Sivu 1/1

Ruisvehnä

Lähetetty: 10 Heinä 2008, 15:13
Kirjoittaja MK
Onko kellään muulla nyt kylvössä ruisvehnää, laiho näyttää tosi mukavalta tällä hetkellä. Uutta siementä ei vaan taida saada mistään, pitänee ottaa omista siemen syksyksi.

Re: Ruisvehnä

Lähetetty: 26 Heinä 2008, 10:28
Kirjoittaja Jari
Laitas kuvaa kasvustosta,kiinnostava kasvi vaikka ensimmäinen kylvös menikin pieleen jokunen vuosi sitten. Millä maalla kasvamassa,eikös ruisvehnän talvehtimista verrata vehnään eikä rukiiseen ts. vaativampi maalajin suhteen? Mitä lajiketta nykyään suositaan,muidenkin kokemuksia viime vuosilta?

Re: Ruisvehnä

Lähetetty: 27 Heinä 2008, 10:19
Kirjoittaja koivumaki
Tässä ympäristössä sitä ruisvehnää kokeili jokunen viljelijä noin 10 vuotta sitten.Huonoin tuloksin.
Talvehtiminen ei onnistunut.Nyt en oo nähny r-vehnää missään muutamaan vuoteen.

Re: Ruisvehnä

Lähetetty: 13 Syys 2008, 21:44
Kirjoittaja MK
Jotain 5500-6000 Kg/ha siitä tuli, vaan niin märkä pelto ettei saanu kerralla puitua, vajaa 10 ha kylvin tänä syksynä ruisvehnää.

Re: Ruisvehnä

Lähetetty: 19 Syys 2008, 21:05
Kirjoittaja perfekt
Onko Ruisvehnälle markkinoita ?

Täälläpäin muutamat Farmerit viljeli omaan käyttöön rehuksi jokunen vuosi sitten , ei kait enää .