Tukihakemukset täytelty

Keskustelua maataloustuki- / veroasioista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

aurajokilaivuri
Luokka: >500hv

Tukihakemukset täytelty

Lukematon viesti Kirjoittaja aurajokilaivuri »

Oli joutilas hetki, niin tulipa sitten ähellettyä tukihakemuslappusetkin alustavasti valmiiksi.
khd
Luokka: yli 300 hv

Re: Tukihakemukset täytelty

Lukematon viesti Kirjoittaja khd »

aurajokilaivuri kirjoitti:Oli joutilas hetki, niin tulipa sitten ähellettyä tukihakemuslappusetkin alustavasti valmiiksi.
Ai sulle on tullu jo esitäytetyt lomakkeet..!?! :wink:
aurajokilaivuri

Ihan itse esitäytin viime vuoden tietojen perusteella, pitää vielä tarkistaa keskenään kunhan virallisesti esitäytetyt joskus suvaitsee saapua.
marklain
Luokka: yli 300 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja marklain »

Kuva :lol:
O.J.

Lukematon viesti Kirjoittaja O.J. »

Alkais olla täytetyt. 103B:sta puuttuu vielä luovuttavan osapuolen nimmarit. Hakuopasta en oo avannutkaan, täyttöopasta vilkaisin parista kohtaa. Rupee olemaan jo rutiinia 8)
aurajokilaivuri

Nyt tulikin näköjään sähköpostia että sähköinenkin hakemuksen jättö olisi mahdollista. Voisi kokeilla jos tietäisi että tuo ei ole mikään tarkastusmagneetti, tai että systeemin mahdolliset virheet ei kaadu viljelijän niskaan.
O.J.

Lukematon viesti Kirjoittaja O.J. »

Aamulla palautin, olin kuulemma oman paikkakuntani 8. viljelijä, joka on tuonut lomakkeensa. Mukava viskata oppaat yms. sälä roskikseen :mrgreen:
Jari

Lukematon viesti Kirjoittaja Jari »

Tänään kävin ruokatunnilla maataloustoimistolla,kyselemässä tilatukieni perään ja kuinka toimitaan kun vuokralainen sai mun tukioikeudet. Toisinsanoen vuoden vuokrasopimukset rules,siirtolomakkeet täytettävä JOKAVUOSI kuten viime keväänä väitinkin :twisted: Onneks vuokraemäntä soitti,toinen vuokralainen oli hiljaa koko hommasta...

Kuinkahan vaikeaksi tämä homma menee kun tätä edelleen helpotetaan... Lakiin pitäisi kirjata että alle 5vuoden vuokrasopimuksia ei voisi tehdä,en saa ko. tahojen kanssa pitempää sopimusta millään. Tosin eihän pellot oo ollu meillä kuin noin 30 vuotta,epävarmalla pohjalla tää omakin viljely :)

Huomenna pitäs uusia vuokrasopimukset ja alkaa suunnittelemaan viljelytoimia,kuinka saa apulannat ja siemenet passautettua mukavasti. Sitten tukipaperien tulostus. Enää en tee viljelysuunnitelmaa ennen kuin kartat saapuu,aiemmin tehnyt tarkan suunnitelman ja joutunut muokkaamaan raskaalla kädellä esim. lohkojen yhdistämisten vuoksi ja sitä myöten uusien peruslohkojen/kasvulohkojen vuoksi.

Peruslohkoja paperilla enää reilu 60,täähän menee helpoksi kun tulevaisuudessa vähenevät entisestään!
Sepe

Lukematon viesti Kirjoittaja Sepe »

Mulla on vuosittain jatkuvia suullisia vuokrasopimuksia eikä mun tarvi noista mitään tukioikeus papereita tehdä. Tosin peltojen tukioikeudet on vahvistettu minulle enkä ole niitä vuokranantajille siirtänyt kun ei ole ollut tarvis. Se on sitten eri asia jos/kun sopimukset loppuvat...
Mikama
Luokka: yli 200 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Mikama »

Ei ole tullut vielä aloiteltua, maanantaina pienelle kurssille, missä opastetaan tuohon sähköiseen tukihakuun. Saa nähdä miten alkaa tuo sähköinen haku toimimaan, paperisota ainakin vähenee.
Jari

Lukematon viesti Kirjoittaja Jari »

Sepe kirjoitti:Mulla on vuosittain jatkuvia suullisia vuokrasopimuksia eikä mun tarvi noista mitään tukioikeus papereita tehdä. Tosin peltojen tukioikeudet on vahvistettu minulle enkä ole niitä vuokranantajille siirtänyt kun ei ole ollut tarvis. Se on sitten eri asia jos/kun sopimukset loppuvat...
Näinhän se meneekin.

Tänään kävi toinen näistä vuoden vuokrasopimuksien tekijöistä,oli huuli pyöreenä kun samalla paperilla oli myös toisen vuokralaisen tukioikeuksia joihin hänellä ei hallintaa tänä vuonna vaikka pitäisi olla kunnes siirretään. Mun tukioikeudet koski 1.99ha eli kolmea lohkoa,tutun ala näkyi olevan 1.08ha eli pari lohkoa :mrgreen: Tutulla kyllä enemmänkin mutta nämä kaks lohkoa kummitteli siirtopaperilla...

Jumankekka että asiaa vatvottiin tunnin verran vaikka selkeästi tullut jokin virhe,pedantti opettajaeläkeläinen ei pärjäisi millään koko tukihaun kanssa,menisi syksyyn ennenkuin valmista eikä sittenkään varmaa että tulikohan kaikki ihan varmasti oikeen. Eikä edelleenkään vuotta pitempää sopimusta,ny syynä tuo em. sekaannus papereissa. Selityksenä että eihän siitä enää mitään lisätyötä tule vaikka näin vuodeksi vuokrapaperit tehdäänkin sekä tilatukioikeus siirretään. Ei tule NYT mutta ensivuonna sama ruljanssi uudelleen. Onneks vuokranantaja asuu ihan vieressä,välimatkaa 160km :lol:

Välillä tulee mieleen että onko tuo parihehtaaria kolmessa "lohkossa" kaiken vaivan arvoista,kun ei saa edes salaojittaa "suurinta" lohkoa,saati yhdistää omiin ympärillä oleviin lohkoihin.
Rubinjo
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja Rubinjo »

Eilen iltapäivällä kattelin paperit kuntoon. Oli huomattavasti helpompi homma kun viime vuonna. (Maastullin toimittaja näyttää olevan asiasta eri mieltä!) Jo senkin takia ette sitoumusrukseja ja lappuja tarvinnu nyt pohdiskella.
Kasmet
Luokka: yli 200 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Kasmet »

Rubinjo kirjoitti:Eilen iltapäivällä kattelin paperit kuntoon. Oli huomattavasti helpompi homma kun viime vuonna. (Maastullin toimittaja näyttää olevan asiasta eri mieltä!) Jo senkin takia ette sitoumusrukseja ja lappuja tarvinnu nyt pohdiskella.
Oli tällainen joutilas ja lumisateinen sunnuntaipäivä, niin täyttelin tukipaperit. Viime vuoteen verrattuna paljon vähemmän mietittävää ja täytettävää. Lomakkeiltakin on poistuneet kaikki ylimääräiset ja tilaa vievät kohdat. Osaltaan tähän pienempään täyttömäärään vaikutti se, että olen hoitanut tilatukioikeuksiin liittyvät paperit jo aiemmin. Niissä olisi hallinnolla vielä parantamisen varaa.
aurajokilaivuri

Eipä se sähköinen täyttäminen sitten toiminutkaan.

Edit: keskiviikoksi lupasivat ehjättyä versiota sähköisestä täyttämisestä.. eipä kyllä oikein herättänyt luottamusta.
Viimeksi muokannut aurajokilaivuri, 14 Huhti 2008, 20:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Wilpo
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja Wilpo »

Paljon helpompi oli täyttää kuin ennen. En viitsinyt edes enää tietokoneella täyttää noita, kun täytettäviä kohtia oli niin vähän ja wisusta sai kasvulohkopaperit. Olisi ollut mahdollisuus sähköiseen tukipaperitäyttöön, mutta totesin että nopeiten homma käy kynällä. Ainoastaan paperien viemisvaivan olisi säästänyt, mutta menee tossa samalla kun muutakin asiaa on "sivistykseen"
Vastaa Viestiin