Sivu 1/1

Lisäojitus

Lähetetty: 16 Tammi 2009, 18:17
Kirjoittaja koskj-d4
Mites onko foorumilaiset tehny lisäojituksia.Mites on onnistunu,entä kustannukset

Re: Lisäojitus

Lähetetty: 16 Tammi 2009, 18:44
Kirjoittaja Sepe
koskj-d4 kirjoitti:Mites onko foorumilaiset tehny lisäojituksia.Mites on onnistunu,entä kustannukset
On tehty, hyvin, Euroilla saa... :mrgreen:

Re: Lisäojitus

Lähetetty: 16 Tammi 2009, 20:57
Kirjoittaja Make
Parikymmentävuotta aikaa pääosin laitettiin imu joka väliin ja reilusti soraa. Osaan käytettiin myös haketta. Senjälkeen ei oo märkyys kiusannut. Vanhoja kokoojia hyödynnettäessä säästää jonkinverran.

Re: Lisäojitus

Lähetetty: 16 Tammi 2009, 22:22
Kirjoittaja claas58
Pari vuotta siiten tuli vähän uudistettua. Oikeastaan tuli uusi ojitus vanhan väliin kun tuli uusi kokoojaojakin.
Entinen isäntä aiemmin uusinut osan myös.

Re: Lisäojitus

Lähetetty: 17 Tammi 2009, 11:17
Kirjoittaja Kaupoi
Lähes joka syksy vejetään johonki tihityksiä tai uudisojia "jyryllä". Laaserin kans onnistuu käytännössä aina. Kustannukset on alkaen 1,3Eur/m ALV0% suodinkankaalla tehtynä.
Viime syksynä tihitettiin vanhoja ojastoja laittamalla jokaisen vanhan putken väliin uus putki, jollon ojaväliksi tuli n.6-9 m. Lisäksi vejettiin vanhan, liian syvään ojitetun, putkiston päälle uudisojitusta niin, että vanhat putket jäi alle ehjiksi.

Re: Lisäojitus

Lähetetty: 17 Tammi 2009, 14:30
Kirjoittaja aurajokilaivuri
2003 vedettiin ihan läpitunkemattoman tiukkaan savikkoon putket entisten väliin, notkopaikat soraa täyteen. Paikat joissa kyntöauroja ei ennen saanut pysymään maassa olivat seuraavana keväänä muuttuneet suunnilleen kosketuksesta murenevaksi.