Sivu 1/5

jurtin nosto

Lähetetty: 24 Syys 2008, 06:20
Kirjoittaja Tiimo
Joko on sokerijuurikkaan nostot aloiteltu? Entä satonäkymät? Kuulut olen joidenkin jo aloittaneen, itse en yhtään nostokonetta ole vielä pellolla nähnyt.

Re: jurtin nosto

Lähetetty: 24 Syys 2008, 07:24
Kirjoittaja claas58
Näin jo lauantaina että juurikasta oli nostettu Perniön Ylönkylässä. Myös muualla on nähnyt koneita.

Re: jurtin nosto

Lähetetty: 24 Syys 2008, 09:19
Kirjoittaja SS
Muurlassa nostettiin ainakin eilen.

-SS-

Re: jurtin nosto

Lähetetty: 24 Syys 2008, 10:05
Kirjoittaja Rubinjo
SS kirjoitti:Muurlassa nostettiin ainakin eilen.

-SS-
Halikkolainen "postimies" Muurlasta sano ainakin nostavansa jo.

Re: jurtin nosto

Lähetetty: 24 Syys 2008, 16:01
Kirjoittaja ookkonen
täällä perniössä nostavat jo joka paikassa,asemalla kirkonkylällä jne.
hyvin näyttää tulevan,jossakin oli vain kovin multaisen näköstä :?

Re: jurtin nosto

Lähetetty: 24 Syys 2008, 20:50
Kirjoittaja Make
Viimevuotta rauhallisempaa kuitenkin näyttää jurtinnosto olevan Perniössäkin. Ajot alkaa Salon rajalta eteläänpäin, jotenka Aseman pohjoispuolella painaa ajot päälle.
Itsellä kaluston viritys vielä pahasti vaihessa. :oops: Jospa alkuviikosta pääsis harjoittelemaan.

Re: jurtin nosto

Lähetetty: 24 Syys 2008, 21:01
Kirjoittaja claas58
Miten se kuljetushomma sitten järjestettiin? Aikaisemmin oli puhetta kuljetusringeistä jne. Ainakin ymmärsin että Kemiön juurikkaat ajaa paikalliset autoilijat kuten ennenkin.
Mennekö juurikkaat yhdessä erässä viljelijältä? Ajaako kaikki paikalliset autolijat auman kerallaan pois eli kaikki ajavat samasta aumasta?
Muistaakseni joku puhui että Perniössä olisi puhdistuskuormain käytössä?!

Re: jurtin nosto

Lähetetty: 24 Syys 2008, 21:14
Kirjoittaja Rubinjo
claas58 kirjoitti:Miten se kuljetushomma sitten järjestettiin? Aikaisemmin oli puhetta kuljetusringeistä jne. Ainakin ymmärsin että Kemiön juurikkaat ajaa paikalliset autoilijat kuten ennenkin.
Mennekö juurikkaat yhdessä erässä viljelijältä? Ajaako kaikki paikalliset autolijat auman kerallaan pois eli kaikki ajavat samasta aumasta?
Muistaakseni joku puhui että Perniössä olisi puhdistuskuormain käytössä?!
Salkkarissa oli la juttua ko. aparaatista. 70:n tilan jurtit kuormataan sillä. Tais olla kaikki Perniön ja Särkisalon tilat mukana siinä. Kone on ekan kauden vuokralla.

Re: jurtin nosto

Lähetetty: 29 Syys 2008, 22:18
Kirjoittaja TepaR
Viikonloppuna tuli nypittyä parin hehtaarin lohko pois. Keväällä kunnolla itäneestä osasta tuli ihan ok sato mutta siittä juhannusviikolla itäneestä päästä ei oikein tullut mitään. Se näytti vielä elokuussa hyvältä, mutta eipä se paljoa kasvanut tässä syyskuun aikana.
Tänään iltapäivästä pääsin sen paremman lohkon kimppuun, tosin Jukosta antautui esilistimen kiinnitys & nostosylinteri. Hydraulisylinterin vääryydestä päätellen sillä on näemmä joskus yritetty listiä perniöläistä sähkötolppaa nurin...

Re: jurtin nosto

Lähetetty: 30 Syys 2008, 06:46
Kirjoittaja Sepe
Vajaa kahdeksan on nostettuna eipä kasva auma viimevuoden tahtiin...
Nyt rokulia kun traktorista hydepumppu lopetti yhteistyön...

Re: jurtin nosto

Lähetetty: 30 Syys 2008, 21:17
Kirjoittaja ookkonen
muuten perniöläiset sähkötolpat on kovaa tavaraa :) muutamat ovat tosin hiemanhapertuneet...

Re: jurtin nosto

Lähetetty: 30 Syys 2008, 21:52
Kirjoittaja Make
Lauantai-iltana sain koneen kuntoon. Nyt olis reilu 8 ha ylhäällä. Naattia saa ajaa ihan tosissaan ,että pääsee alta pois.

Re: jurtin nosto

Lähetetty: 02 Loka 2008, 10:10
Kirjoittaja TepaR
Make kirjoitti:Lauantai-iltana sain koneen kuntoon. Nyt olis reilu 8 ha ylhäällä. Naattia saa ajaa ihan tosissaan ,että pääsee alta pois.
Montako riviä nousee kerralla?

Re: jurtin nosto

Lähetetty: 02 Loka 2008, 10:51
Kirjoittaja Make
3 riviä nousee

Re: jurtin nosto

Lähetetty: 12 Loka 2008, 21:41
Kirjoittaja TepaR
Tänään tuli luisteltua viimeiset juurikkaat ylös, kovin olikin maa muuttunut lipakaiseksi. Sato tuntuis olevan viime vuotista parempi...