaunis ilma niin saat paineet tasotettua. Tai sit ulkoista kirjanpito jos se noin ahdistaa..Rubinjo kirjoitti:340 e
Oo vähemmän tekemisissä niihin verotoimistoihin (paitsi ehkä Salon) niin homma käy ku...
- aurajokilaivuri
- Luokka: >500hv
- Viestit: 1133
- Liittynyt: 04 Loka 2005, 14:16
- Paikkakunta: Aurajokivarsi
Re: Työhuonevähennys 2007
En tiedä mikä on tilanne, mutta aakkosten loppupäästä on usein helppo ilkkua kun verotoimistot on käyttäneet ajan ja energian aakkosjärjesteyksessä alkupäässä olevien veroista niuhoittamiseen. Ja joka vuosi laput laitetaan samaan aakkosjärjestykseen ennen kuin aloitetaan käsittely.
Re: Työhuonevähennys 2007
Näin olen myös kuullut. Eli kun yhtiömuotoisten yritysten verotus keskittyy Turkuun niin Saloon tulisi Lounais-Suomen maatalousverotus.ATH kirjoitti:On puhuttu Loimaalle tai Saloon perustettavasta Maatalouden Verotuksen Seutukunnallisesta Keskuskonttorista. Yhdistettynä tietysti vast. Maatalousvirastolla jne. Onkohan jutuissa mitään perää. Sekin tuntuisi aika autuaalta tuohon Turun kontoriin verrattuna, nyt kun kerran oma konttori lopetettiin.
Re: Työhuonevähennys 2007
Tiedustelin tässä muutama vuosi sitten verotoimistosta ALV:n palautuksen ajankohtaa ja käsittelyn mahdollista aikaistamista.aurajokilaivuri kirjoitti:En tiedä mikä on tilanne, mutta aakkosten loppupäästä on usein helppo ilkkua kun verotoimistot on käyttäneet ajan ja energian aakkosjärjesteyksessä alkupäässä olevien veroista niuhoittamiseen. Ja joka vuosi laput laitetaan samaan aakkosjärjestykseen ennen kuin aloitetaan käsittely.
Olin myös siinä luulossa että käsitellään aina aakkosjrjestyksessä. Virkailija kertoi että tasapuolisuuden vuoksi käsittelyjärjestys vaihtuu vuosittain. Perustetta en nyt enää muista. Eiköhän verotoimistot tarkastuksissaan kalastele pikkasen isompia kaloja ku meitä persaukisia maajusseja jotka kuitenkin joka roponsa sijoittaa koneisiin veroista välttyäkseen...
- aurajokilaivuri
- Luokka: >500hv
- Viestit: 1133
- Liittynyt: 04 Loka 2005, 14:16
- Paikkakunta: Aurajokivarsi
Re: Työhuonevähennys 2007
Oho, edistystä.khd kirjoitti:Olin myös siinä luulossa että käsitellään aina aakkosjrjestyksessä. Virkailija kertoi että tasapuolisuuden vuoksi käsittelyjärjestys vaihtuu vuosittain.
No ei, tarkoitushan on se että kalastellaan niitä pikkutekijöitä että voidaan sanoa että ollaan jotain tehty ja päästää jotkut nostokonepalvelun tapaiset miljoonakalat karkuun.khd kirjoitti: Perustetta en nyt enää muista. Eiköhän verotoimistot tarkastuksissaan kalastele pikkasen isompia kaloja ku meitä persaukisia maajusseja jotka kuitenkin joka roponsa sijoittaa koneisiin veroista välttyäkseen...
Samahan se on tukivalvonnassakin, kytätään maajusseja että onko lannoituksessa mennyt vahingossa kilo liikaa fosforia jollekin hehtaarin läntille, ja samaan aikaa ministeriön virkamiehet jakavat puhdasta rahaa joillekin sikahuijareille miljoonittain, vaikka ne eivät ole lainkaan maatalouden kanssa tekemisissä ja homma pyöriin vain paperilla ministeriön kanssa.
-
aurauskeppi
Re: Työhuonevähennys 2007
Mulle taas sanottiin täällä Sisä-Suomen-verovirasto-nimihirviössä että ne käsitellään saapumisjärjestyksessä.khd kirjoitti:Olin myös siinä luulossa että käsitellään aina aakkosjrjestyksessä. Virkailija kertoi että tasapuolisuuden vuoksi käsittelyjärjestys vaihtuu vuosittain
Ja olen ollut uskovinani sen, koska kun olen lähettänyt alv-ilmoituksen sähköisenä ennen tammikuun puoltaväliä niin olen saanut palautuksenkin jopa 2,5 kk ennen hitaimpia naapureita.
Sähköinen toimitus on varsin näppärää http://www.suomi.fi -palvelun kautta, jos joku ei tiennyt. Tunnistautuminen pankkitunnuksilla.
Re: Työhuonevähennys 2007
Joku ehti luulemaan, vai oliko useampikin, että allekirjoittaneella paineita veroasioissa.
Ei ole.
Osaako muuten joku valaista ilman kapulakieltä, miksi kakkoslomakkeen takasivulle varallisuuteen merkitään summa josta on jo tehty vuosipoistot. Miksi siihen ei voitaisi laittaa summaa josta vuosipoistoa ei ole vähennetty. Sehän määrää verovuoden pääomaveron suuruuden ja jos kuvitellaan varallisuudesta tehtyjen poistojen tehdyn viimeinen päivä verovuotta, olisi kohtuullista ottaa summa huomioon ilman verovuoden poistoja.
Varmaan ihan yksinkertainen juttu.
Ei ole.
Osaako muuten joku valaista ilman kapulakieltä, miksi kakkoslomakkeen takasivulle varallisuuteen merkitään summa josta on jo tehty vuosipoistot. Miksi siihen ei voitaisi laittaa summaa josta vuosipoistoa ei ole vähennetty. Sehän määrää verovuoden pääomaveron suuruuden ja jos kuvitellaan varallisuudesta tehtyjen poistojen tehdyn viimeinen päivä verovuotta, olisi kohtuullista ottaa summa huomioon ilman verovuoden poistoja.
Varmaan ihan yksinkertainen juttu.
-
sunnuntaifarmari
- Luokka: yli 100 hv
- Viestit: 149
- Liittynyt: 27 Helmi 2007, 23:43
- Paikkakunta: Keski-Savo
Re: Työhuonevähennys 2007
No verottajan silmissä vuoden lopun tilanne ratkaisee monessa muussakin asiassa. Esim. sijoittajat voivat verotuksellisista syistä myydä osakkeitaan vuoden viimeisenä pörssipäivänä ja ostavat samat osakkeet takaisin heti vuoden vaihduttua.ATH kirjoitti: Osaako muuten joku valaista ilman kapulakieltä, miksi kakkoslomakkeen takasivulle varallisuuteen merkitään summa josta on jo tehty vuosipoistot. Miksi siihen ei voitaisi laittaa summaa josta vuosipoistoa ei ole vähennetty. Sehän määrää verovuoden pääomaveron suuruuden ja jos kuvitellaan varallisuudesta tehtyjen poistojen tehdyn viimeinen päivä verovuotta, olisi kohtuullista ottaa summa huomioon ilman verovuoden poistoja.
Varmaan ihan yksinkertainen juttu.
Poistoja kai tehdään sen vuoksi, että kalusto kuluu ja sen arvo alenee. Laskennallisesti koko arvonalenema tapahtuu verovuoden lopussa 31.12. Todellisuudessa arvonalenema jakautuu melko tasaisesti pitkin vuotta. Jos kakkoslomakkeen takasivulle merkkaisit summan ennen vuosipoistoja, voisi sen kuvitella vastaavan tilannetta vuotta aiemmin verovuoden alussa 1.1. Olisiko se sen oikeampi arvo???