Sivu 1/1
Luomuun siirtyminen?
Lähetetty: 18 Touko 2008, 14:45
Kirjoittaja pontus
Nyt kun nuo lannoitteiden hinnat ovat pilvissä niin on alkanut yhä enemmän kiinnostaa tuo luomutuotantoon siirtyminen. Tilallani on emolehmätuotantoa ja ajatuksena että alkuun vain pellot olisivat luomussa, myöhemmin ehkä eläimetkin. Mutta mitä asioita pitää ottaa huomioon ja mikä voi mennä mönkään? Miksi kannattaisi siirtyä luomuun jos kannattaa? Mielipiteita luomutuottajilta ja muiltakin toivotaan!
Re: Luomuun siirtyminen?
Lähetetty: 19 Touko 2008, 23:09
Kirjoittaja rgsleo
"Järkevän maanviljelijän on tutkittava, ovatko hänen viljelymenetelmänsä sopusoinnissa luonnonlakien kanssa vai ovatko ne jossain suhteessa vahingollisia luonnolle. Hänen täytyy aina pitää mielessä, että käytännön maanviljelyn ainoa tavoite ei saa olla yksin suurimmat sadot, vaan suurimpien satojen on perustuttava ikuiseen kestävyyteen ja kiertoon" (Liebig, ref. Wortmann 1977).