Sivu 1/1
vasikan siirtojuoton aloitus
Lähetetty: 01 Huhti 2008, 07:27
Kirjoittaja kimble
miten teillä tehdään siirtojuoton aloitus?
meillä juotetaan täysmaitoa 1-2vko ja suoraan startille.vasikat ovat ripulilla järjestään jokainen.
ennen vanhaan oli 4 pv täys maitoa ja 4 pv aikana vieroitettiin startille

Re: vasikan siirtojuoton aloitus
Lähetetty: 01 Huhti 2008, 09:56
Kirjoittaja Tormala
Eipä siirretä mihinkään vaan vasikat juovat puhdasta maitoa siihen asti kunnes siirtyvät vedelle. Eihän noita ole kuin 3-5 kerrallaan juotossa niin jaksaa niille maidon letkusta laskea

Re: vasikan siirtojuoton aloitus
Lähetetty: 02 Huhti 2008, 06:13
Kirjoittaja kimble
juu se kai olis paras,mutta kun parhaimillaan 20 juotos ni ei sitä oikein kerkiä maidon kaa pelata

Re: vasikan siirtojuoton aloitus
Lähetetty: 03 Huhti 2008, 19:44
Kirjoittaja junttieinari
kimble kirjoitti:miten teillä tehdään siirtojuoton aloitus?
Meilläkin vasikat saa maitoa viikosta kahteen, riippuen siitä miten poikineen/poikineitten maitoa on käytettävissä. Parina viimeisenä maitopäivänä maitoannos puolitetaan, sekaan puolikas annos starttia. Tämä onnistuu käsin juotettaessa, sulla ilmeisesti automaatti tms., en tiedä onnistuuko siinä.