Sivu 1/1

Timotein kuivatus

Lähetetty: 26 Elo 2008, 21:01
Kirjoittaja Holger
Tuli puitua muutama satakiloa timottia. Lajittelin ne heti ensin ja nyt mietin kuivaamista, kosteus nyt noin 18% eli tietääkö kukaan kuinka kuivaksi pitäisi timotti pitäisi saada että itävyys säilyisi?
kuivaamisen ajattelin hoitaa levittämällä ne ohueksi matoksi hallin lattialle.

Re: Timotein kuivatus

Lähetetty: 27 Elo 2008, 06:41
Kirjoittaja Vesa
Ite olen kuivattanut timotein mahdollisimman nopeasti naapurikylän vanhassa lavakuivurissa. Justiin tuon itävyyden takia. Vai lajittelit ensin? Olis ehkä kannattanut kuivattaa ensin. Pienet oljenpätkät seassa oikeastaan vain edistävät kuivumista ja estävät siementä menemästä liian tiukkaan.

Kyllä kai timotinkin siemenet pitää sinne alle 15% saada.

Re: Timotein kuivatus

Lähetetty: 27 Elo 2008, 09:36
Kirjoittaja O.J.
Jos jollakin tarvetta timotein, tai muiden piensiemenien kuivaukseen, niin täällä ois joutavana kunnossa olevat lavakuivuri ja öljypoltin.