565 valmetti ja kertojavika

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

jukkh
Luokka: 75 hv., takaveto

565 valmetti ja kertojavika

Lukematon viesti Kirjoittaja jukkh »

Tietääkö kukaan miten hankala toimenpide mahtaa olla kyseessä, kun 565 vallusta ei saa enää kuin kertojan pienen puolen päälle. Isopuoli ei pysy enää päällä? Pitää vissiin pistää se poikki? Onkohan hintavia osia mitä sinne tarvitaan?
Onko kellään kokemusta?
502

Re: 565 valmetti ja kertojavika

Lukematon viesti Kirjoittaja 502 »

Joskus 80-luvulla 502:ssa sama vika. Katkaistiin. Uusiksi meni pääakseli laakereineen ja vaihteensiirtäjä. Hintaa en muista, mutta ei se ihan halpa remontti ollut.
956XL
Luokka: >500hv

Lukematon viesti Kirjoittaja 956XL »

Se pääakseli on kallis, saa purkaamolta koko laatikon miltei puolella hintaa, verraten siihen jos akselia lähtee varaosatiskiltä kyselemään.
Tai näin ainakin oli CM-8 -tr kaivurissa. Käsittääkseni tekniikka on 702:sta poislukien momentinmuunnin.
Cultor

Lukematon viesti Kirjoittaja Cultor »

jukkh kirjoitti:Tietääkö kukaan miten hankala toimenpide mahtaa olla kyseessä, kun 565 vallusta ei saa enää kuin kertojan pienen puolen päälle. Isopuoli ei pysy enää päällä? Pitää vissiin pistää se poikki? Onkohan hintavia osia mitä sinne tarvitaan?
Onko kellään kokemusta?
Pääakseli purkautuu taaksepäin ja kakkosmalliin vois saada tehtyä katkaisematta. Viisnollakakkoseen on vaihdettu pääakseli hiluineen katkaisematta. Selviää, kun poistaa kytkinakselin päältä peltisuojan ja katsoo mahtuuko akselitiiviste eteenpäin pois.
jukkh

Lukematon viesti Kirjoittaja jukkh »

No tota perseestä purkamista olen miettiny. Vallu ei ole mun vaan yhden kylän äijän ja vielä sen tallissa.
502 kytkimen olen joskus sieltä hytin kautta vaihtanut.
Jos siitä pitää jotain siirtäjiä vaihtaa niin mahtaako se onnistua ilman katkasua?
Kannattaako mun purkaa se peräpää ensin vai mistä kannattaa alottaa?
Cultor

Lukematon viesti Kirjoittaja Cultor »

jukkh kirjoitti:No tota perseestä purkamista olen miettiny. Vallu ei ole mun vaan yhden kylän äijän ja vielä sen tallissa.
502 kytkimen olen joskus sieltä hytin kautta vaihtanut.
Jos siitä pitää jotain siirtäjiä vaihtaa niin mahtaako se onnistua ilman katkasua?
Kannattaako mun purkaa se peräpää ensin vai mistä kannattaa alottaa?
Vaihdelaatikon kansi eli nostolaite pois, sen mukana nousee kertojan siirtäjä. Peräkansi on kevyt ja helppo irrottaa.
O.J.

Lukematon viesti Kirjoittaja O.J. »

Cultor kirjoitti:...Pääakseli purkautuu taaksepäin ja kakkosmalliin vois saada tehtyä katkaisematta...
565:sen kakkosmalliin on joskus tehty kytkinremppa katkaisematta ja toisen kerran myös jotain laakereiden vaihtoa vaihteistoon. En muista tarkemmin, mut kesken rehunteon piti tehdä tuo kytkinremppa. Painehiilen jotkut tapit oli kuluneet niin ohkaisiksi, että katkesivat.
dieseli
Luokka: Polkutraktori

Lukematon viesti Kirjoittaja dieseli »

Katso ensin että kertojan keppi ei ole pitkällä alapäästään,estää silloin kepin liikettä senverran että ei mene pykälä kunnolla päälle.Mulla oli omassani samaa vikaa meni kyllä päälle mutta saattoi hypätä pois,korjaantui kun korjasin kepin
Vastaa Viestiin